De 20e 2cv.NL forum trofee is gevonden in Ee (FR)!
Moderator: Hanzzl69
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Leuk!
De tiende troffe lag in Friesland, de 20e nu ook!
Maar om die Friezen wat aan te sporen heb ik in de titel van dit draadje maar vast de provincie verklapt, anders gaat het misschien weer zo slopend lang duren.
Of haal ik nu oude wonden open bij de meer ervaren spelers?
Laat ik dit zeggen, het schept een band.
In good times, and in bad.
Of, meer actueel na vandaag:
YES, WE CAN!
De tiende troffe lag in Friesland, de 20e nu ook!
Maar om die Friezen wat aan te sporen heb ik in de titel van dit draadje maar vast de provincie verklapt, anders gaat het misschien weer zo slopend lang duren.
Of haal ik nu oude wonden open bij de meer ervaren spelers?
Laat ik dit zeggen, het schept een band.
In good times, and in bad.
Of, meer actueel na vandaag:
YES, WE CAN!
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Gisteren en vandaag klanten op bezoek op mijn werk, dus ook 's avonds druk... Vandaar de trage reactie.
Maar discus duck heeft gelijk. Het is idd bij het plaatsje Ee, bij de walddyk.
En hier is een foto van de vindplaats;
Dit is het uitzicht vanuit de vindplaats ;
De vindplaats is vlak bij een auto-onderdeel.
Maar discus duck heeft gelijk. Het is idd bij het plaatsje Ee, bij de walddyk.
En hier is een foto van de vindplaats;
Dit is het uitzicht vanuit de vindplaats ;
De vindplaats is vlak bij een auto-onderdeel.
life, eend, easy !
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
-
- Moderator
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Deze boerderij? Noordkant van het erf?
Het heet daar Aldwaldmersyl.
De boerderij heet Klaerteblom.
Het heet daar Aldwaldmersyl.
De boerderij heet Klaerteblom.
Over duivels vind ik niks anders dan dat de duivel de kerkklok van het nabijgelegen Westergeest in een meertje gegooid zou hebben.De Wâlddyk, ook wel 'hege dyk' genoemd, heeft tot de afsluiting van de zeearm naar Dokkum (in 1729) als zeedijk gefunctioneerd. De oude zeedijk is meerdere keren bij een stormvloed doorgebroken. Bij de Sint Pitersvloed in 1651 is de hele Aldwaldmersyl weggeslagen, waardoor het Mâlegraafsgat is ontstaan (ook wel het Sint Pitersgat genoemd).
Laatst gewijzigd door Hanzzl69 op vr 7 nov, 2008 22:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Hanzzl69
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
van de website van de historische vereniging Noordoost Friesland:
De graaf Clancarty heeft rond 1720 een huis in eigendom gehad aan de Wâlddyk onder Oudwoude (zie foto hierboven) en staat algemeen bekend als de “Malle graaf”
Oudwoude = oude bos??
Malle Graaf = iets duivels??
De graaf Clancarty heeft rond 1720 een huis in eigendom gehad aan de Wâlddyk onder Oudwoude (zie foto hierboven) en staat algemeen bekend als de “Malle graaf”
Oudwoude = oude bos??
Malle Graaf = iets duivels??
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ja, het is dus geraden, de foto van Hanzzl geeft een goede indruk van waar de trofee verstopt is. Hulde !
De boerderij heet Maerteblom. (=sneeuwklokje in het Fries) De naam staat verkeerd op vrijwel alle kaarten. Dit had ik kunnen gebruiken, maar dat is flauw.....
Het oude bos was dus de herleiding van Oudwoude. Zie hieronder.
Het duivelse plekje is een brug die vlakbij de boerderij ligt (wzw). In een ver verleden werd dit water nog veel bevaren. Na het bouwen van het bruggetje werden aan beide kanten van de brug hoeven/voetadrukken gesignaleerd aan beide kanten van de brug. Volgend de bijgelovige schippers het werk van de duivel. Daaarom staat dit bruggetje ter plaatse nog bekend als "de duivels-tap" :
Nu is de vraag, wie gaat hem halen ? Gezien de ervaringen van de 10 e trofee... Vandaag is een mooooooie dag en het ligt aan een toeristische route, de terpen route. Zie hieronder het bord wat bij het wiel staat...
Duzzzzzzzz, wie-o-wie ????
De boerderij heet Maerteblom. (=sneeuwklokje in het Fries) De naam staat verkeerd op vrijwel alle kaarten. Dit had ik kunnen gebruiken, maar dat is flauw.....
Het oude bos was dus de herleiding van Oudwoude. Zie hieronder.
Het duivelse plekje is een brug die vlakbij de boerderij ligt (wzw). In een ver verleden werd dit water nog veel bevaren. Na het bouwen van het bruggetje werden aan beide kanten van de brug hoeven/voetadrukken gesignaleerd aan beide kanten van de brug. Volgend de bijgelovige schippers het werk van de duivel. Daaarom staat dit bruggetje ter plaatse nog bekend als "de duivels-tap" :
Nu is de vraag, wie gaat hem halen ? Gezien de ervaringen van de 10 e trofee... Vandaag is een mooooooie dag en het ligt aan een toeristische route, de terpen route. Zie hieronder het bord wat bij het wiel staat...
Duzzzzzzzz, wie-o-wie ????
life, eend, easy !