2CV kopen waar APK van is verlopen in 2000!

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
Gast

2CV kopen waar APK van is verlopen in 2000!

Bericht door Gast » ma 6 sep, 2004 22:28

Hallo,

Heb een 2cv op het oog die al een tijdje in de garage van de huidige eigenaar staat. De apk is volgens RDW echter verlopen in 2000.

Stel dat ik de auto koop en laat keuren krijg ik dan geen boete omdat de wagen 4 jaar te laat in de keuring gaat.
Volgens website RDW kan er een boute worden gegeven wanneer de auto te laat wordt gekeurd.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » ma 6 sep, 2004 22:34

Heeft de eigenaar hem dan niet geschorst? Dan mag hij namelijk ongekeurt zijn. Alleen mag hij zich dan niet op de openbare weg bevinden.
De houderschapsbelasting hoef je dan ook niet te betalen en het kost geloof ik iets van 15 of 20 Euro.

Mozus Kriebel

Bericht door Mozus Kriebel » ma 6 sep, 2004 22:49

Als je de auto laat keuren kun je nooit een boete krijgen! Dat risico loop je wel nadat je hem op je naam en zonder te schorsen en zonder te keuren, op je gemak gaat keuren. De heren van het RDW doen steekproeven via de computer op dit soort voertuigen.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 6 sep, 2004 23:48

als je hem na het overschrijven direct laat keuren is er niks aan de hand lijkt mij. Als je meer tijd nodig hebt voor de APK, dan zou ik hem bij het overschrijven gelijk laten schorsen.

Marcel

Gesloten