Overdruk, overladen?

Plaats reactie
TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Overdruk, overladen?

Bericht door TimVS » wo 29 okt, 2008 16:04

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn dyane.
een tijdje geleden begon mijn overdruk/te veel laadstroom lampje op mijn dashboard te branden als ik in tweede trap reed.
na wat info in te winnen, en na te meten, heb ik mijn regelaar vervangen door een elektronische.
Maar als ik nu in tweede trap rijdt brandt mijn waarschuwings lampje nog steeds.

Ik heb gemeten en de batterij krijgt maar 14.5V binnen wat nagenoeg perfect is.
En op het eerste zicht heb ik ook geen overdruk. weet er iemand mischien wat dit kan zijn?
Gaat het lampje al vroeg branden (14.2V ofzo) ? en kan ik dit dan verhelpen?

Groeten Tim

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 29 okt, 2008 18:33

ik heb ook zo iets in die stijl van probleem .
te veel laadstroom, regulateur vervangen (2de handsje maar was nog goed)
enkele dagen weer van jan .
dit zou naar het schijnt kunnen dat de koolborsteltjes van de alternator niet goed meer zijn , en of niet gelijk .
dus moet ik deze even onderzoeken.
mischien kan je het zelfde doen
see you when you see me

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » vr 31 okt, 2008 15:07

Het zijn inderdaad mijn koolborstels, nu nog hopen dat ik deze nog vindt (het is van het oude model alternator)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 31 okt, 2008 17:02

Pelt schreef:Het zijn inderdaad mijn koolborstels, nu nog hopen dat ik deze nog vindt (het is van het oude model alternator)
hoe weet je dan dat het je koolborstels zijn? kun je dat nameten?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 31 okt, 2008 17:56

ik al wel gevonden kan ze alleen pas volgede week halen :-(
see you when you see me

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » zo 9 nov, 2008 18:52

dyane_maniac schreef:
Pelt schreef:Het zijn inderdaad mijn koolborstels, nu nog hopen dat ik deze nog vindt (het is van het oude model alternator)
hoe weet je dan dat het je koolborstels zijn? kun je dat nameten?
Heb een dynamo nooit uit elkaar gehaald maar bij een startmotor zie je dat heel goed aan de koolborsteltjes (ver afgesleten of een kant langer dan de andere)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 9 nov, 2008 19:56

Als je sleepringen in de dynamo , waar de borstels op lopen een beetje dof zijn ipv van mooi glanzend dan weet je dat ze gevonkt hebben. Dit wijst meestal op te korte borstels. Dus vervangen voor je je sleepringen echt om zeep helpt.
diverse Citroens, wat anders.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » zo 9 nov, 2008 19:59

ik heb jaren met electro modelbouw gereden. dus weet wel hoe opgereden koolborstels er uit zien. :)
en als er bijna geen koolstof over is, zijn ze op

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 9 nov, 2008 20:01

was meer een antwoord voor jesse eigenlijk ;-)

Wanneer maak je een electro-eend?
diverse Citroens, wat anders.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » zo 9 nov, 2008 20:07

ik heb er al drie staan (1/10)

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 9 nov, 2008 22:27

en pelt al gestoken ?
is het lampje uit ???
see you when you see me

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 10 nov, 2008 10:18

dyane_maniac schreef:
Pelt schreef:Het zijn inderdaad mijn koolborstels, nu nog hopen dat ik deze nog vindt (het is van het oude model alternator)
hoe weet je dan dat het je koolborstels zijn? kun je dat nameten?
een reactie op alle antwoorden hierop: ik ging er even van uit dat de boel niet uit elkaar gehaald was. :oops:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 10 nov, 2008 12:18

voor mij is het niet echt mijn ding stroom toestanden .
pelt ,is blijkbaar wel zijn afdeling geweest koolstofborstels .
ik had het advies gekregen om ze na te zien via goede eende boer en vriend van me.
daar ik al een 2de kastje had gestoken (spanningsregelaar) en deze waren wel uitgemeten met een toestel .
hopelijk heb je hier al wat aan van mijn kant.
te minste als het dit was wat je wou van antwoord ;-)
see you when you see me

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 12 nov, 2008 16:31

Ik heb mijn koolborstels gewiselt met een dat ik nog had liggen, niet nieuw maar ik voelde wel de druk van de veer wanneer ik het er in aan het draaien was.
Maar, het lampje brand nog steeds :(, weet iemand mischien vanaf welk voltage de lamp gaat branden?

Groeten

Plaats reactie