Slotpen palletje muurvast

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker

Slotpen palletje muurvast

Bericht door LosPoppelos » za 8 nov, 2008 10:09

Hoi, vandaag stond het vervangen van mijn sloten op de planning. Nu kom ik er achter dat er met geen mogelijk beweging komt in de slotpennen. De palletjes zitten muur en muur vast.

Heeft iemand tips hoe ik dit zo efficient mogelijk weer werkend krijg. Heb ze al ingespoten met WD40, maar dat helpt nog niet echt. Zijn er nog ander middelen om dit voor elkaar te krijgen?

TB
Moderator

Bericht door TB » za 8 nov, 2008 11:35

Probeer de boel te ontvetten met bijvoorbeeld thinner. Mogelijk zit de boel vast doordat het met van alles en nog wat is gesmeerd. Nadat je het schoon hebt gemaakt met grafietpoeder smeren. Dit kun je bijvoorbeeld bij de Halfords halen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door LosPoppelos » za 8 nov, 2008 17:00

Na ontvetten en een paar tikjes op het palletje beweegt die weer. Heb het hele geheel doorgesmeerd en de sleutel beweging gaat weer soepel.

Het palletje beweegt alleen niet omdat die nu in vooraanzicht (daar waar je de cilinder inschuift) een volledige cirkel vorm hebt. Na her-inbouw kan ik de sleutel weer omdraaien en eruit halen. Echter de auto staat dan nog niet op slot. Heeft natuurlijk te maken met het feit dat het binnenste deel niet terug schiet uit de cirkel vorm. Tenminste dat denk ik.

Hoor er misschien nog een veertje in de slotpennen? Wie kan me helpen of weet/ uitlggen hoe dit eigenlijk simpele mechanisme werkt. Want ergesn zit er iets niet goed bij mij.

TB
Moderator

Bericht door TB » di 11 nov, 2008 16:09

Blijkbaar komt t palletje er niet uit zetten.

Demonteer de hele slotpen ff, zet de achterkant in de bankschroef en ga dan draaien met de sleutel. Kijk dan wat er gebeurt.

Zo een ding kan ook versleten zijn. Dan is dat palletje lam. Voor nog geen 10 euro heb je een nieuwe slotpen.

Gerardo
Beginner
Beginner

Bericht door Gerardo » wo 12 nov, 2008 12:45

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar om de slotpen eruit te krijgen moet er eerst een veertje die half rondom aan de buitenkant zit er af halen zodat je het slotje kan verwijderen. Als het goed is kan je dan zo de pen eruit drukken. Lukt dit niet zorg dan dat de palletjes van de slotpen zelf ingedrukt zijn en dan de pen eruit drukken.......het veertje wat het palletje naar voren drukt kan ook gebroken zijn. Vaak is inderdaad vuil de boos doener en grafiet is inderdaad superspul maar daarna ook geen olieen meer gebruiken.
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 12 nov, 2008 18:04

Slotje moet je eruit halen door dat veertje voorzichtig los te maken met een kleine schroevendraaier.

Plaats reactie