Hallo allemaal,
Ik wil mijn chassis van mijn gevleugelde vriend gaan vervangen, maar ik heb echt geen idee hoe ik die veerbussen van het oude chassis af moet krijgen, ten eerste zijn de moeren van een bizarre maat, maar al zou ik ze losmaken, dan zit, voor zover ik kan zien, de veerpot nog klem tussen de twee steunen waar ie aan gemonteerd zit, en waar ook de trekstangen doorheen lopen.
Het oude chassis moet heel blijven, voor herkeuring van de RDW, en ik moet ze natuurlijk ook weer op het nieuwe chassis kunnen maken. Dus dan ist toch wel handig als ik weet hoe het moet.
Ook suggesties over welk chassis het beste is zijn natuurlijk altijd welkom.
Alvast grote dank voor alle goeie ideeen,
Erik.
veerpotten verwijderen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
hoi
Voor rdw heb je alleen de voorpoot van het chassis nodig (geloof ik). Die hele grote moeren zitten op een bus, als je deze moeren los kan krijgen kan je die bussen uitelkaar schuiven en de veerpotten loskrijgen. Ik zou de bevestiging van de bussen losslijpen en vervolgens in de bankschroef kijken of je e.a. los kan krijgen en anders nuiewe bussen kopen, kost je de kop niet.
tip: vervang iniedergeval je remleidingen.
succes
Frank
Voor rdw heb je alleen de voorpoot van het chassis nodig (geloof ik). Die hele grote moeren zitten op een bus, als je deze moeren los kan krijgen kan je die bussen uitelkaar schuiven en de veerpotten loskrijgen. Ik zou de bevestiging van de bussen losslijpen en vervolgens in de bankschroef kijken of je e.a. los kan krijgen en anders nuiewe bussen kopen, kost je de kop niet.
tip: vervang iniedergeval je remleidingen.
succes
Frank
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Kijk hier eens:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... veerpotten
Voor je iets aan je veerpotten gaat demonteren: meet op wat de afstand is tussen het uiteinde van die bussen en de zijkant van de moeren en noteer deze. Als je de bussen + moeren toch gaat vervangen, bik ze danin 2-en met een beitel. Doe je dit niet: spuit er WD40 op, wacht een nacht, spuit er weer WD40 op en herhaal dit een paar dagen (die rommel zit echt gigantisch vast, eigen ervaring!!!). Daarna leen/huur je enorme sokkentang (klik hier voor een foto) en probeer daarmee die moer los te draaien. Bij mij lukte dat niet, ik tilde'm'n Eend van z'n blokken af (met andere woorden: die zooi zit echt enorm vast). De kans is groot dat je daarna alsnog met hamer en beitel aan de slag kan en nieuwe of 2e-handse moeren moet kopen.
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... veerpotten
Voor je iets aan je veerpotten gaat demonteren: meet op wat de afstand is tussen het uiteinde van die bussen en de zijkant van de moeren en noteer deze. Als je de bussen + moeren toch gaat vervangen, bik ze danin 2-en met een beitel. Doe je dit niet: spuit er WD40 op, wacht een nacht, spuit er weer WD40 op en herhaal dit een paar dagen (die rommel zit echt gigantisch vast, eigen ervaring!!!). Daarna leen/huur je enorme sokkentang (klik hier voor een foto) en probeer daarmee die moer los te draaien. Bij mij lukte dat niet, ik tilde'm'n Eend van z'n blokken af (met andere woorden: die zooi zit echt enorm vast). De kans is groot dat je daarna alsnog met hamer en beitel aan de slag kan en nieuwe of 2e-handse moeren moet kopen.
Afblijven.
voor de RDW herinslag van het chassis nummer heb je alleen het nummer nodig en niet je hele chassis!! Ik heb de hele voorpoot eraf geslepen met het chassisnummer erin dan is het altijd goed.
als je langs de rdw wilt moet je wel een orgineel citroen chassis monteren (met factuur van citroen) anders wordt hij 99,9999999999999% zeker afgekeurt.
suc6 met de ombouw,
Job
als je langs de rdw wilt moet je wel een orgineel citroen chassis monteren (met factuur van citroen) anders wordt hij 99,9999999999999% zeker afgekeurt.
suc6 met de ombouw,
Job