Wat is het technische verschil bij de 2cv motoren met de diverse pk's.
Uit de technische gegevens blijkt alleen maar dat er een verschil in compressie en pk's is bij de 635, de 664 en de am2 motoren. Maar hoe wordt dit bereikt? Met verschillende zuigers?
Zit er ook een verschil in de nokkenas bijv. de lifthoogte of de timing?
Zit er bijv. ook een verschil in de diameter van de in- en uitlaatklep?
In de werkplaatsboeken is hier niets over te vinden.
Wie heeft zich hier al eens in verdiept.
Verschillende pk's bij 2cv-motoren
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
verschil in compressie zit idd in de zuigers. verder verschil in pk's (buiten de verschillen door compresie verhoudingen) zijn meer te wijten aan sproeierbezetting en manier van het pk's meten dan dat er echt grote verschillen in de blokken zit volgens mij.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ken je de site van Jeroen Cats? Daar kun je erg veel technische gegevens vinden.
http://www.cats-citroen.net/home.html
http://www.cats-citroen.net/home.html