Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)
-
- Heavy user
geen idee of het werkt, maar mijn vader "restaureerde" vroeger houtbewerkingsgereedschap. wat hij vaak deed was staal insmeren met olie en vervolgens de gasbrander erover. de olie zou dan inbranden en bescherming geven. let wel, dit was toen ik een jaar of 10 was en geen idee of dit verhaal klopt. maar ik denk dat je een eind komt als je de cilinders insmeert met wat olie en verder er niet heel veel aandoet.
het ziet er iig goed uit!
het ziet er iig goed uit!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
Hmm poedercoaten is toch ook niet erg? ik snap dat je t zekere voor t onzekere wilt nemen, k zou dan dus ff vragen bij zo'n bedrijf dat poedercoat. Ik had mijn spruitstuk laten poedercoaten met een aluminiumkleurige hittebestendige coating. Helaas kon deze coating alleen niet tegen benzine, dus toen ik de carb. eraf haalde kreeg ik hele lelijke vlekken
Maar gewoon: informeer 

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb daarnet wat zitten lezen en een poederlaklaag blijkt zoals eerder gezegd inderdaad niet echt duurzaam te zijn zonder grondlaag, daardoor wordt een doorzichtige poederlaklaag natuurlijk uitgesloten. Misschien moet ik dan toch maar voor Gerard z'n zwart gaan, dat staat uiteindelijk ook helemaal niet verkeerd!
In ieder geval bedankt voor de fijne reacties!

-
- Veelvuldig poster
kwestie van veel rijden straks met de 54er roest hij ook minder.
Stilstand is achteruitgang. En indd de gegoten cilinder leken wel 425 maar heb zelf ook een soortgelijke cilinder op mijn 9 pk zitten.
Inmiddels weer originele ronde gedraaide bussen gevonden:)
Hou mijn 9pktje dons san jus alleen chassis en techniek worden grondig aangepakt
Stilstand is achteruitgang. En indd de gegoten cilinder leken wel 425 maar heb zelf ook een soortgelijke cilinder op mijn 9 pk zitten.
Inmiddels weer originele ronde gedraaide bussen gevonden:)
Hou mijn 9pktje dons san jus alleen chassis en techniek worden grondig aangepakt
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ga zo door Sam, je bent pas 3 jaar bezig met je AL.....
Ik ben al dik 20 jaar bezig met een simpel AZU'tje uit Vorst...is nog lang niet klaar, dus neem je tijd
En mijn AZU-L heb ik pas 22 jaar en daar ben ik nog niet eens echt aan begonnen, behalve dan het verzamelen van onderdelen en een donor AZU-L, plus donor AZU van 1962, was een franse postkar
Ik ben al dik 20 jaar bezig met een simpel AZU'tje uit Vorst...is nog lang niet klaar, dus neem je tijd

En mijn AZU-L heb ik pas 22 jaar en daar ben ik nog niet eens echt aan begonnen, behalve dan het verzamelen van onderdelen en een donor AZU-L, plus donor AZU van 1962, was een franse postkar
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: