Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 20 okt, 2008 23:30

geen idee of het werkt, maar mijn vader "restaureerde" vroeger houtbewerkingsgereedschap. wat hij vaak deed was staal insmeren met olie en vervolgens de gasbrander erover. de olie zou dan inbranden en bescherming geven. let wel, dit was toen ik een jaar of 10 was en geen idee of dit verhaal klopt. maar ik denk dat je een eind komt als je de cilinders insmeert met wat olie en verder er niet heel veel aandoet.

het ziet er iig goed uit!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 21 okt, 2008 15:00

Hmm poedercoaten is toch ook niet erg? ik snap dat je t zekere voor t onzekere wilt nemen, k zou dan dus ff vragen bij zo'n bedrijf dat poedercoat. Ik had mijn spruitstuk laten poedercoaten met een aluminiumkleurige hittebestendige coating. Helaas kon deze coating alleen niet tegen benzine, dus toen ik de carb. eraf haalde kreeg ik hele lelijke vlekken :P Maar gewoon: informeer ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 22 okt, 2008 00:17

Ik heb daarnet wat zitten lezen en een poederlaklaag blijkt zoals eerder gezegd inderdaad niet echt duurzaam te zijn zonder grondlaag, daardoor wordt een doorzichtige poederlaklaag natuurlijk uitgesloten. Misschien moet ik dan toch maar voor Gerard z'n zwart gaan, dat staat uiteindelijk ook helemaal niet verkeerd! :wink: In ieder geval bedankt voor de fijne reacties!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 22 okt, 2008 08:53

kwestie van veel rijden straks met de 54er roest hij ook minder.
Stilstand is achteruitgang. En indd de gegoten cilinder leken wel 425 maar heb zelf ook een soortgelijke cilinder op mijn 9 pk zitten.
Inmiddels weer originele ronde gedraaide bussen gevonden:)
Hou mijn 9pktje dons san jus alleen chassis en techniek worden grondig aangepakt
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 22 okt, 2008 09:02

Wat ik met veel antieke artikelen gedaan heb is warm stoken en met een
borsteltje schoenpoets inbranden

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » vr 24 okt, 2008 09:06

Ga zo door Sam, je bent pas 3 jaar bezig met je AL.....
Ik ben al dik 20 jaar bezig met een simpel AZU'tje uit Vorst...is nog lang niet klaar, dus neem je tijd ;-)
En mijn AZU-L heb ik pas 22 jaar en daar ben ik nog niet eens echt aan begonnen, behalve dan het verzamelen van onderdelen en een donor AZU-L, plus donor AZU van 1962, was een franse postkar

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 24 okt, 2008 18:29

Verdorie, je zegt hier zelf al hoe lang die AZUL duurt, daar gaat mijn mop...

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » za 25 okt, 2008 22:13

Succes met je 9pk, Auke!

Weer eentje om te onthouden, Gerard. :wink:

Dag meneer Schulte, in een verre toekomst wanneer alle automobielen geschiedenis zijn, staan onze exemplaren misschien ooit nog eens naast mekaar! :D

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » zo 26 okt, 2008 04:21

Oh dat is een eer Sam, dat je me meneer noemt, hahaha, kom je nog eens op visite in Nederland, ik woon maar 100 kilometer naar het noorden hoor ;-) Antwerpen is dichterbij van hier dan Amsterdam !

jannes
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 10:35
Locatie: duffel belgie
Contacteer:

Bericht door jannes » za 29 nov, 2008 09:45

als een van de 2zijn stukke verkoopt dan kan de andere een af maken
het zoeke naar onderdelen gaat dan iets vlotter :p
azam 6en een specail 6 met ami super velge

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » za 6 dec, 2008 02:58

De stukken van mijn AZU-L ??? Daar heeft Sam NIKS aan voor zijne AL :-(

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 6 dec, 2008 17:35

Hij zou er een AUL van kunnen maken, maar dat klinkt niet.

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » za 6 dec, 2008 20:45

Nou Yannick, je brengt me op ideeën, hihi :roll:

Ik zal morgen vast een paar gaten in de zijkant van mijn AU knippen voor de "weekend" zijruiten, om te beginnen, daarna zien we wel verder, zo'n achterbankje heb ik ook nog wel in reserve voorraad !

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » za 6 dec, 2008 21:22

En het geheel natuurlijk op een gegalvaniseerd chassis met 602cc motor zetten! :wink:

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 6 dec, 2008 22:35

635 :lol:

Plaats reactie