Ratelend geluid
zitten de remkoeling dingen er nog op?
die rotten ook vaak weg, of zitten niet meer zoals het hoort.
Rammel en ratelen tegen je remschijven is dan het resultaat.
Er zijn meerdere tocpics waar er wordt gesproken over het nut van deze dingen...ik heb ze er afgelaten bij de wederopbouw en geen problemen..
Er zijn meerdere tocpics waar er wordt gesproken over het nut van deze dingen...ik heb ze er afgelaten bij de wederopbouw en geen problemen..
onder druk wordt alles vloeibaar
Waar kan ik de remkoeling precies vinden? Heb er maar weinig verstand vangillis schreef:zitten de remkoeling dingen er nog op?

hvb013 schreef:Waar kan ik de remkoeling precies vinden? Heb er maar weinig verstand vangillis schreef:zitten de remkoeling dingen er nog op?
onder de motor kap, bij je versnellingsbak (waar je remschijven zitten) van die schijven die je bij andere auto’s door de velgen heen ziet zitten, die zitten bij de eend aan de binnen kant, tegen de versnellingsbak aan. Daar onder zit dan een soort van banaan-vormig ding wat met een pijpje (soms ook niet meer…vergaan) verbonden met de koelunit.
Wat de kachel potten betreft, die zitten dus ook onder de motor kap en dat kan ook zeker de oorzaak zijn van ratel/rammel geluiden.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Moderator
Links en rechts van je luchtfilter zitten in de lengterichting 2 langwerpige zwarte metalen 'blokken' om je uitlaat heen, waar je kachelslangen aan vast zitten. Dat zijn je kachelpotten. Rammel er eens aan en je weet of ze los zitten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Hey, hvbo13
Heb je intussen gevonden wat het probleem was, want ik zit met hetzelfde verschijnsel. Dit is rond de 40km/u in 2e versnelling, en rond de 55km/u in 3e versnelling dat ik dat heb, en dan vooral als ik rem op de motor (als hij dus aan het teruglopen is zonder dat ik nog veel gas geef).
Het klinkt net als het ritselen van wat bladeren ergens (maar dat is het niet).
Grtz
Heb je intussen gevonden wat het probleem was, want ik zit met hetzelfde verschijnsel. Dit is rond de 40km/u in 2e versnelling, en rond de 55km/u in 3e versnelling dat ik dat heb, en dan vooral als ik rem op de motor (als hij dus aan het teruglopen is zonder dat ik nog veel gas geef).
Grtz
Inderdaad. Hetzelfde 'probleem'. Bij mij is het probleem vanzelf weggegaan. Het is inmiddels alweer anderhalve maand weg denk ik?rode geit schreef:Hey, hvbo13
Grtz
Nadeel was dat als het geluid er was en ik naar de garage ging, het opeens weer weg was.
Uiteraard ben ik benieuwd of jij er toevallig achter kan komen wat het is. Bovenstaande mogelijke problemen heb je al doorlopen?
Klopt het dat het geluid niet altijd is zo maar soms optreed als je eventjes aan het rijden bent?