Heb ik weer (Bstijl krom) Deel 2
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vindt het wel meevallen voor het laswerk aan een stuk blik. Heb inmiddels besloten om de plamuur in de kast te laten liggen. Zie je straks niks meer van als alles gemonteerd is.Yannick schreef:Mooi! Wel een beetje grof gelast he, niet?
Yannick
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zo vandaag de koets in de lak gezet. Glans zwart wordt op een of andere manier zijdeglans, maar dat is bij de meeste deuren en spatborden ook het geval. Zal wel door het weer komen vermoed ik. Met een kachel voorstoken en warme bussen kom je een heel eind en zit het er strak op, maar de hoogglans blijft op een of andere manier weg.
Voor de mensen die willen weten wat voor lagen erop zitten:
Dorpels eerst in de tectyl 190
Daarna de Dorpels, A stijl en B stijl in de primer (sneldrogend) en daarna in de zwarte lak. Van te voren de oude lak opgeruwd.
Hopelijk blijft het er weer voor jaren opzitten.
Voor de mensen die willen weten wat voor lagen erop zitten:
Dorpels eerst in de tectyl 190
Daarna de Dorpels, A stijl en B stijl in de primer (sneldrogend) en daarna in de zwarte lak. Van te voren de oude lak opgeruwd.
Hopelijk blijft het er weer voor jaren opzitten.
PuNk RoCK LosEr
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als de luchtvochtigheid te hoog is slaat het vocht neer in de lak en komt het er enigszins mat uit te zien. maar in de winter is het binnen eerder te droog, door het stoken, dus het kan best aan iets anders liggen... misschien te stoffig? of heb je van die waterbakken aan je verwarming/kachel? dan kweek je tropisch klimaat.... niet echt goed om in te werken.... wat voor werkzaamheden dan ook
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ziet er netjes uit.
Die matglans kun je wel naar hoogglans ophalen door heel licht te schuren met een hele fijne korrel (nat) en daarna met commandant of soort gelijk product eroverheen. Dan weer een laagje wax en de kans is groot dat ie glimt als een spiegel
Als je bang bent teveel lak weg te halen kun je hem eerst nog een extra laagje geven.
Die matglans kun je wel naar hoogglans ophalen door heel licht te schuren met een hele fijne korrel (nat) en daarna met commandant of soort gelijk product eroverheen. Dan weer een laagje wax en de kans is groot dat ie glimt als een spiegel
Als je bang bent teveel lak weg te halen kun je hem eerst nog een extra laagje geven.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Moderator
Is waarschijnlijk door vochtig en te koud weer. Dat levert (zeker met Motip!) halfmatte lak op ipv hoogglans. Dat is met wat polish best nog een eind op te halen, dus don't panic. Maar dat doe je toch al niet gauw geloof ik.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag dus de A-stijl overgedaan met Motip ipv Duplicolor. Dit kwam omdat de verfzaak waar ik Dublicolor haal lunchpauze had en dan de gehele zaak maar sluit. Dus voor het halve geld een bus Motip gehaald. Met een breedstraalspuitmondje (galgje) van de Duplicolor spuit deze ook goed. Alleen is de dekkracht iets minder. Deze gespoten en hierbij bijgestaan door een straallamp. En resultaat is nu naar mijn zin.
Nu kan ik beginnen met opbouwen.
Nu kan ik beginnen met opbouwen.
PuNk RoCK LosEr
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: