Onze Eend gaf af en toe en Knal in de Uitlaat en starte niet altijd probleemloos.
Maar ja een Auto van bijna 25 Jaar , we maakten ons er niet druk om.
Nu heb ik ook een Standverwarming ingebouwd vooral om de Voorruit schoon te houden.
Dit is een wat moderner apparaat dan de Eend dus gebeurde het volgende.
De Verwarming Branden perfect totdat we een keer gingen rijden met de Verwarming aan.
Na +/- 10 minuten ging de Verwarming in storing .
De Storingscode gaf te hoge Accuspanning aan.
Ik heb de met draaiende motor gemeten en inderdaad 15,4 Volt.
Ik verdacht uiteraard de Spanningregelaar maar op de D+ v.d Spanningregelaar stond netjes 14,4 Volt
Er moest dus 1 Volt verloren gaan tussen de D+ v.d Regelaar en de B+ v.d Accu
Dit zat in de klemkracht v.d stekkers op het Kontaktslot ( zaten er los op )
Ik heb eerst geprobeerd om met een kleine waterpomptang de stekkers wat in te knijpen maar dat werdt niks .
De veerkracht was gewoon verdwenen .
Ik had nog hele kleine slangklemmetjes ( +/- 5 mm ) liggen .
Die heb ik over de isolatie geschoven , stekkers op het kontaktslot en vast gedraait.
Nu is de afgeregelde spanning netjes 14,4 Volt en alle kleine storingen ( Startprobleem , Backfire , Knipperlicht af en toe )zijn verdwenen .
Mogelijk heeft iemand hier wat aan .
Groeten Wil Aernouts
Startprobleem en af en toe Knal in de Uitlaat
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 14 dec, 2008 17:07
- Locatie: zundert
- Contacteer:
Startprobleem en af en toe Knal in de Uitlaat
2 cv 6 1984. trouweend.aerbas.nl
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle