Maximaal 60km/h in de 4de versnelling!!

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » zo 14 dec, 2008 19:34

Als het een motorisch probleem zou zijn, zou de eend recht vooruit blijven rijden, lijkt me.
De auto spoort goed, want als ik met koude motor wegrijd kan ik het stuur gewoon loslaten. Echter naarmate ik 2 á 3 km gereden heb begint de auto steeds meer naar rechts te trekken.

tinouck vroeg: Heb je remtrommels voor?

Nee, ik heb schijfremmen voor.

Ik had gisteren na het ritje al eens aan beide achterwielen gevoeld, maar beide waren ze gewoon koud.

Ik ga er steeds meer van uit dat het probleem rechts voor ligt.
Misschien een wiellager of toch de schijfrem?
Morgen maar weer een testrit maken en voelen! De auto remt zo hevig af; dat moet resulteren in warmte!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 14 dec, 2008 19:54

Misschien een remblokje wat beetje loszit, kantelt en gaat remmen, kan ook handremblokje zijn. Dus even nalopen op loszittende delen.

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » ma 15 dec, 2008 19:34

Ik ben eruit!! :wink:
Kom net terug van een testritje; het is de rechter schijfrem die me parten speelt. :(
Ik was al een beetje bang voor een defect wiellager.
Dit had ik niet verwacht, de damp kwam er van af, en stinken...
Raar dat ik dat niet eerder geroken heb.
Morgen probeer ik bij m'n vader de garage te reserveren.
Hopelijk zie ik daar meer!! :?

Heeft iemand nog tips...
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 15 dec, 2008 19:35

mogelijk vastzittende zuiger, goed schoonmaken en nieuwe o en u ringen erin.
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 15 dec, 2008 22:34

supercees schreef: snel terugvallen in snelheid lijkt op 1 of meer aanlopende remmen. krik je wielen eens 1 voor 1 van de grond en check eens hoe makkelijk of moeilijk ze draaien.
dat zei ik toch :roll: :wink:
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 16 dec, 2008 00:04

is niet heel moeilijk zo gedaan

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » di 16 dec, 2008 06:58

Je hebt helemaal gelijk Supercees, en ik heb dit ook gedaan, echter zonder resultaat!
Als je niet op hogere snelheid gereden hebt, is er n.l. niets aan de hand.
Problemen komen pas later...
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 16 dec, 2008 08:49

loopt je remleiding die van je hoofdremcilinder komt wel ver genoeg van je uitlaat? dat zou ook voor problemen kunnen zorgen!

maar in dit geval lijkt het me idd een vastzittende zuiger/ water in het systeem ( als dit warm wordt gaat die uitzetten) dus ook meteen ff het systeem doorspoelen met verse LHM!

greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 16 dec, 2008 09:07

Rusty toch,als de remolie warm wordt en uitzet loopt het via de bodem-
klep terug de Hoofdremcilinder weer in,maar drukt geen remklauw vast
Dit kan alleen maar de remcilinder zijn.Maar let wel op dat op elke cilinder 2 verschillend rubbers zitten 1 rechte om af te sluiten en 2 een
met een schuine groef om de zuiger iets terug te trekken
De oorzaak kan zijn"niet elke 2 jaar de LHM verversen" is wel verplicht

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » di 16 dec, 2008 16:29

Ik heb de eend pas enkele maanden, en weet dus niet hoe goed de vorige eigenaar het beestje heeft verzorgd.
Alles lijkt redelijk in orde te zijn.
Ik zal voor de zekerheid de LHM verversen.
Bedankt voor de tips!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 16 dec, 2008 17:19

En moet je de remschijf dan ook vervangen? Als die paar is van de hitte wellicht? Wie weet raad?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » di 16 dec, 2008 19:49

Ik heb nog niet bij daglicht kunnen kijken, om de schade te inventariseren.
Kan me goed indenken dat de schijf krom getrokken is.
De remblokjes zal ik zeker wel moeten vervangen denk ik. Alhoewel ik bij de laatste proefrit de remmen heb getest; het autootje remt als een tierelier!!

Ik sluit me aan bij Hanzzl; Wie weet raad?
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 17 dec, 2008 09:30

gewoon even kijken of je de schijf ziet slingeren (auto opkrikken aan de bewuste kunt en wiel draaien. remblok eruit halen en kijken of deze er raar uit ziet. evt iets opruwen met een grof schuurpapiertje) remmen horen heet te kunnen worden, maar check alles voor de zekerheid. maar alles op voorhand vervangen lijkt me ook een beetje zonde van het geld.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » zo 21 dec, 2008 09:40

Gisteren eindelijk eens bij goed daglicht kunnen kijken, en wat blijkt....
Bij de rechter schijfrem mis ik de koelslang die koude lucht langs de schijf blaast.
In combinatie met het winterjasje geeft dit natuurlijk oververhitting.
Zou dat zo snel kunnen lijden tot aanlopen van de rem?
Of moet ik toch de complete remschijf reviseren!!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 21 dec, 2008 09:56

Ik rijd ook zonder koeling op de remschijven, want het zijn ondingen en niet nodig, het is in ieder geval niet de oorzaak van je probleem.
Verwijder de remklauwen en maak ze schoon en doe er nieuwe ringen in, en als je schijven en blokken nog goed zijn, kun je die gewoon weer gebruiken.
Wel je handrem opnieuw afstellen en de LHM olie verversen (en misschien ten overvloede) ook de LHM naar je achterremmen verversen he?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie