Maximaal 60km/h in de 4de versnelling!!
Als het een motorisch probleem zou zijn, zou de eend recht vooruit blijven rijden, lijkt me.
De auto spoort goed, want als ik met koude motor wegrijd kan ik het stuur gewoon loslaten. Echter naarmate ik 2 á 3 km gereden heb begint de auto steeds meer naar rechts te trekken.
tinouck vroeg: Heb je remtrommels voor?
Nee, ik heb schijfremmen voor.
Ik had gisteren na het ritje al eens aan beide achterwielen gevoeld, maar beide waren ze gewoon koud.
Ik ga er steeds meer van uit dat het probleem rechts voor ligt.
Misschien een wiellager of toch de schijfrem?
Morgen maar weer een testrit maken en voelen! De auto remt zo hevig af; dat moet resulteren in warmte!
De auto spoort goed, want als ik met koude motor wegrijd kan ik het stuur gewoon loslaten. Echter naarmate ik 2 á 3 km gereden heb begint de auto steeds meer naar rechts te trekken.
tinouck vroeg: Heb je remtrommels voor?
Nee, ik heb schijfremmen voor.
Ik had gisteren na het ritje al eens aan beide achterwielen gevoeld, maar beide waren ze gewoon koud.
Ik ga er steeds meer van uit dat het probleem rechts voor ligt.
Misschien een wiellager of toch de schijfrem?
Morgen maar weer een testrit maken en voelen! De auto remt zo hevig af; dat moet resulteren in warmte!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
Ik ben eruit!!
Kom net terug van een testritje; het is de rechter schijfrem die me parten speelt.
Ik was al een beetje bang voor een defect wiellager.
Dit had ik niet verwacht, de damp kwam er van af, en stinken...
Raar dat ik dat niet eerder geroken heb.
Morgen probeer ik bij m'n vader de garage te reserveren.
Hopelijk zie ik daar meer!!
Heeft iemand nog tips...

Kom net terug van een testritje; het is de rechter schijfrem die me parten speelt.

Ik was al een beetje bang voor een defect wiellager.
Dit had ik niet verwacht, de damp kwam er van af, en stinken...
Raar dat ik dat niet eerder geroken heb.
Morgen probeer ik bij m'n vader de garage te reserveren.
Hopelijk zie ik daar meer!!

Heeft iemand nog tips...
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
loopt je remleiding die van je hoofdremcilinder komt wel ver genoeg van je uitlaat? dat zou ook voor problemen kunnen zorgen!
maar in dit geval lijkt het me idd een vastzittende zuiger/ water in het systeem ( als dit warm wordt gaat die uitzetten) dus ook meteen ff het systeem doorspoelen met verse LHM!
greetzzzzzzzzzzzzz
maar in dit geval lijkt het me idd een vastzittende zuiger/ water in het systeem ( als dit warm wordt gaat die uitzetten) dus ook meteen ff het systeem doorspoelen met verse LHM!
greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Rusty toch,als de remolie warm wordt en uitzet loopt het via de bodem-
klep terug de Hoofdremcilinder weer in,maar drukt geen remklauw vast
Dit kan alleen maar de remcilinder zijn.Maar let wel op dat op elke cilinder 2 verschillend rubbers zitten 1 rechte om af te sluiten en 2 een
met een schuine groef om de zuiger iets terug te trekken
De oorzaak kan zijn"niet elke 2 jaar de LHM verversen" is wel verplicht
klep terug de Hoofdremcilinder weer in,maar drukt geen remklauw vast
Dit kan alleen maar de remcilinder zijn.Maar let wel op dat op elke cilinder 2 verschillend rubbers zitten 1 rechte om af te sluiten en 2 een
met een schuine groef om de zuiger iets terug te trekken
De oorzaak kan zijn"niet elke 2 jaar de LHM verversen" is wel verplicht
Ik heb nog niet bij daglicht kunnen kijken, om de schade te inventariseren.
Kan me goed indenken dat de schijf krom getrokken is.
De remblokjes zal ik zeker wel moeten vervangen denk ik. Alhoewel ik bij de laatste proefrit de remmen heb getest; het autootje remt als een tierelier!!
Ik sluit me aan bij Hanzzl; Wie weet raad?
Kan me goed indenken dat de schijf krom getrokken is.
De remblokjes zal ik zeker wel moeten vervangen denk ik. Alhoewel ik bij de laatste proefrit de remmen heb getest; het autootje remt als een tierelier!!
Ik sluit me aan bij Hanzzl; Wie weet raad?
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
gewoon even kijken of je de schijf ziet slingeren (auto opkrikken aan de bewuste kunt en wiel draaien. remblok eruit halen en kijken of deze er raar uit ziet. evt iets opruwen met een grof schuurpapiertje) remmen horen heet te kunnen worden, maar check alles voor de zekerheid. maar alles op voorhand vervangen lijkt me ook een beetje zonde van het geld.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Gisteren eindelijk eens bij goed daglicht kunnen kijken, en wat blijkt....
Bij de rechter schijfrem mis ik de koelslang die koude lucht langs de schijf blaast.
In combinatie met het winterjasje geeft dit natuurlijk oververhitting.
Zou dat zo snel kunnen lijden tot aanlopen van de rem?
Of moet ik toch de complete remschijf reviseren!!
Bij de rechter schijfrem mis ik de koelslang die koude lucht langs de schijf blaast.
In combinatie met het winterjasje geeft dit natuurlijk oververhitting.
Zou dat zo snel kunnen lijden tot aanlopen van de rem?
Of moet ik toch de complete remschijf reviseren!!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik rijd ook zonder koeling op de remschijven, want het zijn ondingen en niet nodig, het is in ieder geval niet de oorzaak van je probleem.
Verwijder de remklauwen en maak ze schoon en doe er nieuwe ringen in, en als je schijven en blokken nog goed zijn, kun je die gewoon weer gebruiken.
Wel je handrem opnieuw afstellen en de LHM olie verversen (en misschien ten overvloede) ook de LHM naar je achterremmen verversen he?
Verwijder de remklauwen en maak ze schoon en doe er nieuwe ringen in, en als je schijven en blokken nog goed zijn, kun je die gewoon weer gebruiken.
Wel je handrem opnieuw afstellen en de LHM olie verversen (en misschien ten overvloede) ook de LHM naar je achterremmen verversen he?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962