custom made zuigers visa
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
heb helaas nog geen reactie van de diverse zuiger firma's
ben benieuwd wat die erover zeggen.
ene kant vraag ik me af of het het waard is, andere kant denk ik gewoon doen, dan weet ik zeker dat het goed is..
ben benieuwd wat die erover zeggen.
ene kant vraag ik me af of het het waard is, andere kant denk ik gewoon doen, dan weet ik zeker dat het goed is..
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
is de originele visazuigers niet aan te passen door er wat materiaal uit te draaien? ik weet niet hoe dik de wanden zijn, maar als een 2cv6 zuiger zoveel lichter is moet het toch ergens in zitten ( en niet alleen in de diameter) ik kan me voorstellen dat zoals backfire al zegt de wangen in korten ( niet te kort gaan) en misschien de wangen van binnenuit dunner draaien, misschien ook wat van binnenuit de kop van de zuiger.
t is maar een idee, ik weet niet of het haalbaar is (ik ga binnenkort ook een sneller visablok samenbouwen, alleen mag het bij mij niet teveel kosten en dus wil ik wel weten of dit soort dingen mogelijk zijn, en of het nuttig is!
edit: moderne zuigers zijn echt heeeeeeel kort (ook voor boxermotoren!) kijk maar eens bij subaru! dus waarom niet zo kort gaan bij onze blokken ( vooropgesteld dat de speling natuurlijk optimaal is) of kan dat neit omdat het luchtgekoelde blokken zijn en de temperatuurverschillen veel groter zijn dan met een watergekoeld blok? hoe doet BMW dat dan met moderne 2 cil luchtgekoelde boxers?
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
t is maar een idee, ik weet niet of het haalbaar is (ik ga binnenkort ook een sneller visablok samenbouwen, alleen mag het bij mij niet teveel kosten en dus wil ik wel weten of dit soort dingen mogelijk zijn, en of het nuttig is!
edit: moderne zuigers zijn echt heeeeeeel kort (ook voor boxermotoren!) kijk maar eens bij subaru! dus waarom niet zo kort gaan bij onze blokken ( vooropgesteld dat de speling natuurlijk optimaal is) of kan dat neit omdat het luchtgekoelde blokken zijn en de temperatuurverschillen veel groter zijn dan met een watergekoeld blok? hoe doet BMW dat dan met moderne 2 cil luchtgekoelde boxers?
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Laatst gewijzigd door rusty op wo 17 dec, 2008 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
1e reacties zijn binnen..
Minimale afname 4 zuigers en 250 euri per stuk..
Das geen optie..
Ben ook met stp in overleg vwb 710cc kit en andere nokkenas..
Verder nog steeds alle tips welkom..
Minimale afname 4 zuigers en 250 euri per stuk..
Das geen optie..
Ben ook met stp in overleg vwb 710cc kit en andere nokkenas..
Verder nog steeds alle tips welkom..
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
moderne zuigers zijn dunner ivm met koeling denk ik, maar dat kan op een eend niet als je de drijfstangen niet aanpast, anders heb je een nogal waardeloze compressie
ik was ff vergeten dat het om een visa-blokje gaat, die draaien idd minder toeren dan een eendenblokje. Waarom visa-cilinders niet lichter kunnen zijn snap ik ook niet helemaal. Maar anders maak je er een gezamelijk project van met iemand, en bestel je wel die 4 zuigers?
@Huub: Waarom is de verbrandingskamer van een eend je een doorn in het oog dan? volgens mij is het redelijk uniek dat een ontwerp uit de jaren 70 omgerekend zo'n 50 pk per 1000 cc leverde; ter vergelijking, de BMW 1602 uit die tijd kwam hier niet aan!!!
ik was ff vergeten dat het om een visa-blokje gaat, die draaien idd minder toeren dan een eendenblokje. Waarom visa-cilinders niet lichter kunnen zijn snap ik ook niet helemaal. Maar anders maak je er een gezamelijk project van met iemand, en bestel je wel die 4 zuigers?
@Huub: Waarom is de verbrandingskamer van een eend je een doorn in het oog dan? volgens mij is het redelijk uniek dat een ontwerp uit de jaren 70 omgerekend zo'n 50 pk per 1000 cc leverde; ter vergelijking, de BMW 1602 uit die tijd kwam hier niet aan!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Een verbrandingskamer hoeft niet aan zo heel veel voorwaarden te voldoen , hij moet zo compact mogelijk zijn , oftewel zo weinig mogelijk metaal dat in contact komt met de brandende gassen .@Huub: Waarom is de verbrandingskamer van een eend je een doorn in het oog dan? volgens mij is het redelijk uniek dat een ontwerp uit de jaren 70 omgerekend zo'n 50 pk per 1000 cc leverde; ter vergelijking, de BMW 1602 uit die tijd kwam hier niet aan!!!
aks je bij de eend kijkt lijkt het wel of ze hun uiterste best hebben gedaan om zo veel mogelijk aluminium op de zuiger te kleien , geen wonder dat een eend blok zo mooi kan pingelen.
er lekt te veel warmte weg onm een goede thermische efficientie te krijgen.
verder moet je proberen het vlamfront zo kort mogelijk te houden ( van de bougie tot het uiterste randje van de verbrandingskamer) , kijk je bij een eend , dan moet het vlamfront niet alleen een heel eind afleggen , maar ook nog eens de bocht om!
als laatste zijn squish randen wel handig als je arme mengsels probeert te verbranden , en daar heeft citroen ook niet aan gedacht bij het ontwerp van een eend blok.
resultaat is pingelen bij hoge compressieverhoudingen , en een relatief hoog verbruik.
de 50 PK per liter van een eend is niets bijzonders , een morini 350 uit de jaren 70 haalt 110 pk per liter met dood normale heron verbrandingskamers.
het is voor mij vrij onbegrijpelijk dat ze bij het ontwikkelen van het 2cv6 blok niet meteen de toen al verouderde verbrandingskamer van de 2cv4 hebben vervangen
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
De lokatie van de bougie snap ik wel, de bougie is op die plek in ieder geval toegankelijk. Ook is het zo dat als de bougie op de juiste plek zit er minder ruimte voor de kleppen is.
Optie is natuurlijk een bmw kop of guzzi kop pas te maken? Want ik neem aan dat ook een GS blok eenzelfde vorm heeft?
De reden waarom citroen niets heeft gedaan zal wel te maken hebben met de kosten.
Optie is natuurlijk een bmw kop of guzzi kop pas te maken? Want ik neem aan dat ook een GS blok eenzelfde vorm heeft?
De reden waarom citroen niets heeft gedaan zal wel te maken hebben met de kosten.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
volgens mij vonden ze dan gewoon dat de kop van een eend al goed genoeg was, want in de ontwikkeling van het visa-blok is geloof ik best veel geld gaan zitten toendertijd.
die morini van jou is een motorfiets, die heeft hele andere eisen. Koppel is daar veel minder belangrijk en het maximum toerental veel hoger. Dit is daarom dan ook geen blok dat vergelijkbaar is met motorblokken voor in een auto.
De locatie van de bougie is idd logisch, als zou t wel gaaf zijn als iemand ooit een kop weet te maken met vier kleppen (en dan de bougie in het midden).
Maar goed, ik weet er verder niet veel van hoor!!! Lijkt me mooi om te zien of iemand een andere kop pas kan maken, lijkt me wel heel moeilijk.
die morini van jou is een motorfiets, die heeft hele andere eisen. Koppel is daar veel minder belangrijk en het maximum toerental veel hoger. Dit is daarom dan ook geen blok dat vergelijkbaar is met motorblokken voor in een auto.
De locatie van de bougie is idd logisch, als zou t wel gaaf zijn als iemand ooit een kop weet te maken met vier kleppen (en dan de bougie in het midden).
Maar goed, ik weet er verder niet veel van hoor!!! Lijkt me mooi om te zien of iemand een andere kop pas kan maken, lijkt me wel heel moeilijk.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Leuk topic!
Ik ben op een andere manier bezig. Namelijk met het blok van een Ducati Monster 600....
Ik heb getracht om de zuigers en nokkenasaandrijving passend te maken op het onderblok van een 2cv6 maar dat liep op niets uit.
Nu heb ik de koe maar bij de horens gepakt en ben ik bezig om (op basis van het 90 graden Ducati onderblok) een 180 graden onderblok te engineeren waar alle Ducati motordelen in passen. De krukas is nog een probleem (vliegwiel) maar dat is een kwestie van tijd. (voor de techies: onderblok wordt gemaakt van billet).
Ducati Monster 620 zuigers passen wellicht ook in een normaal blok. Is namelijk 618cc en het blok is ook een vierklepper (2x2).
Ik ben op een andere manier bezig. Namelijk met het blok van een Ducati Monster 600....
Ik heb getracht om de zuigers en nokkenasaandrijving passend te maken op het onderblok van een 2cv6 maar dat liep op niets uit.
Nu heb ik de koe maar bij de horens gepakt en ben ik bezig om (op basis van het 90 graden Ducati onderblok) een 180 graden onderblok te engineeren waar alle Ducati motordelen in passen. De krukas is nog een probleem (vliegwiel) maar dat is een kwestie van tijd. (voor de techies: onderblok wordt gemaakt van billet).
Ducati Monster 620 zuigers passen wellicht ook in een normaal blok. Is namelijk 618cc en het blok is ook een vierklepper (2x2).