Jerre's Dyane6 '81
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
Zo, het heeft even stil gelegen vanwege exaams enzo
maar we zijn er gistere weer eens aan bezig geweest
Eerst hebben we de wielen eraf gehaald
Dan was het de bedoeling om de aandrijfassen eruit te halen om te zien waardoor er spel op de fussee zit, maar die moeren zitten MUURVAST
We gaan er vandaag ons hoofd eens over breken hoe we die gaan los krijgen...
maar we zijn er gistere weer eens aan bezig geweest
Eerst hebben we de wielen eraf gehaald
Dan was het de bedoeling om de aandrijfassen eruit te halen om te zien waardoor er spel op de fussee zit, maar die moeren zitten MUURVAST
We gaan er vandaag ons hoofd eens over breken hoe we die gaan los krijgen...
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Die moeren zitten inderdaad muurvast, 350NM, idee is om stuk koker of pijp 2 gaten in te boren die dan over de wielbouten passen, daarmee kan je dan het draaien tegengaan, dan goeie dop met sleutel en pak maar een stuk pijp van zeker 1 meter, dan krijg je de moer redelijk goed los. Sterkte, ik heb er mijn bankschroef mee in tweëen gebroken (was van chineese makelij dus)
Dat los krijgen is niet zo'n probleem, het tegenhouden van die wielschijf is leuker.
In de auto met ingetrapte rem en in de versnelling is dat wat eenvoudiger. Bij facom en andere merken hebben ze een houder die ze onder de wielmoeren kunt draaien met een lange arm eraan, die komt tegen de grond en voorkomt meedraaien. kun je ook zelf maken van 2 stukken bandijzer.
In de auto met ingetrapte rem en in de versnelling is dat wat eenvoudiger. Bij facom en andere merken hebben ze een houder die ze onder de wielmoeren kunt draaien met een lange arm eraan, die komt tegen de grond en voorkomt meedraaien. kun je ook zelf maken van 2 stukken bandijzer.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
allemachtige dikke luchtsleutel heb ik 1 keer moeten gebruiken.
de rest van 13 eenden een gewoone luchtsleutel.
wat ook helpt is dik in de kruip olie en een goed passende dop en dan in plaats van een ratel 1 van de verleng stukken er haks op plaatsen en met een moker los slaan, en gewoon door gaan en door gaan en door gaan en door gaan, dus niet opgeven en hij komt van zelf los.
lukt dit niet? goed heet stoken en weer proberen! lukt dit weer niet? biertje pakken en weer tijdens het op drinken moer heet stoken en een kap beitel sla je hem door midden!
de rest van 13 eenden een gewoone luchtsleutel.
wat ook helpt is dik in de kruip olie en een goed passende dop en dan in plaats van een ratel 1 van de verleng stukken er haks op plaatsen en met een moker los slaan, en gewoon door gaan en door gaan en door gaan en door gaan, dus niet opgeven en hij komt van zelf los.
lukt dit niet? goed heet stoken en weer proberen! lukt dit weer niet? biertje pakken en weer tijdens het op drinken moer heet stoken en een kap beitel sla je hem door midden!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
Owkj, gistere nog een paar keer geprobeert ze los te krijgen
met als enige resultaat een kromme sleutel
Pa gaat dan na nieuwjaar van het werk maar een luchthamer meebrengen.
Dan maar verder gegaan met het schoonmaken van de fussees
Dan de speling erop gemeten, volgens onze boek mag dat max 0.4mm zijn...en bij ons was dat ruim 1.2mm
nu kunnen we nog niet zien waardoor deze speling juist is omdat we het nog niet kunnne demonteren, dus dat word iets voor volgend jaar.
Dan ben ik maar aan de versnellingsbak begonnen.
Eerst heb ik de remleidingen en de handremkabels eraf gehaald
en dan de hele remmen gedemonteerd
met als enige resultaat een kromme sleutel
Pa gaat dan na nieuwjaar van het werk maar een luchthamer meebrengen.
Dan maar verder gegaan met het schoonmaken van de fussees
Dan de speling erop gemeten, volgens onze boek mag dat max 0.4mm zijn...en bij ons was dat ruim 1.2mm
nu kunnen we nog niet zien waardoor deze speling juist is omdat we het nog niet kunnne demonteren, dus dat word iets voor volgend jaar.
Dan ben ik maar aan de versnellingsbak begonnen.
Eerst heb ik de remleidingen en de handremkabels eraf gehaald
en dan de hele remmen gedemonteerd
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
Vandaag EINDELIJK nog eens bezig geweest,
Maar het was van korte duur
we wilde de achterremmen demonteren maar daarvoor hadden we geen sleutel(44) en ze stonden veel te vast om met een tang ofso te doen
dan maar ff de motor wat gepoetst en toen was het gitaarles, in het weekend hebben we wrsch de sleutel en gaan we verder doen
Maar het was van korte duur
we wilde de achterremmen demonteren maar daarvoor hadden we geen sleutel(44) en ze stonden veel te vast om met een tang ofso te doen
dan maar ff de motor wat gepoetst en toen was het gitaarles, in het weekend hebben we wrsch de sleutel en gaan we verder doen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Jerre, het doet me goed dat je zo vol bezieling bezig bent met deze Dyane
Dat het ook anders kan bleek vandaag, ik was bij iemand die Dyane plaatwerk aanbood. Het bleek dus omdat hij een Burton ging bouwen. Toen ik 'm vertelde dat ik het jammer vond dat hij een Dyane gebruikte als Burton-donor, bleek hij zich niet eens bewust van de relatieve zeldzaamheid van de Dyane Maar ja, zo gaan die dingen, ik heb in ieder geval 2 gave voorschermen gescoord......
Dat het ook anders kan bleek vandaag, ik was bij iemand die Dyane plaatwerk aanbood. Het bleek dus omdat hij een Burton ging bouwen. Toen ik 'm vertelde dat ik het jammer vond dat hij een Dyane gebruikte als Burton-donor, bleek hij zich niet eens bewust van de relatieve zeldzaamheid van de Dyane Maar ja, zo gaan die dingen, ik heb in ieder geval 2 gave voorschermen gescoord......
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
die achterrem trommel heb je een dop voor nodig!
ik heb er een tijdje lopen zoeken voor zo'n dop! ik heb nu een dop 45 die past ook en zonder problemen, alleen koste wel 55 euro (gedore)
wat ik ook als tip kreeg om de legerdumps af te struinen! die gebruiken ook grote doppen!
ik heb er een tijdje lopen zoeken voor zo'n dop! ik heb nu een dop 45 die past ook en zonder problemen, alleen koste wel 55 euro (gedore)
wat ik ook als tip kreeg om de legerdumps af te struinen! die gebruiken ook grote doppen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
Gistere zijn we aan een sleutel 44 geraakt
viavia bij iemand in de buurt uitgekomen die zelf een 2cv heeft en ook af en toe eens eentje opmaakt
gistere dan nog geprobeert om ze los te draaien maar dat ging niet, POTVAST
vandaag heeft pa dan hopelijk die luchthamer bij en dan kunnen eindelijk weer aan de slag
We hebbe van die kerel ook nog wat handige tips gekregen i.v.m zowat alles wat eraan kan komen en waarop te letten, echt een fijne kerel .
we zijn er dan ook achter gekomen dat hij bij mij op school z'n 2cv's laat spuiten en dat hij er heel content van is, dus daar ga ik ook maar eens achter vragen op school.
viavia bij iemand in de buurt uitgekomen die zelf een 2cv heeft en ook af en toe eens eentje opmaakt
gistere dan nog geprobeert om ze los te draaien maar dat ging niet, POTVAST
vandaag heeft pa dan hopelijk die luchthamer bij en dan kunnen eindelijk weer aan de slag
We hebbe van die kerel ook nog wat handige tips gekregen i.v.m zowat alles wat eraan kan komen en waarop te letten, echt een fijne kerel .
we zijn er dan ook achter gekomen dat hij bij mij op school z'n 2cv's laat spuiten en dat hij er heel content van is, dus daar ga ik ook maar eens achter vragen op school.
een wring-ijzer van 1 meter eraan en daarop gaan staan. Dan komt ook moer 44 los
Trouwens dop 44 is er van Facom, die kun je normaal bestellen via diverse automaterialen zaken. Dop nummer: K.44 HA voor de 6 kant en K.44 A voor de 12 kant.
Ze niet eens zo heel duur ik heb er destijds 35 gulden voor betaald.
Trouwens dop 44 is er van Facom, die kun je normaal bestellen via diverse automaterialen zaken. Dop nummer: K.44 HA voor de 6 kant en K.44 A voor de 12 kant.
Ze niet eens zo heel duur ik heb er destijds 35 gulden voor betaald.
Laatst gewijzigd door AZL57 op wo 21 jan, 2009 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
Vandaag de remmen uit elkaar gehaald
Die zagen er nog verbazend goed uit, na 27 jaar .
We denken dat de franse eigenaar er nog nieuwe in heeft gestoken en er daarna niet veel meer mee heeft gereden, vandaar.
we gaan deze er dan ook gewoon terug insteken
en EINDELIJK zijn de aandrijfassen er dan uit
Heel lang aan zitten hameren met de luchthamer, eindelijk zijn ze dan beginnen geven!
Dan hebben we die schroef onderaan de fusseepen aan beide kanten losgedraait en dan gaan we met een klopper op luchtdruk proberen ze er langs onder uit te kloppen(gaat dat ? ?)
Maar dat is iets voor het weekend
Die zagen er nog verbazend goed uit, na 27 jaar .
We denken dat de franse eigenaar er nog nieuwe in heeft gestoken en er daarna niet veel meer mee heeft gereden, vandaar.
we gaan deze er dan ook gewoon terug insteken
en EINDELIJK zijn de aandrijfassen er dan uit
Heel lang aan zitten hameren met de luchthamer, eindelijk zijn ze dan beginnen geven!
Dan hebben we die schroef onderaan de fusseepen aan beide kanten losgedraait en dan gaan we met een klopper op luchtdruk proberen ze er langs onder uit te kloppen(gaat dat ? ?)
Maar dat is iets voor het weekend
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: