2cv EV toekomst?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik denk dat hier zeker toekomst in zit.
Ik ben wel erg nieuwschierig naar kosten van zo'n motor en accupakket straks.
Ik zou het zelfs wel een keer willen (laten) inbouwen in een 2CV.
Supergoedkoop rijden en toch erg apart.
Je doet natuurlijk wel geweld aan het karakter van de eend zonder elektromotor, maar al op de wereldmeeting in NL in 97 stond er nog zo'n japanner met zo'n elektroeend, ik vond het fantastisch toen al! Dus als het nu betaalbaar kan worden wil ik best een van m'n eenden eens ombouwen, lijkt mij gaaf!
Op de lange termijn zijn er misschien wel wat 2CV's die elektrisch worden, maar ik denk dat het meerendeel gewoon zo rond blijft tuffen hoor.
Ik vind het wel slim van Burton dat ze die kant op gaan, dat is wel de toekomst voor het bedrijf denk ik. Je wordt gestimuleerd op dit moment om zo milieuvriendelijk te rijden en juist dit soort initiatieven wordt vanuit de regering erg gestimuleerd, waardoor ze voor de toekomst de verkoop kunnen continueren en misschien zelfs voor elkaar krijgen om geen eenden meer te hoeven doneren, maar de auto's gewoon een nieuw kenteken krijgen. De hoeveelheid schroot eenden houden een keer op natuurlijk.
En ik vraag mij af of ze elk jaar nog steeds zoveel auto's verkopen als in het begin.
Ik ben wel erg nieuwschierig naar kosten van zo'n motor en accupakket straks.
Ik zou het zelfs wel een keer willen (laten) inbouwen in een 2CV.
Supergoedkoop rijden en toch erg apart.
Je doet natuurlijk wel geweld aan het karakter van de eend zonder elektromotor, maar al op de wereldmeeting in NL in 97 stond er nog zo'n japanner met zo'n elektroeend, ik vond het fantastisch toen al! Dus als het nu betaalbaar kan worden wil ik best een van m'n eenden eens ombouwen, lijkt mij gaaf!
Op de lange termijn zijn er misschien wel wat 2CV's die elektrisch worden, maar ik denk dat het meerendeel gewoon zo rond blijft tuffen hoor.
Ik vind het wel slim van Burton dat ze die kant op gaan, dat is wel de toekomst voor het bedrijf denk ik. Je wordt gestimuleerd op dit moment om zo milieuvriendelijk te rijden en juist dit soort initiatieven wordt vanuit de regering erg gestimuleerd, waardoor ze voor de toekomst de verkoop kunnen continueren en misschien zelfs voor elkaar krijgen om geen eenden meer te hoeven doneren, maar de auto's gewoon een nieuw kenteken krijgen. De hoeveelheid schroot eenden houden een keer op natuurlijk.
En ik vraag mij af of ze elk jaar nog steeds zoveel auto's verkopen als in het begin.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Persoonlijk zie ik meer in een elektrische eend (ja ja met een k) met een range extender (of te wel een bereik verlenger, whahaha, wat een vertaling) welke op diverse brandstoffen werkt. Huidige probleem is dat het bereik van alleen een elektrische eend erg beperkt zal zijn. Zeker als je het gewicht niet te veel wilt laten oplopen.
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
Gezien al die maatregelen die ze willen en gaan treffen, zoals de milieu sticker in Duitsland en Amsterdam met zijn groene plannen blijft er over een aantal jaar niets anders over om elektrisch te gaan rijden als je nog ergens wilt komen.
Mijn eend gebruik ik voor dagelijks woon-werk verkeer over een kleine afstand. Dat maakt het ideaal om hem om te bouwen naar elektrisch. Als de kosten mee vallen ga ik in de toekomst zeker overstappen. Blijven rijden vind ik belangrijker dan origineel blijven.
De oude motor bewaar ik dan gewoon voor betere tijden/oplossingen.
Mijn eend gebruik ik voor dagelijks woon-werk verkeer over een kleine afstand. Dat maakt het ideaal om hem om te bouwen naar elektrisch. Als de kosten mee vallen ga ik in de toekomst zeker overstappen. Blijven rijden vind ik belangrijker dan origineel blijven.
De oude motor bewaar ik dan gewoon voor betere tijden/oplossingen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
wie zegt dat electrisch (oude spelling) groen is? er wordt meer groene stroom verkocht dan opgewekt, dus je betaalt voor groen en krijgt kolengestookte energie, of uit frankrijk geimporteerde kernenergie. daarnaast, die accu's, wat voor impact hebben die op het milieu?Bluespirit schreef:Gezien al die maatregelen die ze willen en gaan treffen, zoals de milieu sticker in Duitsland en Amsterdam met zijn groene plannen blijft er over een aantal jaar niets anders over om elektrisch te gaan rijden als je nog ergens wilt komen.
electrisch rijden is zeker niet gelijk aan groen rijden.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
Dat zal zeker ook niet heel groen zijn, maar toen ik vanochtend in mijn spiegel keek en zag wat er uit mijn uitlaat kwam, zal elektrisch/electrisch rijden toch veel schoner zijn dat wat ik uitstoot. En nu moet ik af en toe grote stukken rijden om de motor niet van binnen te laten vervuilen. Dat doe ik natuurlijk wel graag, maar dan komt er nog meer uit mijn uitlaat.supercees schreef:electrisch rijden is zeker niet gelijk aan groen rijden.

- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ach, je moet maar zo denken:
1. je eendje rijdt zuiniger dan menig nieuwe auto.
2. en wat de meeste zoden aan de dijk zet, er is voor jou geen nieuwe auto gemaakt. je wil niet weten wat voor aanslag de fabricage van 1 nieuwe auto op het milieu is. daarvan kan jij heel wat kilometers rijden en dat is meer dan een paar keer de wereld rond.
1. je eendje rijdt zuiniger dan menig nieuwe auto.
2. en wat de meeste zoden aan de dijk zet, er is voor jou geen nieuwe auto gemaakt. je wil niet weten wat voor aanslag de fabricage van 1 nieuwe auto op het milieu is. daarvan kan jij heel wat kilometers rijden en dat is meer dan een paar keer de wereld rond.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
volgens deze site komt een ombouw setje toch al snel in de buurt van de 5000 eurotjes. http://www.bientotelectrique.com/biento ... n+complets
dyane 4 68 en dyane 6 69
hoe zit dit nou financieel/energetisch?
22 KW levert de elektromotor zegt het artikeltje. Maar hoeveel elektriciteit kost dat per, zeg 1 uur?
Onze benzinemotoren rijden (ik hou de getallen nu wat simpel voor een indicatie) gemiddeld in een uur 60 km en rijden 1:20 met als benzineprijs 1,50/l. Dus na 1 uur heb ik aan euro's 'verbrandt': 60/20*1,5= eur 4,50
Met lpg is het 0,4/l en 1:15 = 60/15*0,4= eur 1,60
Stel ik rij weer 1 uur met die 22 KW (geen idee hoe ver ik dan ben gekomen trouwens). Heb ik dat 22 KW/h = 22*0,11= eur 2,42 verbruikt?
Vast niet, maar hoe zit het dan wel?
22 KW levert de elektromotor zegt het artikeltje. Maar hoeveel elektriciteit kost dat per, zeg 1 uur?
Onze benzinemotoren rijden (ik hou de getallen nu wat simpel voor een indicatie) gemiddeld in een uur 60 km en rijden 1:20 met als benzineprijs 1,50/l. Dus na 1 uur heb ik aan euro's 'verbrandt': 60/20*1,5= eur 4,50
Met lpg is het 0,4/l en 1:15 = 60/15*0,4= eur 1,60
Stel ik rij weer 1 uur met die 22 KW (geen idee hoe ver ik dan ben gekomen trouwens). Heb ik dat 22 KW/h = 22*0,11= eur 2,42 verbruikt?
Vast niet, maar hoe zit het dan wel?
