nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
kan ik de priseas keerring welke in het koppelingshuis zit ergens makkelijk verkrijgen ?
en dan bedoel ik of deze universeel is en bij bijvoorbeeld een technische groothandel op de plank ligt ?
en dan bedoel ik of deze universeel is en bij bijvoorbeeld een technische groothandel op de plank ligt ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Ik overweeg om ivm andere nokkenas e.d. ook de zuigers maar aan te pakken, maar heeft er iemand enig idee waar ik zou kunnen aankloppen voor een setje mooie vervangingszuigers ?
Zal niet zo te koop zijn, dus custom made.
Wat zou zoiets kosten ? Word je daar heel erg eng van ?
Zal niet zo te koop zijn, dus custom made.
Wat zou zoiets kosten ? Word je daar heel erg eng van ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
nieuwe visa ombouw
Heeft er ooit al eens iemand aangedacht om gewoon de cilinders, zuigers en koppen van een visa op een eenden carter te plaatsen ?
Zo blijft de motor en versnellingsbaklijn toch orgineel en zit je niet met dat vervelend afgedraaid vliegwiel en koppeling geknoei ?
En als je 123 het begeeft kan je gewoon op platinnekes verder ?
Ok maar dan zit je nogsteeds dat de visa krukas die 3 keer gelagerd is en die van een eend maar 2 keer, klopt inderdaad maar heeft iemand al eens gekeken waar de 3de lagering van de visa zit ?
Ik zelf en reeds een 30tal andere eendenrijders rijden nu met een aangepast eendencarter met visa cilinders, zuigers en koppen rond en zijn hier zeer te vreden over.
We hebben er zelfs voor gezorgd dat er iemand mee kon vliegen;
http://www.youtube.com/watch?v=KDeh80LAVVc
Mvg,
Koen
Zo blijft de motor en versnellingsbaklijn toch orgineel en zit je niet met dat vervelend afgedraaid vliegwiel en koppeling geknoei ?
En als je 123 het begeeft kan je gewoon op platinnekes verder ?
Ok maar dan zit je nogsteeds dat de visa krukas die 3 keer gelagerd is en die van een eend maar 2 keer, klopt inderdaad maar heeft iemand al eens gekeken waar de 3de lagering van de visa zit ?
Ik zelf en reeds een 30tal andere eendenrijders rijden nu met een aangepast eendencarter met visa cilinders, zuigers en koppen rond en zijn hier zeer te vreden over.
We hebben er zelfs voor gezorgd dat er iemand mee kon vliegen;
http://www.youtube.com/watch?v=KDeh80LAVVc
Mvg,
Koen
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Voor dat geld kun je natuurlijk ook een adaptor kopen voor een electronische onsteking.stekke schreef:En de aanpassing van het eendenblok valt best mee in prijs, ik denk dat je hem er met een paar sensors stuk rijden er makkelijk uithaald.
Kun je evt ook platinnekes op fabrieken als je eens een keertje naar de woestijn gaat...
Ik heb in dit topic veel 'snelle jongens' voorbij zien komen die een Visa-blok monteren voor sneller te rijden.
Mijn doel is echter meer trekkracht i.v.m. een klapcaravan.
644 heeft hogere compressieverhouding of kan ik voor caravantrekken net zo goed een 630 nemen. En welke bak dan?
Welke combi is het beste voor aanhanger trekken?
Mijn doel is echter meer trekkracht i.v.m. een klapcaravan.
644 heeft hogere compressieverhouding of kan ik voor caravantrekken net zo goed een 630 nemen. En welke bak dan?
Welke combi is het beste voor aanhanger trekken?
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Ik ga binnenkort mn project weer oppakken, het is een beetje onder het stof geraakt doordat ik in de tussentijd getrouwd ben, een huis gekocht heb en een dochtjertje van nu 9 maanden heb.
Iemand inmiddels meer ervaring omtrend snellere nokkenas in de visa.
Ik wil binnenkort weer eens bij lepatron gaan praten om te kijken wat hun ervan vinden, of erover denken.
Het word dus een een visa met andere nokkenas, w-ignition, weber 40DCOE carb en met in eerste instantie een ami super bak.
Heeft iemand enig idee of er nog remschijven voor zon bak te krijgen zijn en revisiesetjes voor de klauwen ?
Iemand inmiddels meer ervaring omtrend snellere nokkenas in de visa.
Ik wil binnenkort weer eens bij lepatron gaan praten om te kijken wat hun ervan vinden, of erover denken.
Het word dus een een visa met andere nokkenas, w-ignition, weber 40DCOE carb en met in eerste instantie een ami super bak.
Heeft iemand enig idee of er nog remschijven voor zon bak te krijgen zijn en revisiesetjes voor de klauwen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004