verzopen motor

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
2cv1988
Gebruiker
Gebruiker

verzopen motor

Bericht door 2cv1988 » wo 31 dec, 2008 13:58

hey, ik heb een eendje van '88 maar ze heeft een probleempje...
als ik ze zondag 's morgens buitenhaal om mijn wekenlijkse trip te doen dan start ze in minder dan 2 seconden. maar; als ik na 5 km rijden mijn eendje stilleg en ik wil ze terug opstarten, dan heb ik gemiddeld 10 minuten nodig. en dat is wel vrij genant als dan de mensen kritiek zitten te geven op mijn wagentje!
kan iemand me helpen?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 31 dec, 2008 14:09

nee niemand kan je daarbij helpen, dat is nu eenmaal een eend eigen. Je kunt een andere bobine kopen, elektronische onsteking, misschien in de toekomst injectie. Maar tot die tijd, gewoon handleiding volgen van citroën. Dus na die 5km rijden en je wilt weer starten doe dan eens het volgende: Het gaspedaal volledig intrappen en ingetrapt houden. Niet gaan pompen of iets dergelijks. Vervolgens starten, als het goed is slaat ie nu sneller aan. Ook er op letten dat je een goede accu hebt en een goede startmotor, dat scheelt enorm veel met starten.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 31 dec, 2008 14:11

Ja,

ik heb dit probleem ook gehad, met een nieuwe bobine was het verholpen.
Leen eens een bobine en kijk of het probleem verholpen is?
1977 Mehari

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jheronimus » vr 2 jan, 2009 09:43

Hoe lang is het geleden dat i een beurt heeft gehad?

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 2 jan, 2009 11:17

Idd bobine lijkt me. Koop eens een ander en je weet het (sowieso nooit weg om er 1 op voorraad te hebben).

Ik heb het een tijdlang gehad: na poosje rijden was de eend heel moeilijk te starten. Elke keer dacht ik: 'morgen'. Uiteindelijk wilde ze helemaal niet meer starten. Nieuwe bobine en het probleem was verholpen (nou ja, moest ook een nieuwe startmotor, die had met al dat tervergeefse starten zoveel gedraaid dat ie echt op was).

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Martijn, Arnhem » vr 2 jan, 2009 11:56

Je kunt i.p.v. een nieuwe bobine te kopen ook gewoon eerst een oude als extra erbij zetten. Als ie dan een keertje niet wil starten zet je even de draadjes en bougiekabels over en starten maar weer.

Martijn Arnhem

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Cilinderkop » za 3 jan, 2009 00:47

Je gaat toch niet tobben met twee oude bobines.
Gewoon om de paar jaar een nieuwe bobine en bougiekabels ,en je hebt nooit start problemen.
O ja niet vergeten oude bobines gelijk weg gooien , dan kan je niet in verleiding komen ze nog eens te proberen .
Houd het hoofd luchtgekoeld

Plaats reactie