hey, ik heb een eendje van '88 maar ze heeft een probleempje...
als ik ze zondag 's morgens buitenhaal om mijn wekenlijkse trip te doen dan start ze in minder dan 2 seconden. maar; als ik na 5 km rijden mijn eendje stilleg en ik wil ze terug opstarten, dan heb ik gemiddeld 10 minuten nodig. en dat is wel vrij genant als dan de mensen kritiek zitten te geven op mijn wagentje!
kan iemand me helpen?
verzopen motor
-
- Addicted user
- Contacteer:
nee niemand kan je daarbij helpen, dat is nu eenmaal een eend eigen. Je kunt een andere bobine kopen, elektronische onsteking, misschien in de toekomst injectie. Maar tot die tijd, gewoon handleiding volgen van citroën. Dus na die 5km rijden en je wilt weer starten doe dan eens het volgende: Het gaspedaal volledig intrappen en ingetrapt houden. Niet gaan pompen of iets dergelijks. Vervolgens starten, als het goed is slaat ie nu sneller aan. Ook er op letten dat je een goede accu hebt en een goede startmotor, dat scheelt enorm veel met starten.
-
- Regelmatige poster
Idd bobine lijkt me. Koop eens een ander en je weet het (sowieso nooit weg om er 1 op voorraad te hebben).
Ik heb het een tijdlang gehad: na poosje rijden was de eend heel moeilijk te starten. Elke keer dacht ik: 'morgen'. Uiteindelijk wilde ze helemaal niet meer starten. Nieuwe bobine en het probleem was verholpen (nou ja, moest ook een nieuwe startmotor, die had met al dat tervergeefse starten zoveel gedraaid dat ie echt op was).
Ik heb het een tijdlang gehad: na poosje rijden was de eend heel moeilijk te starten. Elke keer dacht ik: 'morgen'. Uiteindelijk wilde ze helemaal niet meer starten. Nieuwe bobine en het probleem was verholpen (nou ja, moest ook een nieuwe startmotor, die had met al dat tervergeefse starten zoveel gedraaid dat ie echt op was).
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker