CuNi vs RVS remleidingen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

CuNi vs RVS remleidingen

Bericht door dyane_maniac » za 27 dec, 2008 13:37

wat is nu exact het verschil tussen CuNi en RVS remleidingen? beide schijnen volgens de verkoper(s) niet te roesten. RVS is wel een stuk duurder, maar als CuNi ook niet roest heeft de RVS versie toch geen meerwaarde? of zijn er andere aspecten die meetellen? mij lijkt RVS minder goed in het opvangen van bewegingen/trillingen en het buigen van de leiding (sneller metaal moeheid zeg maar) en gaat het RVS niet raar doen (corroderen/regaeren) tpv de wartel?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

TB
Moderator

Bericht door TB » za 27 dec, 2008 14:07

Ik gebruik CuNi en ben ik heel tevreden over. Is redelijk goed te buigen en heb niks te klagen over corrosie. Waarom zou je dan RVS gaan gebruiken als dat ook duurder is.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

huub
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door huub » za 27 dec, 2008 14:27

cunifer is een koper/nikkel legering , RVS is een chroom nikkel legering.

RVS remleidingen glimmen mooi als je ze poetst.
verder is cunifer minstens zo goed , een stuk makkelijker te bewerken en ook nog goedkoper.

Ik heb zelf eenden rondrijden met koperen , cunifer en RVS remleidingen, ik neem net net wat ik bij de hand heb als ik een eend opbouw.
( mijn plaastelijke oud ijzerhandel is best goed gesorteerd , maar niet zo goed dat ik altijd de keus heb als ik leidingen zoek :P )
Alle drie de materialen gaan veel langer mee als de rest van de eend , dus ik zou de keus af laten hangen van waar je een beetje betaalbaar aan kunt komen.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » wo 31 dec, 2008 21:19

Nooit voor rvs gaan, dit is afhankelijk van de soort vele malen 'harder' en zal dus eerder scheuren.

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Leen » do 5 mar, 2009 13:22

Alles hangt af van de legering, dus laten we ons beperken tot het huidige aanbod.

CuNi, word op rol verkocht en door diverse (experts) vermaakt tot leiding. Deze leidingen voldoen prima en zijn makklijk te verwerken. Het wil echter een enkele keer voorkomen dat deze leidingen breken.

Roestvrij staal. Deze leidingen worden gemaakt door de firma Quick. Theoretisch is rvs taaier en zouden deze leidingen dus sneller moeten afbreken, echter is de ervaring anders. Ik heb natuurlijk geen idee wat de samenstelling van het materiaal is dat ze gebruiken maar de kwaliteit van dit spul is super! (en duurder).

grt,
leen

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door McTommi » do 30 apr, 2009 00:59

huub schreef: RVS remleidingen glimmen mooi als je ze poetst.
Dat kan TWEE dingen betekenen....OF je hebt personeel lopen, zodat je voor ZOIETS tijd hebt OF....je hebt geen werk en geniet een uitkering :-P

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 30 apr, 2009 10:37

McTommi schreef:
huub schreef: RVS remleidingen glimmen mooi als je ze poetst.
Dat kan TWEE dingen betekenen....OF je hebt personeel lopen, zodat je voor ZOIETS tijd hebt OF....je hebt geen werk en geniet een uitkering :-P
OF je hebt een HOBBY en wilt daar TIJD insteken
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 30 apr, 2009 15:31

Ik zou koperen leidingen trouwens ook opblinken. Prachtig materiaal is dat. Ik heb iemand in dienst :wink:

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie