CuNi vs RVS remleidingen
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
CuNi vs RVS remleidingen
wat is nu exact het verschil tussen CuNi en RVS remleidingen? beide schijnen volgens de verkoper(s) niet te roesten. RVS is wel een stuk duurder, maar als CuNi ook niet roest heeft de RVS versie toch geen meerwaarde? of zijn er andere aspecten die meetellen? mij lijkt RVS minder goed in het opvangen van bewegingen/trillingen en het buigen van de leiding (sneller metaal moeheid zeg maar) en gaat het RVS niet raar doen (corroderen/regaeren) tpv de wartel?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
cunifer is een koper/nikkel legering , RVS is een chroom nikkel legering.
RVS remleidingen glimmen mooi als je ze poetst.
verder is cunifer minstens zo goed , een stuk makkelijker te bewerken en ook nog goedkoper.
Ik heb zelf eenden rondrijden met koperen , cunifer en RVS remleidingen, ik neem net net wat ik bij de hand heb als ik een eend opbouw.
( mijn plaastelijke oud ijzerhandel is best goed gesorteerd , maar niet zo goed dat ik altijd de keus heb als ik leidingen zoek
)
Alle drie de materialen gaan veel langer mee als de rest van de eend , dus ik zou de keus af laten hangen van waar je een beetje betaalbaar aan kunt komen.
RVS remleidingen glimmen mooi als je ze poetst.
verder is cunifer minstens zo goed , een stuk makkelijker te bewerken en ook nog goedkoper.
Ik heb zelf eenden rondrijden met koperen , cunifer en RVS remleidingen, ik neem net net wat ik bij de hand heb als ik een eend opbouw.
( mijn plaastelijke oud ijzerhandel is best goed gesorteerd , maar niet zo goed dat ik altijd de keus heb als ik leidingen zoek

Alle drie de materialen gaan veel langer mee als de rest van de eend , dus ik zou de keus af laten hangen van waar je een beetje betaalbaar aan kunt komen.
Alles hangt af van de legering, dus laten we ons beperken tot het huidige aanbod.
CuNi, word op rol verkocht en door diverse (experts) vermaakt tot leiding. Deze leidingen voldoen prima en zijn makklijk te verwerken. Het wil echter een enkele keer voorkomen dat deze leidingen breken.
Roestvrij staal. Deze leidingen worden gemaakt door de firma Quick. Theoretisch is rvs taaier en zouden deze leidingen dus sneller moeten afbreken, echter is de ervaring anders. Ik heb natuurlijk geen idee wat de samenstelling van het materiaal is dat ze gebruiken maar de kwaliteit van dit spul is super! (en duurder).
grt,
leen
CuNi, word op rol verkocht en door diverse (experts) vermaakt tot leiding. Deze leidingen voldoen prima en zijn makklijk te verwerken. Het wil echter een enkele keer voorkomen dat deze leidingen breken.
Roestvrij staal. Deze leidingen worden gemaakt door de firma Quick. Theoretisch is rvs taaier en zouden deze leidingen dus sneller moeten afbreken, echter is de ervaring anders. Ik heb natuurlijk geen idee wat de samenstelling van het materiaal is dat ze gebruiken maar de kwaliteit van dit spul is super! (en duurder).
grt,
leen
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
OF je hebt een HOBBY en wilt daar TIJD instekenMcTommi schreef:Dat kan TWEE dingen betekenen....OF je hebt personeel lopen, zodat je voor ZOIETS tijd hebt OF....je hebt geen werk en geniet een uitkeringhuub schreef: RVS remleidingen glimmen mooi als je ze poetst.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet