Hallo forum leden,
Wie heeft er ervaring met de noodzakelijke aanpassingen voor het inbouwen van een LNA (Visa) 650cc motor en LNA bak in een 2CV chassis ?
Ik heb zo'n set en wil die inbouwen.
Op de site van Jeroen Cats al enige info gevonden. Hij gebruikte de gewone 2CV remschijven. Daarvoor moest hij grote uitsparingen in de belhousing maken.
Het enige probleem lijkt nu de remmen en assen.
= Welke remklauwen ?
= Welke (vlakke) remschijven ? AMI remschijven passen niet ivm een ander gaten patroon. Kan dat verboord worden ? Zijn er andere, passende schijven ?
= De bevestigingspunten voor de remklauw op de bak moeten nog van draad worden voorzien. (Hartafstand gaten 100mm)
= De asflenzen die uit de LNA bak komen zijn als die van de 2CV en hebben een steekmaat van 290mm. Die van de 2CV staan op 340mm.
Is het gebruik van vulschijven van 25mm tussen de remschijf en de aandrijfas gewenst voor het opvangen van dit verschil ?
Heeft iemand daar een tekeningetje van (gemaakt) ?
Waar zijn langere M9 bouten te koop ?
Of geven de schuifstukken voldoende speelruimte.
Ik hoor graag van jullie ervaringen, adviezen en inzichten.
LNA bak met LNA / Visa motor in 2CV chassis
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 7 apr, 2006 22:34
- Locatie: Heeze
LNA bak met LNA / Visa motor in 2CV chassis
Oud 2CV nu Charon rijder
Als je meer wilt weten over deze aanpassing... mail me dan op citroentje2cv@hotmail.com
cheers Pinoos
cheers Pinoos