sleutel in contactslot
sleutel in contactslot
Ik heb een probleem, gelukkig niet motorisch...
De sleutel in het contactslot krijg ik niet meer gedraaid!
Laatste paar keer alleen, dmv met hamer op de zijkant slaan...
Wat doen??
Is zoiets te repareren? Of gewoon startknop maken? Bedankt alvast!
De sleutel in het contactslot krijg ik niet meer gedraaid!
Laatste paar keer alleen, dmv met hamer op de zijkant slaan...
Wat doen??
Is zoiets te repareren? Of gewoon startknop maken? Bedankt alvast!
te repareren is het zeker (contactslot vervangen). Nieuw contactslot is redelijk duur, dus goedkoop alternatief is een contact- en startknop.
Vaak helpt het trouwens beter om de sleutel er 'met gevoel' uit te draaien dan om er op te slaan. Het lijkt vaak alsof ie muur- en muurvast zit, maar juist door er kleine beweginkjes op/neer en links/rechts te maken, komt ie vaak los.
Vaak helpt het trouwens beter om de sleutel er 'met gevoel' uit te draaien dan om er op te slaan. Het lijkt vaak alsof ie muur- en muurvast zit, maar juist door er kleine beweginkjes op/neer en links/rechts te maken, komt ie vaak los.
en weet je wat het gekke is, heb er een zooitje grafiet in gegooid, en nu werkt ie weer als vorige week...
hoop dus dat hij het even blijft doen.
Maar is dat logisch dat hij gewoon te stroef was van binnen??
Vanavond wel een probleempje met de startmoter, die deed gek, maar hij deed uiteindilijk wat hij doen moest.. benieuwd wat hij morgen doet..

Maar is dat logisch dat hij gewoon te stroef was van binnen??
Vanavond wel een probleempje met de startmoter, die deed gek, maar hij deed uiteindilijk wat hij doen moest.. benieuwd wat hij morgen doet..
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Ik ben ook begonnen met die kleine ellende van slecht starten enzo. Uiteindelijk toch maar een nieuw slot en contactrol geplaatst. Staat ook allemaal op deze site beschreven, door mij en vele anderen.
De kosten van een nieuw slot ( E 155,- ) vallen best mee als je reparatiekosten van andere typen auto's bekijkt. Gewoon een kwestie van wat je gewend bent. Ik heb liever een eend die wel start voor een ietsie pietsie meer geld dan een eend waar ik elke dag maar weer van moet afwachten of íe het wel doet. Maar ik gebruik hem dan ook dagelijks.
De kosten van een nieuw slot ( E 155,- ) vallen best mee als je reparatiekosten van andere typen auto's bekijkt. Gewoon een kwestie van wat je gewend bent. Ik heb liever een eend die wel start voor een ietsie pietsie meer geld dan een eend waar ik elke dag maar weer van moet afwachten of íe het wel doet. Maar ik gebruik hem dan ook dagelijks.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Kijk eens aan...
Gisteren kreeg ik mijn sleutel niet meer omgedraaid. Het ging de hele week al wat stroefjes en ging gisteren even langs mijn garage (waar de Dyane Transat staat) om een reserve slot te pakken.
En toen ik daar wilde wegrijden lukte het me met geen mogelijkheid om de sleutel om te draaien! En gelukkig zat ie nog niet op het stuurslot.
Stom genoeg had ik geen gereedschap bij de hand (ook niet in de garage) dus is de lieve ANWB Wegenwacht langskomen en heeft het slot vervangen
Een nieuw slot voor € 155, -??? Pfoeh, dat is niet mis! Ik moet alleen nog een sleutel laten bijmaken.
Gisteren kreeg ik mijn sleutel niet meer omgedraaid. Het ging de hele week al wat stroefjes en ging gisteren even langs mijn garage (waar de Dyane Transat staat) om een reserve slot te pakken.
En toen ik daar wilde wegrijden lukte het me met geen mogelijkheid om de sleutel om te draaien! En gelukkig zat ie nog niet op het stuurslot.
Stom genoeg had ik geen gereedschap bij de hand (ook niet in de garage) dus is de lieve ANWB Wegenwacht langskomen en heeft het slot vervangen

Een nieuw slot voor € 155, -??? Pfoeh, dat is niet mis! Ik moet alleen nog een sleutel laten bijmaken.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Bij mij is de lieve ANWB ook langsgeweest voor ik die 155 ballen de deur uit deed. Maar zelfs die hadden al een hamer nodig om de boel weer gangbaar te maken zodat ik nog een keer van werk naar huis kon.
Dus daar meteen een nieuwe besteld.
Nog een paar dagen doorgereden met de sleutel in het slot latend en een zwart doekje over de sleutel bij parkeren. Peentjes zwetend dat de eend niet gejat zou worden.
Dus dat nieuwe slot was meer dan welkom!
Dus daar meteen een nieuwe besteld.

Nog een paar dagen doorgereden met de sleutel in het slot latend en een zwart doekje over de sleutel bij parkeren. Peentjes zwetend dat de eend niet gejat zou worden.
Dus dat nieuwe slot was meer dan welkom!
Hanzzl69