sleutel in contactslot

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

sleutel in contactslot

Bericht door Peer » wo 5 nov, 2008 17:35

Ik heb een probleem, gelukkig niet motorisch...

De sleutel in het contactslot krijg ik niet meer gedraaid!
Laatste paar keer alleen, dmv met hamer op de zijkant slaan...

Wat doen??

Is zoiets te repareren? Of gewoon startknop maken? Bedankt alvast!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 5 nov, 2008 18:56

je zit dan nog wel met je stuurslot. mijn sleutel zit er nog in, op de stand "contact aan" om 'm van het stuurslot te houden. daarnaast een schakelaar voor contact aan en uit en een startknop.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » wo 5 nov, 2008 19:40

het stuurslot heb ik er tijdens de laatste renovatie al uitgehaald..
Dus dat wordt geen probleem...

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » wo 5 nov, 2008 19:55

te repareren is het zeker (contactslot vervangen). Nieuw contactslot is redelijk duur, dus goedkoop alternatief is een contact- en startknop.

Vaak helpt het trouwens beter om de sleutel er 'met gevoel' uit te draaien dan om er op te slaan. Het lijkt vaak alsof ie muur- en muurvast zit, maar juist door er kleine beweginkjes op/neer en links/rechts te maken, komt ie vaak los.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 nov, 2008 19:58

Als je al zo ver bent dan is het einde nabij.

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » wo 5 nov, 2008 20:05

backfire schreef:Als je al zo ver bent dan is het einde nabij.
denk dat Peer al doorhad toen ie over de hamer begon :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 nov, 2008 20:17

haha, nee dat snap ik Jesse, maar ik had het meer over jou tweede alinea. ;)

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » do 6 nov, 2008 23:03

en weet je wat het gekke is, heb er een zooitje grafiet in gegooid, en nu werkt ie weer als vorige week... :) hoop dus dat hij het even blijft doen.

Maar is dat logisch dat hij gewoon te stroef was van binnen??

Vanavond wel een probleempje met de startmoter, die deed gek, maar hij deed uiteindilijk wat hij doen moest.. benieuwd wat hij morgen doet..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 6 nov, 2008 23:08

kan ook aan je contactslot liggen en met name de contactrol.

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » vr 7 nov, 2008 00:01

Psies, been there (twice) en het is uitstel van executie. Vroeg of laat is het echt aan gort en dat gebeurt dan meestal op het slechtst mogelijke moment (also been THERE twice :) )

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 7 nov, 2008 22:57

Ik ben ook begonnen met die kleine ellende van slecht starten enzo. Uiteindelijk toch maar een nieuw slot en contactrol geplaatst. Staat ook allemaal op deze site beschreven, door mij en vele anderen.
De kosten van een nieuw slot ( E 155,- ) vallen best mee als je reparatiekosten van andere typen auto's bekijkt. Gewoon een kwestie van wat je gewend bent. Ik heb liever een eend die wel start voor een ietsie pietsie meer geld dan een eend waar ik elke dag maar weer van moet afwachten of íe het wel doet. Maar ik gebruik hem dan ook dagelijks.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » do 18 dec, 2008 23:44

Kijk eens aan...

Gisteren kreeg ik mijn sleutel niet meer omgedraaid. Het ging de hele week al wat stroefjes en ging gisteren even langs mijn garage (waar de Dyane Transat staat) om een reserve slot te pakken.

En toen ik daar wilde wegrijden lukte het me met geen mogelijkheid om de sleutel om te draaien! En gelukkig zat ie nog niet op het stuurslot.

Stom genoeg had ik geen gereedschap bij de hand (ook niet in de garage) dus is de lieve ANWB Wegenwacht langskomen en heeft het slot vervangen ;)

Een nieuw slot voor € 155, -??? Pfoeh, dat is niet mis! Ik moet alleen nog een sleutel laten bijmaken.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 3 jan, 2009 23:56

Bij mij is de lieve ANWB ook langsgeweest voor ik die 155 ballen de deur uit deed. Maar zelfs die hadden al een hamer nodig om de boel weer gangbaar te maken zodat ik nog een keer van werk naar huis kon.
Dus daar meteen een nieuwe besteld. :wink:
Nog een paar dagen doorgereden met de sleutel in het slot latend en een zwart doekje over de sleutel bij parkeren. Peentjes zwetend dat de eend niet gejat zou worden.
Dus dat nieuwe slot was meer dan welkom!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie