Richting aanwijzer relais universeel verschil?
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Richting aanwijzer relais universeel verschil?
Zit er verschil in die dingen?
Ik probeer er een (type dat burton verkoopt) te vervangen door een andere van de Brezan maar de knipperlichten blijven het niet doen.
Beide 12volt en drie polig. Alleen die van Burton heeft een lipje om hem mee vast te schroeven aan de auto. Hoe essentieel is dat?
Ikke niet begrijp. De RAW-schakelaar krijgt geen stroom, moet aan het relais liggen, dat krijgt wel stroom.
Ik probeer er een (type dat burton verkoopt) te vervangen door een andere van de Brezan maar de knipperlichten blijven het niet doen.
Beide 12volt en drie polig. Alleen die van Burton heeft een lipje om hem mee vast te schroeven aan de auto. Hoe essentieel is dat?
Ikke niet begrijp. De RAW-schakelaar krijgt geen stroom, moet aan het relais liggen, dat krijgt wel stroom.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Dat gevoel kreeg ik ook al, dat zou balen zijn.leo top schreef:Volgens mij wijkt de 2cv schakeling af van het universeel gebruikte, modernere systeem.
Maar wat zou dat verschil dan zijn? Drie polig is drie polig, zou ik zeggen.
Misschien heb ik in de schuur nog het oude originele relais liggen, heb ik vervangen omdat die zo sloom werd.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Het nieuwe relais heeft geen ophangpootje.
De oude wel en dat is volgens mij inderdaad gelijk massa. Oud valt trouwens wel mee, beide zijn van die moderne zwarte doosjes.
Het relais dat ik verdenk stuk te zijn maakt een ratelend geluid als ik een spanningsmeter op de pool zet tegenover de plus. Is dat een indicatie dat het ding kapot is misschien?
De oude wel en dat is volgens mij inderdaad gelijk massa. Oud valt trouwens wel mee, beide zijn van die moderne zwarte doosjes.
Het relais dat ik verdenk stuk te zijn maakt een ratelend geluid als ik een spanningsmeter op de pool zet tegenover de plus. Is dat een indicatie dat het ding kapot is misschien?
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Nou ja zeg, het was dus niet het relais!
Ik heb een andere besteld bij
Burton, Type Guilera uit Spanje.Zelfde als ik had. Die aangesloten .... niks, geen knipperlichten aan.
Grrrr ....
Dashbord dan toch maar open geschroefd. Had immers geen stroom van relais naar schakelaar.
En terwijl ik dat aan het doen ben ... klik ... klik ... klik!
Verdomd, ze doen het toch!
Blijkt dat de kabel naar de schakelaar toe ergens in de diepe holen van het dashbord sluiting maakt. Waar precies heb ik niet kunnen ontdekken. daarvoor moet het hele geval los van de auto. En dat is een klus die ik niet aandurf, bang dat ik het nooit meer goed terug krijg.
Heb dus het draad naar de schakelaar wat vrij getrokken en daarmee is de sluiting over en doet alles het weer.
Fijn, kan ik de 240 weer laten staan.
Ik heb een andere besteld bij
Burton, Type Guilera uit Spanje.Zelfde als ik had. Die aangesloten .... niks, geen knipperlichten aan.
Grrrr ....
Dashbord dan toch maar open geschroefd. Had immers geen stroom van relais naar schakelaar.
En terwijl ik dat aan het doen ben ... klik ... klik ... klik!
Verdomd, ze doen het toch!

Blijkt dat de kabel naar de schakelaar toe ergens in de diepe holen van het dashbord sluiting maakt. Waar precies heb ik niet kunnen ontdekken. daarvoor moet het hele geval los van de auto. En dat is een klus die ik niet aandurf, bang dat ik het nooit meer goed terug krijg.
Heb dus het draad naar de schakelaar wat vrij getrokken en daarmee is de sluiting over en doet alles het weer.
Fijn, kan ik de 240 weer laten staan.

Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam