geen vermogen, zwarte bougies
geen vermogen, zwarte bougies
Zit ik lekker in Ierland, had ik gisteren ineens een probleem.
Starten ging niet lekker. Daarna zat de motor iets te stotteren. Dat gebeurde me wel vaker, maar nu had ik het de hele trip.
Resultaat: geen vermogen, weinig trekkracht, etc.
Thuisgekomen de carburateur opengemaakt om te controleren. Zag niks vreemds. De vlotterhoogte was goed. Drie van de vier sproeiers uitgeblazen, maar nog geen resultaat.
De bougies heb ik losgehaald en die zijn droog zwart. Conclusie: De ontsteking of de benzine.
Starten op een warme motor gaat perfect, stationair loopt hij (zoals gewoonlijk) licht te schudden. Dus geen probleem met de ontsteking. Is trouwens een electronische. (Luminition, geen 123). Maar wat het probleem nou precies is? In zijn vrij loopt hij prima en ik gebruik verder geen choke.
hellup... Want met de bus door Dublin is geen pretje.
Daniel
Starten ging niet lekker. Daarna zat de motor iets te stotteren. Dat gebeurde me wel vaker, maar nu had ik het de hele trip.
Resultaat: geen vermogen, weinig trekkracht, etc.
Thuisgekomen de carburateur opengemaakt om te controleren. Zag niks vreemds. De vlotterhoogte was goed. Drie van de vier sproeiers uitgeblazen, maar nog geen resultaat.
De bougies heb ik losgehaald en die zijn droog zwart. Conclusie: De ontsteking of de benzine.
Starten op een warme motor gaat perfect, stationair loopt hij (zoals gewoonlijk) licht te schudden. Dus geen probleem met de ontsteking. Is trouwens een electronische. (Luminition, geen 123). Maar wat het probleem nou precies is? In zijn vrij loopt hij prima en ik gebruik verder geen choke.
hellup... Want met de bus door Dublin is geen pretje.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Yep. zwart zegt: ignition problem or too rich fuel.Duintje schreef:Hoi Daan,
1 van de moderatoren van 2cv.nl heeft ooit een stukje geschreven over de kleur van je bougies en de daar bijhorende storing (of andersom).
ALLEDAG--> STORINGEN
Succes !
Marcel
Mijn gok is benzine te rijk, maar hoe los ik dat op????
Daniel
Choke zit dicht en blijft niet hangen. Vlotternaald weet ik even niet. De vlotters zelf zijn nog waterdicht. (benzinedicht). het kan dus zijn dat de vlotternaald blijft hangen. Zie je dat aan het balletje dat niet beweegt? Gisteren te lui om de benzineslang te verwijderen....Bullit schreef:blijft je choke hangen? Dicht je vlotternaald niet goed (vuiltje)? Is je luchtfilter verstopt? Zit er een aardappen in je uitlaat?
Een zwarte bougie duidt op een te rijk mengsel. De roetlaag kan de vonkcapaciteit van de bougie verminderen en dan loopt ie beroerd.
B.
Uitlaat is nog schoon. Ik heb al wel geprobeerd de carb vacuum te laten zuigen, zodat alle vuil uit de sproeiers gezogen wordt. Had ook geen resultaat. Uitlaat afsluiten resulteert in een afslaande motor.
Carb is goed dicht, gezien de slang dichtgeknepen wordt als ik het luchtfilter afsluit en de motor afslaat als ik hem te lang dicht houd. Dus geen valse lucht.
Daniel
Die zitten mooi verpakt in flitsende zwart/gele tuinslangen.
Daniel
Daniel
De tank is bijna leeg en ik tank gewoon V-power van Shell. Het beste wat hier te krijgen is...
Maar het ligt niet aan de benzine, het ligt aan de carb.
Daniel
Maar het ligt niet aan de benzine, het ligt aan de carb.
Daniel
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Als je het carburatordeksel eraf haalt en omdraait moet het gewicht van de vlotter de
naald dichtdukken,dus als je dan aan het benzinepijpje blaast moet het dicht zijn,maar
dan staat ook je vlotterkamer te vol met benzine.En hij zou niet meer stationair draaien
Er zitten van die lange buisjes met gaatjes,remluchtsproeiers,zitten die goed vast?
naald dichtdukken,dus als je dan aan het benzinepijpje blaast moet het dicht zijn,maar
dan staat ook je vlotterkamer te vol met benzine.En hij zou niet meer stationair draaien
Er zitten van die lange buisjes met gaatjes,remluchtsproeiers,zitten die goed vast?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Tankte je in Nederland ook Shell V-Power???
Dit stuk staat namelijk in de laatste Auto Motor Klassiek:
Toch maar geen Shell V-Power tanken!
Startproblemen met de 'nieuwe' - schonere - benzines zijn schering en inslag. De benzine is anno heden in iedergeval niet meer wat het geweest is. Shell heeft dat nu toch ook maar toegegeven. Schoorvoetend. Hun wondermiddel V-Power, zo enthousiast gepromoot door de Zandvoorts Wereldkampioen Allard Kalff, dient u niet in uw vervoer van voor 1990 te kieperen. Althans wanneer er geen motormanagmentsysteem aanwezig isen de fabrikantSuper 98 voorschrijft. Auto's van 14 jaar en ouder waarvoor Euro 95 is voorgeschreven, geven geen problemen. Blijft natuurlijk de vraag waarom je daar nu die V-Power in zou gooien...
Dit artikel komt uit: Auto Motor Klassiek 20e jaargang nummer 9, september 2004.
Misschien heb je hier iets aan.
Dit stuk staat namelijk in de laatste Auto Motor Klassiek:
Toch maar geen Shell V-Power tanken!
Startproblemen met de 'nieuwe' - schonere - benzines zijn schering en inslag. De benzine is anno heden in iedergeval niet meer wat het geweest is. Shell heeft dat nu toch ook maar toegegeven. Schoorvoetend. Hun wondermiddel V-Power, zo enthousiast gepromoot door de Zandvoorts Wereldkampioen Allard Kalff, dient u niet in uw vervoer van voor 1990 te kieperen. Althans wanneer er geen motormanagmentsysteem aanwezig isen de fabrikantSuper 98 voorschrijft. Auto's van 14 jaar en ouder waarvoor Euro 95 is voorgeschreven, geven geen problemen. Blijft natuurlijk de vraag waarom je daar nu die V-Power in zou gooien...
Dit artikel komt uit: Auto Motor Klassiek 20e jaargang nummer 9, september 2004.
Misschien heb je hier iets aan.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
tja, maar bij de meeste pompen in Engeland en Ierland heb je de keuze uit: Euro 95 of Diesel. Alleen BP (nog niet gevonden in Ierland) en shell bieden een derde alternatief.
Maar het probleem is opgelost. Mijn ontsteking stond toch een paar graden verkeerd, maar dat was niet de oplossing. De oplossing lag in het vervangen van de oude bobine voor een nieuwe....
Toch maar es beter mijn eigen stukjes lezen.
Daniel
Maar het probleem is opgelost. Mijn ontsteking stond toch een paar graden verkeerd, maar dat was niet de oplossing. De oplossing lag in het vervangen van de oude bobine voor een nieuwe....
Toch maar es beter mijn eigen stukjes lezen.
Daniel
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Hoi Daniel!
Je stukjes van hierboven bevestigen wat de wegenwacht gisteren tegen mij zei.
Ik heb ook electronische (123) ontsteking ingebouwd. En daar veel kilometers mee gemaakt. Nu slaat, na het starten, de motor snel weer af. Volgens de wegenwacht omdat de 123 de stroomtoevoer zo optimaal regelt dat de bobine daar eigenlijk niet op gebouwd is. Maar ik kan dit helaas nog niet zelf bevestigen want ik moet eerst een andere bobine zien te vinden. Jouw ervaring geeft mij weer de hoop dat ik daarna snel weer de weg op kan in de eend. Ik laat wel weten of het inderdaad is gelukt met een nieuwe.
Je stukjes van hierboven bevestigen wat de wegenwacht gisteren tegen mij zei.
Ik heb ook electronische (123) ontsteking ingebouwd. En daar veel kilometers mee gemaakt. Nu slaat, na het starten, de motor snel weer af. Volgens de wegenwacht omdat de 123 de stroomtoevoer zo optimaal regelt dat de bobine daar eigenlijk niet op gebouwd is. Maar ik kan dit helaas nog niet zelf bevestigen want ik moet eerst een andere bobine zien te vinden. Jouw ervaring geeft mij weer de hoop dat ik daarna snel weer de weg op kan in de eend. Ik laat wel weten of het inderdaad is gelukt met een nieuwe.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
dat is onzin, de zwarte 123 heeft dezelfde vaste contacthoek als goed ingestelde puntjes. Je bobine wordt dus niet overbelast. Ikzelf heb een bruine 123 (bestaat niet meer), met variabele contacthoek, die zou een zwarte bobine overbelasten en mag je dus alleen met een bruine bobine (visa) gebruiken.