De lipjes moeten wel in de daarvoor bestemde uitsparingen,je kunt deze dan borgen door er een tik op te geven (langs de uitsparing) met een beitel/schroevendraaier.Skidder schreef:inderdaad een roestvrije leiding (nieuw). De draaing is niet zozeer het probleem, de lipjes links en rechts vallen niet in de (volgens mij daarvoor bedoelde) uitsparingen in de draagarm.
Renovatie van de Skidder Eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn

-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Druk... met afstuderen en het c,mm,n project. Half december moet het afstuderen klaar zijn, maar per 1 januari komt daar weer iets nieuws voor in de plaats; ik ben aangenomen voor een promotieplaats op de UT.
Toch hier een daar nog wat aan de eend werken. De voor en achterpoten zijn nu in orde, ik hoop van het weekend / volgende week het ding van de bokjes te kunnen tillen. Dan kan de motor er weer in.
Daarvan geen foto's, wel van mijn werk aan de C,MM,N:




Dat is inmiddels afgelast, het houten frame is er uit. Volgende week gaan we een chassis bouwen.
Toch hier een daar nog wat aan de eend werken. De voor en achterpoten zijn nu in orde, ik hoop van het weekend / volgende week het ding van de bokjes te kunnen tillen. Dan kan de motor er weer in.
Daarvan geen foto's, wel van mijn werk aan de C,MM,N:




Dat is inmiddels afgelast, het houten frame is er uit. Volgende week gaan we een chassis bouwen.
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Inmiddels is het afstuderen achter de rug en ga ik in de periode tussen studie en werk en het kopen van een huis weer lekker verder met m'n Eend...
Het rollend gedeelte is klaar, de koets is gerestaureerd en gegalvaniseerd. Gisteren een uurtje in de weer geweest met een tappenset om de met-zink-volgelopen schroefdraad te herstellen.
Binnenkort de koets weer op het chassis, en dan de boel afkitten. Wat voor een kit gebruik je hiervoor?

Een auto bouwen trekt toch altijd veel bekijks, het kleinzoontje van de mensen waar ik mijn werkplaats heb was helemaal enthousiast!
Het rollend gedeelte is klaar, de koets is gerestaureerd en gegalvaniseerd. Gisteren een uurtje in de weer geweest met een tappenset om de met-zink-volgelopen schroefdraad te herstellen.
Binnenkort de koets weer op het chassis, en dan de boel afkitten. Wat voor een kit gebruik je hiervoor?

Een auto bouwen trekt toch altijd veel bekijks, het kleinzoontje van de mensen waar ik mijn werkplaats heb was helemaal enthousiast!
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Willem2, hij is gegalvaniseerd. De koets word er een beetje zwaarder door (zit een dun laagje zink op het hele oppervlak) maar hij is nog wel in je eentje te tillen (met twee man ook nog te manouveren
).
Ik heb het laten doen bij Duckservice (www.duckservice.nl). Als je je eigen koets hebt en er zit weinig laswerk aan of je doet dit zelf kost het zo'n 1500 euro. (dat is dan chemisch ontlakken, verzinken en transport).
Het is niet overschilder/spuitbaar, tenzij je een speciale primer gebruikt. Omdat het een chemisch process is moet het allemaal wat uitreageren dus kun je beter een jaartje rondrijden voor je laat spuiten, anders komt het lakwerk alsnog los.
Backfire, dank voor het type kit. Ik ga er morgen direct mee bezig als ik klaar ben met alle schroefdraden tappen (die lopen vol met zink en moeten gerestaureerd worden).

Ik heb het laten doen bij Duckservice (www.duckservice.nl). Als je je eigen koets hebt en er zit weinig laswerk aan of je doet dit zelf kost het zo'n 1500 euro. (dat is dan chemisch ontlakken, verzinken en transport).
Het is niet overschilder/spuitbaar, tenzij je een speciale primer gebruikt. Omdat het een chemisch process is moet het allemaal wat uitreageren dus kun je beter een jaartje rondrijden voor je laat spuiten, anders komt het lakwerk alsnog los.
Backfire, dank voor het type kit. Ik ga er morgen direct mee bezig als ik klaar ben met alle schroefdraden tappen (die lopen vol met zink en moeten gerestaureerd worden).
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
In m'n 2e week als AIO bij de UT, maar gelukkig in de weekenden nog tijd voor m'n Eend.
Tussen kerst en oud-en-nieuw toen het zo lekker gruwelijk koud was lag ik in de schuur onder m'n Eend.
Motorblok en versnellingsbak staan er in, vandaar ben ik ook met de uitlaat bezig geweest.

De (polyester) spatborden pasgemaakt (met lange bouten rustig aan in model trekken).

En dan het dashboard op gaan bouwen.

Verder heb ik mijn (oude en gescheurde) dak opgestuurd naar Das Entendach in Duitsland. Zij maken met cabriostof er weer een mooi dakje met getint achterruitje van.
Het kitten is prima gelukt, ik ben voor grijs gegaan want dat kleurt perfect bij de galvani kleur van de koets.
Morgen weer lekker verder klussen.
Tussen kerst en oud-en-nieuw toen het zo lekker gruwelijk koud was lag ik in de schuur onder m'n Eend.
Motorblok en versnellingsbak staan er in, vandaar ben ik ook met de uitlaat bezig geweest.
De (polyester) spatborden pasgemaakt (met lange bouten rustig aan in model trekken).
En dan het dashboard op gaan bouwen.
Verder heb ik mijn (oude en gescheurde) dak opgestuurd naar Das Entendach in Duitsland. Zij maken met cabriostof er weer een mooi dakje met getint achterruitje van.
Het kitten is prima gelukt, ik ben voor grijs gegaan want dat kleurt perfect bij de galvani kleur van de koets.
Morgen weer lekker verder klussen.
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Met de extreme kou kon ik het kitten niet voortzetten, dus maar wat andere, meer inspannende arbeid gaan doen om warm te blijven. Hoop dingetjes pas maken, zoals deze aluminium bumpersteunen.

Daarnaast is de mock-up voor onze autorijsimulator af (dashboard en stoel moet er nog wel in):

Hier op transport van de plek waar we hem gebouwd hebben terug naar de UT (natuurlijk met een steekwagen!). Het ontwerp van het chassis heb ik afgekeken van de 2cv (behalve dat het 80x80mm stalen kokers zijn).
Morgen ga ik na een week hard werken weer even lekker ontspannen aan m'n Eend klussen.

Daarnaast is de mock-up voor onze autorijsimulator af (dashboard en stoel moet er nog wel in):

Hier op transport van de plek waar we hem gebouwd hebben terug naar de UT (natuurlijk met een steekwagen!). Het ontwerp van het chassis heb ik afgekeken van de 2cv (behalve dat het 80x80mm stalen kokers zijn).
Morgen ga ik na een week hard werken weer even lekker ontspannen aan m'n Eend klussen.
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Afgelopen weekend even met de voorspatborden gestoeid:

Maar die sluiten niet helemaal mooi aan op de koplampbeugel (elders perfect). Even kijken hoe ik dit nou weer op ga lossen...

Even de motorkap erop leggen, en hij lijkt al bijna af:

Daarnaast is nu ook het chassis voor de c,mm,n af en met grijze hammerite gerold:


Maar die sluiten niet helemaal mooi aan op de koplampbeugel (elders perfect). Even kijken hoe ik dit nou weer op ga lossen...

Even de motorkap erop leggen, en hij lijkt al bijna af:

Daarnaast is nu ook het chassis voor de c,mm,n af en met grijze hammerite gerold:

Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee