lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 12 jan, 2009 19:12

hier zitten een soort doppen in gestoken waar een bevestigings schroef doorheen gaat.
diverse Citroens, wat anders.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 12 jan, 2009 23:25

Yannick schreef:Ik ben er zeker van dat een heleboel mensen het hier met mij eens zijn dat het beter is geen rubbers te spuiten. Heel leuk dat jij mensen daartoe wilt aanzetten, ik geef liever bruikbare tips of helemaal geen.
Dit is het laatste wat ik in deze discussie ga zeggen.

Een tip van iemand als knoeiwerk benoemen, gaat me echt wat ver. Met name als het naar mijn mening ongegrond is.

Er zijn hier ook diverse topics over white wall banden en dan komt het verven van rubber ook enkele malen aan bod. Het is dan wel geen zwart, maar wit, maar lakken is dus wel degelijk mogelijk.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik dit advies gegeven. Omdat er weer een hele heisa overgemaakt moet worden verder gegoogeld (heb toch nachtdienst) en dan kom je toch meerdere links tegen over dit onderwerp. De gedachten erover lopen uiteen, maar ik wil hiermee zeggen dat mijn idee naar mijn mening zeker niet als zinloos bestempeld hoeft te worden. Ik heb ook niet gezegd dat het het eerste is wat ik zou doen, maar het is een te overwegen alternatief.

Hieronder een link waarin staat dat de meningen verdeeld zijn over dit onderwerp:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... qid=265672

Dus een beetje meer respect en openstaan voor andere meningen zou mogen wat mij betreft. Dat mis ik hier op het forum wel vaker trouwens.

En de opmerking over origineel in mijn vorige post, was een trap na. Dit had ik misschien achterwege moeten laten en voegde weinig toe aan de discussie.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » di 13 jan, 2009 10:38

Het is weer goed hoor :D Niets aan de hand. De bumpers zijn nog goed te koop :)
Bedankt voor alle hulp!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 jan, 2009 16:14

Ok, suc6. We zien het eindresultaat wel een keer verschijnen. ;-)
PuNk RoCK LosEr

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 jan, 2009 10:32

Hehe net ff vara kassa gelezen en ik dacht in een keer aaan een hele goede. Latex er op smeren. De echte latex is ook op basis van natuurrubber, niet de goedkope rommel natuurlijk, en het is nog wit ook. Valt het er af, dan gewoon weer even met de kwast er over, die 5 liter kosten je de kop ook niet. :D

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » di 20 jan, 2009 20:38

Even een klein vraagje over plastic koplampen, dus de houders...
Zijn deze goed overschilderbaar, of kun je dan toch beter ijzeren nemen?
Wie heeft een idee?
Groetjes

P.S:
Het Kofferrekje is er al af :wink:
De dyane bumpert ook, en nu een gewone.

De rest moet nog gebeuren!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 20 jan, 2009 20:40

Als je een goede primer gebruikt, zijn ze goed over te spuiten.
PuNk RoCK LosEr

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » di 20 jan, 2009 22:18

je kunt ze gewoon opschuren en spuiten!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » wo 21 jan, 2009 09:15

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » do 22 jan, 2009 22:34

eendeke als je zeker wil zijn zou ik een knikkerbusje kunstofprimer halen en dat er eerst op spuiten.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 22 jan, 2009 22:54

Ik heb voldoende rubber en kunststof delen gespoten om te weten dat het kan (en zelfs goed kan).
Geen rubbers die de hele dag bewegen zoals aandrijfasrubbers, maar iets wat redelijk statisch is kun je spuiten, mits je goed voorbewerkt en de juiste lak + toevoegeingen gebruikt. Op rubber is lak wel kwetsbaarder dan op bijvoorbeeld een kunststof bumper zoals die tegenwoordig vaak op auto's zitten. (is kunststof, flexibel en tóch gelakt :? :wink: )

MAAR: nieuwe rubbers of kunststof in de juiste kleur is altijd beter. Al is het alleen al doordat bij een 'schaafwond' (kras) de kleur van het rubber of kunststof door en door is en bij een laklaagje zie je het zwart van het rubber op de plaats van de kras.

Wel nieuwe delen eerst moffelen in een cabine om oplosmiddelen eruit te dampen en toevoegingen bij de lak doen. (we noemden dat bij de autoschade waar ik werkte 'elasto', of dat de vakterm is weet ik niet)
Hier wat richtlijnen van Sikkens:
http://members.lycos.nl/audiboeken/Down ... odelen.pdf

Over je koplampen:
Die koplampen zijn weinig flexibel, kunnen gewoon gelakt worden met normale autolak. Om oneffenheden er uit te halen en voor goede hechting kun je even wat primer er op jassen. Wel kijken of die combineert met je lak. (niet gaat vreten)

Even algemeen:
Fijn overigens dat er discussie is, maar kom met argumenten of voorbeelden en hou het netjes ajb. Dit is gelukkig nog één van de forums waar doorgaans vrij net gediscussieerd wordt, zónder al te lange tenen en grote monden. Wij allen als users kunnen er voor zorgen dat dat zo blijft!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » do 22 jan, 2009 23:12

In rubber zitten weekmakers, die op den duur de hechting van de verf verminderen. Dat is mij tenminste altijd verteld.
Over welke rubbers hebben we het? En wat voor primer gebruik je dan?
Eend voor allen, allen voor eend..

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 22 jan, 2009 23:26

Daarom moet je kunststof delen laten uitdampen in een hete cabine (moffelen). Daarna afspoelen met sop en goed ontvetten vóór en na het schuren.
Oplosmiddelen zijn dan goeddeels uit het materiaal verdwenen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » do 22 jan, 2009 23:28

Dat is zo bij kunststof, dat weet ik. Maar is dat ook zo bij rubberen delen?
Eend voor allen, allen voor eend..

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 22 jan, 2009 23:33

Hechting is op rubber sowieso meer een probleem dan op kunststof en zeker vergeleken met metaal. Soepel rubber dat moet meeveren moet je sowieso niet spuiten, dat levert binnen een dag een mooi craquelé op, 'hard' rubber kun je wel spuiten.
Alles is te spuiten, maar als het rubber al in kleur is is dat altijd beter zoals hierboven al meermalen is gemeld.
Maar ik begreep dat de rubbers nog te koop zijn, dus een 2cv testcase komt er voorlopig niet.
eendeke schreef:Het is weer goed hoor :D Niets aan de hand. De bumpers zijn nog goed te koop :)
Bedankt voor alle hulp!
Douglas Adams

Plaats reactie