Lekker werkje voor de winter

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 6 nov, 2008 09:29

Jeroentje,bedoel je een helicoil of een Midlock draad busje?Daar zit nl.
nogal verschil in.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 6 nov, 2008 09:35

Een helicoil. Deze zal niet net als aluminium verslijten van het in en uitdraaien. Dus gaat een heel stuk langer mee. Werk in de machinebouw en in b.v. alu frames word er vaak al bij de nieuwbouw een helicoil ingezet.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 6 nov, 2008 11:16

precies!

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 6 nov, 2008 12:26

Ik ga a.s. zaterdag bij LeenAPK langs, die heeft nog een berg onderdelen liggen waar hij vanaf moet :) Even een kopje uitzoeken :)
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » za 8 nov, 2008 00:43

Ik doe cilinderkoprevisie, ook stoterstangbuisjes plaatsen,dus als je niet kan slagen kun je me altijd mailen.
Houd het hoofd luchtgekoeld

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 8 nov, 2008 01:09

gebruik je originele kop! dat is het beste!

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » za 8 nov, 2008 08:33

Ramonatype schreef:gebruik je originele kop! dat is het beste!
Ja maar waarom dan? Is daar nog een speciale reden voor?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 8 nov, 2008 10:00

Als je een kop zou laten reviseren maakt het weinig uit hoor. Past allemaal op elkaar.

Overigens is mij dit ook eens overkomen. Nieuwe buisjes heb ik toen door het revisiebedrijf laten plaatsen. Mja als ze nou wat vloeibare pakking ertussen hadden gedaan..... uiteindelijk lekte er weer een buisje. Liep dus olie tussen de kop en het buisje door. Let hier even goed op! Anders kun je net als mij alles weer uit elkaar halen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 8 nov, 2008 10:40

goed je hebt gelijk, het kan idd

maar dit is op elkaar ingesleten, ook al is ie gereviseerd! en je blok blijft mooi origineel.

die kop is prima te redden en zeker beter te maken, als je er niet echt uitkomt wil ik best helpen. heb een speciaal m7 helicoil tap setje,

als je de gaten voor bouten in spruitstuk ook iets ruimer maakt monteerd dat een stukje makkelijker!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 8 nov, 2008 13:00

Thadeez schreef:
Ramonatype schreef:gebruik je originele kop! dat is het beste!
Ja maar waarom dan? Is daar nog een speciale reden voor?
Geen enkele reden is daarvoor. Als je kopje goed gereviseerd is, word het pasvlak opnieuw geslepen/gepolijst. Dus het pasvlak is dan niet meer 'orgineel'. Dus of je dat met je eigen kopje of met een ander doet maakt geen ene bal uit.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 9 nov, 2008 03:32

tja het kan ook zo ver worden gepolijst dat je zuiger tegen je kop aanloopt zoals ik ooit heb gehad!!!

maargoed doe het lekker zoals je wil!
dit is alleen een tip!!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » zo 9 nov, 2008 09:47

Dan moet er dus toch een andere kop op :D. Maar waar had je die kop laten doen? Een beetje prutsers, als ze zich niet aan maatvoeringen houden. Lijkt me dat die maten bij de revisie mannen bekend zijn. Is net zoiets als het vlakken van een kop. Weet men ook wat de minimale dikte is.

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » vr 14 nov, 2008 00:28

Goed, na het verhuizen van onze zooi naar de nieuwe garage kon ik vandaag eindelijk weer een stukje verder met de motor. Ik heb besloten een grondige reiniging te doen en hier en daar wat essentiële onderdelen te vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op de foto's is te zien dat een beetje vetoplosser de motor er al heel wat beter uit doet zien :)

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » ma 26 jan, 2009 10:45

Kan gesloten worden, hier verder:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7554
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Gesloten