Lekker werkje voor de winter
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
Als je een kop zou laten reviseren maakt het weinig uit hoor. Past allemaal op elkaar.
Overigens is mij dit ook eens overkomen. Nieuwe buisjes heb ik toen door het revisiebedrijf laten plaatsen. Mja als ze nou wat vloeibare pakking ertussen hadden gedaan..... uiteindelijk lekte er weer een buisje. Liep dus olie tussen de kop en het buisje door. Let hier even goed op! Anders kun je net als mij alles weer uit elkaar halen.
Overigens is mij dit ook eens overkomen. Nieuwe buisjes heb ik toen door het revisiebedrijf laten plaatsen. Mja als ze nou wat vloeibare pakking ertussen hadden gedaan..... uiteindelijk lekte er weer een buisje. Liep dus olie tussen de kop en het buisje door. Let hier even goed op! Anders kun je net als mij alles weer uit elkaar halen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
goed je hebt gelijk, het kan idd
maar dit is op elkaar ingesleten, ook al is ie gereviseerd! en je blok blijft mooi origineel.
die kop is prima te redden en zeker beter te maken, als je er niet echt uitkomt wil ik best helpen. heb een speciaal m7 helicoil tap setje,
als je de gaten voor bouten in spruitstuk ook iets ruimer maakt monteerd dat een stukje makkelijker!
maar dit is op elkaar ingesleten, ook al is ie gereviseerd! en je blok blijft mooi origineel.
die kop is prima te redden en zeker beter te maken, als je er niet echt uitkomt wil ik best helpen. heb een speciaal m7 helicoil tap setje,
als je de gaten voor bouten in spruitstuk ook iets ruimer maakt monteerd dat een stukje makkelijker!
-
- Regelmatige poster
Geen enkele reden is daarvoor. Als je kopje goed gereviseerd is, word het pasvlak opnieuw geslepen/gepolijst. Dus het pasvlak is dan niet meer 'orgineel'. Dus of je dat met je eigen kopje of met een ander doet maakt geen ene bal uit.Thadeez schreef:Ja maar waarom dan? Is daar nog een speciale reden voor?Ramonatype schreef:gebruik je originele kop! dat is het beste!
-
- Regelmatige poster
Goed, na het verhuizen van onze zooi naar de nieuwe garage kon ik vandaag eindelijk weer een stukje verder met de motor. Ik heb besloten een grondige reiniging te doen en hier en daar wat essentiële onderdelen te vervangen.

Op de foto's is te zien dat een beetje vetoplosser de motor er al heel wat beter uit doet zien

Op de foto's is te zien dat een beetje vetoplosser de motor er al heel wat beter uit doet zien

-
- Regelmatige poster
Kan gesloten worden, hier verder:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7554
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7554
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez