Eendenpech
Eendenpech
Kwam zojuist terug van Leuven, autostrade lekker rustig 90 gereden, 'k rijd van de autostrade af en wil ergens afslaan en de eend valt stil... hij is niet meer aan te krijgen, zowel op LPG als op benzine doet 'ie niets... Een vriendelijke man heeft me naar huis gesleept, onderweg zeker een km in 2e en een km in derde versnelling laten staan, maar sloeg nog niet aan....
Wat kan dat zijn?
btw hij heeft electronische ontsteking
Wat kan dat zijn?
btw hij heeft electronische ontsteking
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
tsja het kan van alles zijn natuurlijk, maar als het in 1 klap gebeurd zou ik een electronische storing als eerste verdenken. meten is weten. heb je een plus op de ontsteking? (bij contact aan) zo ja, zou het kunnen zijn dat de ontsteking module zelf kapot is. ik weet niet of het 123 of ander merk is de allereerste 123's hebben een condensator die los kan trillen. meestal is de garantie afhandeling goed.
anders checken of er benzine is en/of een vonk. gewoon 1 voor 1 alle mogelijke oorzaken nalopen. volgens mij is er een storingsvraagbaak op 2cv.nl
anders checken of er benzine is en/of een vonk. gewoon 1 voor 1 alle mogelijke oorzaken nalopen. volgens mij is er een storingsvraagbaak op 2cv.nl
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Hoi, t is een nieuwe 123 ontsteking met zo'n vaccuuumding. De eend is trouwens gewoon toen 'ie even op stationair draaide, om linksaf te slaan, uitgevallen... dus echt plotsklaps
wat bedoel je met een plus op de ontsteking?
Update: M'n bougies vonken niet.......
Welke draden moet ik precies doormeten, waar moet spanning op staan als m'n contact aanstaat? Want het lijkt zo dat er nergens spanning op de ontstekingskabeltjes staat:S (volgens m'n testlampje)
wat bedoel je met een plus op de ontsteking?
Update: M'n bougies vonken niet.......
Welke draden moet ik precies doormeten, waar moet spanning op staan als m'n contact aanstaat? Want het lijkt zo dat er nergens spanning op de ontstekingskabeltjes staat:S (volgens m'n testlampje)
ok problem solved...voor even dan toch...
De + kabel ( van aant contactslot naar de bobine dus) was weggesmolten , kabelboom open, gesmolten kabel eruit, nieuwe kabel erin en kabelboom weer mooi dichtgeplakt... maar dit lost niets op, hoe kan deze kabel smelten?
Toen ik de gesmolten kabel voor de gein even tegen de plus aanhield, hoorde ik m'n benzinekraantje openklikken... de electrische spullen van de gasinstallatie enzo staan ook op dat contactslotcircuit, kan het daar iets mee te maken hebben?
De + kabel ( van aant contactslot naar de bobine dus) was weggesmolten , kabelboom open, gesmolten kabel eruit, nieuwe kabel erin en kabelboom weer mooi dichtgeplakt... maar dit lost niets op, hoe kan deze kabel smelten?
Toen ik de gesmolten kabel voor de gein even tegen de plus aanhield, hoorde ik m'n benzinekraantje openklikken... de electrische spullen van de gasinstallatie enzo staan ook op dat contactslotcircuit, kan het daar iets mee te maken hebben?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Doordat alle stroom van je gasinstallatie ook door die draad moet, word de draad warm omdat hij daar te dun voor is.
Zet er daarom een relais tussen, dan gaat alleen de stroom van het relais nog maar door die draad en zal dus niet meer smelten.
Vergeet niet alles goed af te zekeren!!!!
Zet er daarom een relais tussen, dan gaat alleen de stroom van het relais nog maar door die draad en zal dus niet meer smelten.
Vergeet niet alles goed af te zekeren!!!!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Hoi,
de gasinstallatie staat niet rechtstreeks op die +bobinekabel,
één van de gele draadjes die van 't contactslot loopt, dus de geschakelde plus, loopt buiten het schutbord en daar vertakt 'ie in twee: eentje naar de bobine en eentje naar de zekeringkastjes, staan oa de ruitenwissers, de pinkers, enz op. Juist voor dat zekeringkastje takt ie weer af naar de gasinstallatie... Dan komt normaalgezien die installatie toch niet op de spanning van de bobinekabel?
de gasinstallatie staat niet rechtstreeks op die +bobinekabel,
één van de gele draadjes die van 't contactslot loopt, dus de geschakelde plus, loopt buiten het schutbord en daar vertakt 'ie in twee: eentje naar de bobine en eentje naar de zekeringkastjes, staan oa de ruitenwissers, de pinkers, enz op. Juist voor dat zekeringkastje takt ie weer af naar de gasinstallatie... Dan komt normaalgezien die installatie toch niet op de spanning van de bobinekabel?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Hoi,
Ja die kans bestaat wel... We hebben onlangs de koppeling ververst en de kabelboom zat onder de kabel van de verwarmingsklep aan de bestuurszijde, deze zou er eigenlijk boven moeten gezeten hebben... zodat de kabelboom dus te laag kwam en misschientegen de uitlaat kwam waardoor een kleine kortsluiting veroorzaakt werd, zodat de kabel volledig wegbrandde?
'k heb h'm nu allessinds aan m'n luchtinlaatpijpje omhooggehangen...
Ja die kans bestaat wel... We hebben onlangs de koppeling ververst en de kabelboom zat onder de kabel van de verwarmingsklep aan de bestuurszijde, deze zou er eigenlijk boven moeten gezeten hebben... zodat de kabelboom dus te laag kwam en misschientegen de uitlaat kwam waardoor een kleine kortsluiting veroorzaakt werd, zodat de kabel volledig wegbrandde?
'k heb h'm nu allessinds aan m'n luchtinlaatpijpje omhooggehangen...