Op mijn kentekenbewijs staat namelijk dat mijn Eend wit is. Ik kocht em echter zwart (niet alleen de koets was zwart, maar ook de bekleding en de ramen) en nu is ie blauw met blauw (zie avataar).
Helemaal mee eens. Ik heb ook geen slechte ervaringen met de RDW. En mijn verhaal is ongeveer hetzelfde als het bovenstaande. Als je maar zorgt dat je alles op orde hebt.Jocira schreef:achteraf valt het reuze mee. Het beste is gewoon een eerlijk chassis te kopen. De juiste papieren dr bij en laten keuren. Het kost het nodige geld en geduld. Eerlijk duurt het langst. De koets hoeven ze niet te verzegelen. Je zal wel de juiste kleur van het kenteken moeten hebben. Zorg ervoor dat het allemaal degelijk gemaakt wordt. Gerotzooi zal direct in het oog springen. Ook hoeft ie nog niet helemaal af te zijn. Ik ben er met een blauw spatbord heen gegaan en er moest nog wat gespoten worden. Maar alles zat er goed op en aan. De kwaliteit van je karretje wordt bij de APK wel gecontroleerd. Je moet wel expliciet naar herinslag van chassis nummer vragen en "geen keuring ivm nieuw chassis" want dat snappen ze niet.
Joop
Dat bedrijf zal wel Meharice zijn. Die kan je echt goed helpen.litje schreef: Het RWD geeft aan slechts met een bedrijf in gesprek te zijn. Kortom, ook dit biedt weinig perspectief. Dan maar creatief te werk gaan?
Gerard Maas schreef:Vergeet vooral niet bij het demonteren van de veerpotten om alleen de binnenste moeren
los fe draaien,anders zou je op het nieuwe chassis de pot iets naar voor of achteren
kunnen verplaatsen,wat een verschillende wieldruk kan opleveren en dat geeft tijdens
het rijden rare dingen en de goede eendwegligging is verdwenen.