Chassiswissel?? Het zal toch niet waar zijn....

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.

Wat moet ik doen...

Gewoon laten maken. Hij is en blijft het waard.
8
20%
Gewoon verkopen. Weg met het ding Je haalt het er nooit meer uit.
0
Geen stemmen
Ik weet wel iemand die um maken wil voor weing.
0
Geen stemmen
Lekker zelf doen. Is best eenvoudig.
32
80%

Totaal aantal stemmen: 40

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 23 mei, 2004 16:22

Dusseh, ik kan mijn chassis nooit verwisselen :(

Op mijn kentekenbewijs staat namelijk dat mijn Eend wit is. Ik kocht em echter zwart (niet alleen de koets was zwart, maar ook de bekleding en de ramen) en nu is ie blauw met blauw (zie avataar).
Afblijven.

jocira
Beginner
Beginner

Bericht door jocira » zo 23 mei, 2004 16:57

Ik zou um zeker rood maken. In iedergeval binnenkant motorgedeelte. Maar als je toch aan het wisselen bent zal het denk ik nog niet eens een probleem zijn. Ik denk aan een Burton of iets dergelijks. Die krijgen alle kleuren notabele. Op papier is het een eendje rood of blauw maar later is het een burton in bv geel. Misschien heeft iemand daar een oplossing voor. :?:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 23 mei, 2004 18:02

Jocira schreef:8) achteraf valt het reuze mee. Het beste is gewoon een eerlijk chassis te kopen. De juiste papieren dr bij en laten keuren. Het kost het nodige geld en geduld. Eerlijk duurt het langst. De koets hoeven ze niet te verzegelen. Je zal wel de juiste kleur van het kenteken moeten hebben. Zorg ervoor dat het allemaal degelijk gemaakt wordt. Gerotzooi zal direct in het oog springen. Ook hoeft ie nog niet helemaal af te zijn. Ik ben er met een blauw spatbord heen gegaan en er moest nog wat gespoten worden. Maar alles zat er goed op en aan. De kwaliteit van je karretje wordt bij de APK wel gecontroleerd. Je moet wel expliciet naar herinslag van chassis nummer vragen en "geen keuring ivm nieuw chassis" want dat snappen ze niet.

Joop :wink:
Helemaal mee eens. Ik heb ook geen slechte ervaringen met de RDW. En mijn verhaal is ongeveer hetzelfde als het bovenstaande. Als je maar zorgt dat je alles op orde hebt. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » zo 23 mei, 2004 19:12

hoi

stuur ze een briefje dat je eend een andere kleur heeft en ze sturen jou een nieuw kentekenbewijs toe.

groet Frank

litje
Beginner
Beginner

Bericht door litje » vr 1 okt, 2004 20:32

Vandaag contact gehad met de RWD in Nieuwegein. Helaas voor mij, er is geen origineel chassis meer. Ik dien namelijk een brief van Citroen te overleggen dat het een orgineel citroen chassis is. Deze bestaan al een tijdje niet meer. De desbetreffende keurmeester gaf aan dat de Cassis chassis geen originele fabriekspapieren heeft. Kortom goede raad is duur. Verschillende bedrijven geven aan ver te zijn met het RDW. Het RWD geeft aan slechts met een bedrijf in gesprek te zijn. Kortom, ook dit biedt weinig perspectief. Dan maar creatief te werk gaan?
Groeten, Gerard

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 1 okt, 2004 21:21

cassis heeft de productielijn van citroen over genomen. dat zijn dus wél de originele chassis.
Verbruik: Afbeelding

jocira
Beginner
Beginner

Bericht door jocira » vr 1 okt, 2004 21:34

litje schreef: Het RWD geeft aan slechts met een bedrijf in gesprek te zijn. Kortom, ook dit biedt weinig perspectief. Dan maar creatief te werk gaan?
Dat bedrijf zal wel Meharice zijn. Die kan je echt goed helpen.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/e.vanes/meharice.htm

Bel Marc maar zou ik zo zeggen. Dat is de hoofd importeur van de cassis Chassis!!! :D :D :lol: :lol:

Groetjes

Joop

litje
Beginner
Beginner

Bericht door litje » vr 1 okt, 2004 21:55

Heel aardig gegokt dacht ik zo. Zou best eens kunnen kloppen. Ik heb met Marc gesproken. Hij geeft aan dat er bij verschillende RWD's wel nummers ingeslagen worden. In nieuwegein niet. De VINers, zoals ze genoemd worden, weten dat cassis de fabriek overgenomen heeft. Bij de top van het RWD weten ze dit ook. Echter, het zijn en blijven in hun ogen imitatiechassis. Het gaat erom dat Citroen de verantwoordelijkheid op zich moet nemen en dat doen ze, terecht, niet. Dit maakt het zo verdomd lastig.
Als iemand een RDW weet waar ze in het cassis chassis een nummer slaan hoor ik het graag. In Nieuwegein in ieder geval niet.
Groeten, Gerard

jocira
Beginner
Beginner

Bericht door jocira » vr 1 okt, 2004 22:23

litje schreef:Als iemand een RDW weet waar ze in het cassis chassis een nummer slaan hoor ik het graag. In Nieuwegein in ieder geval niet.
Ik ben in Almelo geweest. Geen enkel probleem.

:roll:

Maar het blijft spannend. Dr is veel gedonder geweest met imitatie chassis. Ze zijn dus op hun hoede.

litje
Beginner
Beginner

Bericht door litje » vr 1 okt, 2004 22:55

Terecht, ze zijn erg op hun hoede. :shock:

Wat als ze zeggen, helaas dit doen we niet, wat dan? :roll: Almelo is wel een beetje ongeloofwaardig voor iemand uit Harmelen
Groeten, Gerard

jocira
Beginner
Beginner

Bericht door jocira » za 2 okt, 2004 00:18

Je moet echt een stuk chassis bewaren en originele documenten hebben zoals de aankoopbon van het chassis. Zeker geen opvallende verzinkte kopen want dan is het helemaal bekeken. Koop um bij Marc en je krijgt ook de franse papieren. Daarmee is het bij mij ook goed gegaan. Je mag overigens zelf je keuringsstation kiezen. Eerst zou ik naar Arnhem gaan en daar reageerden ze helemaal vreemd alsof dat de eerste keer voor ze was. (Een beetje arrogant zal ik maar zeggen) Ik heb toen gekozen voor Almelo. Je moet wel je tijd nemen want je kan een heletijd moeten wachten. Ik zou ook op een wachtlijst moeten komen zei men. Ik kon in Almelo zo terecht. Dr zit best veel verschil in. Bij Punkie is het ook goed verlopen. Vraag hem maar eens. Die woont meer inhet zuiden van het land. Misschien heeft hij nog tips.
:idea:

gr.

Joop

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 2 okt, 2004 12:05

Bij punky is het een wat ander verhaal. Ik heb namelijk bij Mark een chassis gekoct die nog van de oude partij van Citroen was. Ik ben met dit chassis met alle documenten van Club Cassis, Citroen Fr en Nl naar Den Bosch gegaan en daar was het geen probleem.

Zoals MArk je al gezegd zal hebben, heeft Citroen de machines en rechten overgedragen aan Club Cassis. Dit is erkend door Citroen Fr en NL, alleen wil de RDW er nog niet aan geloven. Maar Mark is hier meen ik nog steeds mee bezig. Ik weet dat Jorica die hier vroeger vaak op het forum kwam wel een origineel door cassis gemaakt chassis door de keuring heeft gekregen. Wij hebben op dit moment ook zo'n chassis in de garage liggen voor de Mehari. Mark zou nog zorgen voor de bijbehorende papieren. Dit zou nog even duren, omdat de originele chassis die Cassis makt eerst nog door alle keuringen van de RDW heen moeten. Wil je je eend ombouwen, dan zou ik je dus aanraden om dit te regelen met MArk, dan zit je het dichst bij de haard. Hij kent alle ins en outs van dit verhaal als importeur van Cassis onderdelen.

Kortom: Lang leve de bureaucratie van de RDW.

Als je nog vragen hebt over mijn verhaal dan hoor ik het wel, hierboven staat namelijk de korte samenvatting. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » za 2 okt, 2004 22:20

Ik heb mijn chassis uit belgie gehaald. deze is (zo lang ik weet) orgineel. Er zit een orginele factuur bij van de citroen garage. De vorige eigenaar heeft de buitenkant van het chassis echter behandeld met antiesteenslag enzo maar nu zit er dus geen citroen stikker meer op het chassis. is dit een probleem denken jullie?
en wat voor problemen kan ik verder krijgen (normaal gesproken)

alvast bedankt voor de reactie,

Job

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » za 2 okt, 2004 22:56

Punky:
Wat je nodig hebt is:
oude chassisnummer Inclusief de citroen sluitingstekens voor en na het nummer dit is een rondje met 2 chevrons erin.
origineel chassis met stickers, papieren en er moet een plaatje opzitten met het productienummer. Die zit ter hoogte van het knikpunt erop gepopt. Is mee zwart gespoten dus je moet ff zoeken.

Waar zit dat plaatje precies?
is dat op het chassis, aan de zijkant?
en moet je dat plaatje los halen voor de RDW of lekker laten zitten?

bedankt,

Job

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » za 2 okt, 2004 23:11

Gerard Maas schreef:Vergeet vooral niet bij het demonteren van de veerpotten om alleen de binnenste moeren
los fe draaien,anders zou je op het nieuwe chassis de pot iets naar voor of achteren
kunnen verplaatsen,wat een verschillende wieldruk kan opleveren en dat geeft tijdens
het rijden rare dingen en de goede eendwegligging is verdwenen.

bij mij waren de stelbussen zo verrot dat ik ze alle 4 vervangen heb. dus ook de moeren. Ik heb alles maar gewoon weer vast gezet en er voor gezorgt dat alles goed (niet op de mm) in het midden stond en de rubbers (donuts genoemd) iets onder druk stonden. De veerpotten konden nu nog met enige moeite gedraait worden. Had ik nou iets totaat anders moeten doen?

Job

PS: Ik weet nog niet of de werligging slechter is geworden omdat hij nog niet de weg op mag en omdat ik niet weet hoe het wergedrag was voordat ik het chassis verving.

Plaats reactie