startprobleem (niet de kou)
startprobleem (niet de kou)
Hoi Allemaal..
Nadat ik vandaag gewoon gereden heb, wil ik vanavond mijn auto starten, en die doet het niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Ik draai de sleutel om, startmotor draait, motor wil aanslaan, maar doet na alleen een luide "vroem" helemaal niets.. Het stonk erg naar benzine, maar na een uur deed hij het ook niet, aanslepen werkte ook niet...
heb genoeg benzine, goede accu enz... kan ik dit zelf, of moet ik naar de garage? ik weet het niet meer! Alvast bedankt
Nadat ik vandaag gewoon gereden heb, wil ik vanavond mijn auto starten, en die doet het niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Ik draai de sleutel om, startmotor draait, motor wil aanslaan, maar doet na alleen een luide "vroem" helemaal niets.. Het stonk erg naar benzine, maar na een uur deed hij het ook niet, aanslepen werkte ook niet...
heb genoeg benzine, goede accu enz... kan ik dit zelf, of moet ik naar de garage? ik weet het niet meer! Alvast bedankt
-
- Veelvuldig poster
bougies loshalen en bekijken en checken tegen deze lijst: http://www.cougar.be/info/techniek/bougie.htm
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
Dat ben ik niet met je eens, een bobine die klotst maar geen probleem geeft is niet kapot.Peer schreef:probleem verholpen.
Heb meteen nieuwe bobine, die "klotste" een beetje.. Dus zou het wrs niet
zo heel lang meer uit houden..
Op het moment dat ie wanneer ie warm is niets meer doet kun je altijd een 2e (kapotte) erbij zetten en je kunt altijd starten want er is er altijd wel ééntje "koud". En dat kun je dus héééeeeel lang volhouden zo.
@ martijn, mssn heb je wel gelijk, maar ik heb liever iig 1 goede bobine dan 2 en dat je afen toe moet wisselen met je kabels.. dan maar 40 euro.. Maar ik heb die oude nog, wie wil hebbe meld je maar..
@Kulio, ik heb 123 in me een zitten.. maar van dat lagere benzine verbruik merk ik niet zo veel...
@Kulio, ik heb 123 in me een zitten.. maar van dat lagere benzine verbruik merk ik niet zo veel...
-
- Regelmatige poster
Ik geloof niet dat dat klopt. Heb zelf ook een tijdje met 123 gereden en anderen ook maar van enig verschil viel echt niets te merken.Kulio schreef:De kosten van de electronische ontsteking heb je er in no time weer uit door een lager benzineverbruik.
Volgens mij krijg je pas verschil als je de conventionele ontsteking niet perfect afstelt of als er tussen de cilinders verschil zit in de afslijting van je 2 ontstekingsnokjes zodat je niet perfect KUNT afstellen.
Als je nokjes voor je ontsteking in orde zijn rijd je met puntjes net zo zuinig.....toch ?
Martijn Arnhem
-
- Veelvuldig poster