startprobleem (niet de kou)

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

startprobleem (niet de kou)

Bericht door Peer » wo 7 jan, 2009 21:55

Hoi Allemaal..

Nadat ik vandaag gewoon gereden heb, wil ik vanavond mijn auto starten, en die doet het niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Ik draai de sleutel om, startmotor draait, motor wil aanslaan, maar doet na alleen een luide "vroem" helemaal niets.. Het stonk erg naar benzine, maar na een uur deed hij het ook niet, aanslepen werkte ook niet...

heb genoeg benzine, goede accu enz... kan ik dit zelf, of moet ik naar de garage? ik weet het niet meer! Alvast bedankt

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 7 jan, 2009 22:43

bougies loshalen en bekijken en checken tegen deze lijst: http://www.cougar.be/info/techniek/bougie.htm
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » zo 11 jan, 2009 17:26

probleem verholpen..

bij de garage geweest, en contact-rol beetje kapot.
Heb meteen nieuwe bobine, die "klotste" een beetje.. Dus zou het wrs niet
zo heel lang meer uit houden..

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » ma 12 jan, 2009 11:23

Peer schreef:probleem verholpen.
Heb meteen nieuwe bobine, die "klotste" een beetje.. Dus zou het wrs niet
zo heel lang meer uit houden..
Dat ben ik niet met je eens, een bobine die klotst maar geen probleem geeft is niet kapot.

Op het moment dat ie wanneer ie warm is niets meer doet kun je altijd een 2e (kapotte) erbij zetten en je kunt altijd starten want er is er altijd wel ééntje "koud". En dat kun je dus héééeeeel lang volhouden zo.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 12 jan, 2009 14:41

Ach zo verkoopt de garage weer wat tijdens deze kredietcrisis... ;)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 13 jan, 2009 07:41

Waarom zou je blijven doormodderen met een gammele bobine? Die kosten je de kop niet. Nog beter is ook een electronische ontsteking monteren. Dan zijn je bobineproblemen ook opgelost. De kosten van de electronische ontsteking heb je er in no time weer uit door een lager benzineverbruik.

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » di 13 jan, 2009 17:31

@ martijn, mssn heb je wel gelijk, maar ik heb liever iig 1 goede bobine dan 2 en dat je afen toe moet wisselen met je kabels.. dan maar 40 euro.. Maar ik heb die oude nog, wie wil hebbe meld je maar..

@Kulio, ik heb 123 in me een zitten.. maar van dat lagere benzine verbruik merk ik niet zo veel...

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 13 jan, 2009 18:21

Peer schreef: @Kulio, ik heb 123 in me een zitten.. maar van dat lagere benzine verbruik merk ik niet zo veel...
bij dezelfde snelheid rij je met 123 zuiniger. waarschijnlijk rij je harder dan voor de 123, daardoor merk je geen verschil in gebruik.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » di 13 jan, 2009 23:14

Kulio schreef:De kosten van de electronische ontsteking heb je er in no time weer uit door een lager benzineverbruik.
Ik geloof niet dat dat klopt. Heb zelf ook een tijdje met 123 gereden en anderen ook maar van enig verschil viel echt niets te merken.

Volgens mij krijg je pas verschil als je de conventionele ontsteking niet perfect afstelt of als er tussen de cilinders verschil zit in de afslijting van je 2 ontstekingsnokjes zodat je niet perfect KUNT afstellen.

Als je nokjes voor je ontsteking in orde zijn rijd je met puntjes net zo zuinig.....toch ?

Martijn Arnhem

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 4 feb, 2009 12:43

Met puntjes is niets mis, mits goed afgesteld.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » za 14 feb, 2009 18:18

Ook ik had vanochtend een startprobleem. Uiteindelijk eventjes laten staan en toen werkte alles weer.

Kan het kwaad als de een 2cv aangeslingerd met een 123?

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » za 14 feb, 2009 20:03

nee geen probleem om te slingeren met 123

(je moet alleen als je 'm uit wilt hebben niet de stekker van de bobine lostrekken met 123, maar gewoon je contact sleutel gebruiken)
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » za 14 feb, 2009 20:06

Ik had inderdaad geprobeerd om te slingeren terwijl het contact aanstond, met de bobine heb ik uiteindelijk niets gedaan.

Blijkt achteraf gewoon een beetje 'verzopen' te zijn. Raar, aangezien de eend nooit startproblemen heeft.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 14 feb, 2009 20:21

Heb je misschien iets met je gaspedaal gedaan dat je normaal nooit doet?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » za 14 feb, 2009 20:23

Nee. Misschien omdat hij vannacht een keer buiten heeft gestaan, terwijl hij normaal altijd binnenstaat. Gelukkig rijdt het allemaal weer ;-)

Plaats reactie