Terug van weggeweest
Terug van weggeweest
Hallo forumleden,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst was, het verbaaste me zelfs dat mijn account nog bestond. Ik heb nu al een tijdje geen eendje meer, maar dan komt er z'on moment en dan gaat het toch weer kriebelen. Dus ik heb besloten dat ik toch weer een eendje wil. Ik heb namelijk zojuist m'n trouwe Xantia verkocht en wil graag toch nog wel een vervoer middel hebben (en ook iets meer dan m'n fiets).
Nu heb ik laatst contact gehad met 2cv partners en kon wel een eend voor me bouwen. En nu zat ik te denken om het dan ook maar gelijk goed te doen en er een flinke moter in te leggen. Namelijk zo'n STP ding, (710 cc 40+ pk), maar is dat wel verstandig? Komen er dan niet een hoop periodieke kosten bij kijken omdat alles natuurlijk wat harder slijt en zo.
Wat is jullie idee hierover??
Greetz Casper
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst was, het verbaaste me zelfs dat mijn account nog bestond. Ik heb nu al een tijdje geen eendje meer, maar dan komt er z'on moment en dan gaat het toch weer kriebelen. Dus ik heb besloten dat ik toch weer een eendje wil. Ik heb namelijk zojuist m'n trouwe Xantia verkocht en wil graag toch nog wel een vervoer middel hebben (en ook iets meer dan m'n fiets).
Nu heb ik laatst contact gehad met 2cv partners en kon wel een eend voor me bouwen. En nu zat ik te denken om het dan ook maar gelijk goed te doen en er een flinke moter in te leggen. Namelijk zo'n STP ding, (710 cc 40+ pk), maar is dat wel verstandig? Komen er dan niet een hoop periodieke kosten bij kijken omdat alles natuurlijk wat harder slijt en zo.
Wat is jullie idee hierover??
Greetz Casper
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Zoals ik het begrepen heb (geen praktijkervaring) hoef je geen extra onderhoud te plegen en valt ook de slijtage mee. Ik heb mij laten vertellen dat je de orginele bak er achter kan hangen, maar ik overweeg zelf zeer sterk om er toch een slijtvastere bak er achter te plaatsen, al zit je dan weer met de versnellingsbakverhoudingen. Je zou met zo'n blok 2 ton moeten kunnen rijden.
Helaas is de beste man niet zo snel met bouwen. Maar dat ben ik ook niet
Helaas is de beste man niet zo snel met bouwen. Maar dat ben ik ook niet
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hey Cas,
ik dacht al, die zien we nooit meer terug! maar ff ontopic, 1: een eend is echt niet goedkoop rijden (een of ander japans gebakje is echt goedkoper of ax o.i.d. natuurlijk) maar dat wist je natuurlijk al, je hebt er al eendje (ha ha) gehad)
2: mijn ervaring is als je je eend met originele motor goed afsteld en een turbotube plaatst heb je genoeg om mee te komen in het dagelijks verkeer en alles blijft lang heel
3: opvoeren, tja ik heb nu c.a. 150.00 met een visablok gereden en ik moet zeggen dat ik er redelijk wat dingen aan gehad heb (maar rijdt nogsteeds) niet veel meer onderhoud, maar dingen die kapot gaan, uitlaat, versnellingsbak (nu bezig aan 3e...) banden gaan veel harder en dan noem ik nog lang niet alles.
4: en dan denk ik dat een visablok betrouwbaarder en degelijker is dan een eendenblok, als je geld steekt in een stp blok, kun je beter een visablok ombouwen naar electronische ontsteking (maar dat is mijn mening) voordeel van visablok, 3x gelagerde krukas (mijn blok heeft er nu meer dan 3 ton opzitten en gaat nogsteeds als de brandweer) veel koppel bij lage toeren, nadeeltje, bij hogere toeren issie wat tammer (topsnelheid gaat niet veel omhoog)
en ken je het snail forum al? staat ook wel het een en ander over tuning.
maar uiteindelijk moet je het natuurlijk allemaal zelf weten, wij kunnen je alleen advies geven!
greetzzzzzzzzzzzzzzz Rusty
ik dacht al, die zien we nooit meer terug! maar ff ontopic, 1: een eend is echt niet goedkoop rijden (een of ander japans gebakje is echt goedkoper of ax o.i.d. natuurlijk) maar dat wist je natuurlijk al, je hebt er al eendje (ha ha) gehad)
2: mijn ervaring is als je je eend met originele motor goed afsteld en een turbotube plaatst heb je genoeg om mee te komen in het dagelijks verkeer en alles blijft lang heel
3: opvoeren, tja ik heb nu c.a. 150.00 met een visablok gereden en ik moet zeggen dat ik er redelijk wat dingen aan gehad heb (maar rijdt nogsteeds) niet veel meer onderhoud, maar dingen die kapot gaan, uitlaat, versnellingsbak (nu bezig aan 3e...) banden gaan veel harder en dan noem ik nog lang niet alles.
4: en dan denk ik dat een visablok betrouwbaarder en degelijker is dan een eendenblok, als je geld steekt in een stp blok, kun je beter een visablok ombouwen naar electronische ontsteking (maar dat is mijn mening) voordeel van visablok, 3x gelagerde krukas (mijn blok heeft er nu meer dan 3 ton opzitten en gaat nogsteeds als de brandweer) veel koppel bij lage toeren, nadeeltje, bij hogere toeren issie wat tammer (topsnelheid gaat niet veel omhoog)
en ken je het snail forum al? staat ook wel het een en ander over tuning.
maar uiteindelijk moet je het natuurlijk allemaal zelf weten, wij kunnen je alleen advies geven!
greetzzzzzzzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 16 feb, 2009 13:03