Carbu Problemen

Gesloten
Rik

Carbu Problemen

Bericht door Rik » ma 11 okt, 2004 12:50

Heeft iemand de oplossingvoor mij:

Waneer ik de choke van de eend opentrek slaat de motor af. Enkel het eerste stukje verhoogt enigzins het toerental, maar daarna lijkt het alsof het mengsel dusdanig verstoord is dat de motor afslaat.
Onsteking en kleppen zijn (goed) gesteld het is puur een probleem met de carburateur.

Wie heeft de oplossing

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 11 okt, 2004 13:07

hello

Ik denk dat je je co vij s eens moet uitdraaien. als je choket dan geef je meer benzine en minder lucht. Als je je co vuij uitdraait geef je meer lucht
greets robin

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » ma 11 okt, 2004 15:49

Eerst eens kijken of de chokeklep ( in de carburateur) NIET helemaal afsluit. Hij moet iets open blijven om lucht toe te laten.
Is dit het geval, contoleren of je p g o ofwel de positieve gasklepopening voldoende is.
Dit is de opening van de gasklep ( onder in de carburateur) die ontstaat als de chokeklep wordt dichtgetrokken. Dit is met het mechaniekje aan de buitenkant van de carburateur te zien.
Overigens is het vrij normaal dat de motor afslaat met geheel gesloten chokeklep. (to choke is in het engels stikken) De motor krijgt dan relatief veel te veel benzine.
Daffy

Gesloten