compo set?

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
tha pip
Gebruiker
Gebruiker

compo set?

Bericht door tha pip » di 3 mar, 2009 22:25

ik ben weer eens op zoek naar een nieuw setje speakers.. nou vond ik deze maar ik ken ze zelf niet: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

zijn deze ok?

dan nog n vraagje: wat zijn goeie merken voor deze setjes en waar op te letten?
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 4 mar, 2009 08:24

Pyle is een merk (uit je ebay link) wat een jaar of 6 geleden nog als erg goed te boek stond. Helaas is bijna al het nieuwe spul van dit merk tegenwoordig echt budget zooi. Het is met name bekend uit de PA wereld. Daar kom je het ook veel tegen, in NL bijna niet meer.

Ga je de set op een versterker aan sluiten, of alleen gewoon op de radio?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

tha pip
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door tha pip » wo 4 mar, 2009 18:05

ik zat te denken aan een 5.2" (volgens mij) voor en een iets groter setje achter , ja dus 2 compo setjes... achter zal aangesloten worden op de versterker en voor op de radio.

ben er nog niet over uit of ik een aparte versterker erbij koop om de twee setjes mee aan te sturen. en dan de versterker die ik heb voor de sub te gebruiken.. of andersom.. dat zijn latere plannen...

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 4 mar, 2009 19:41

Ok, 13 cm dus.

Je hebt dus nu een kleine versterker met een kleine subwoofer? Merk/Type van beide?

Es zien of we wat kunnen adviseren dan

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

tha pip
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door tha pip » wo 4 mar, 2009 21:57

wat nu:
" heb dit al eens verteld" sorry toen ik dit kocht wist ik nix en lette op piekwaardes...jup mijn fout..maar misschien kunnen we er iets mee.

Excalibur X500.4
4 channel versterker
2000 watts
Max vermogen: 2000Watt
RMS vermogen: 4x 100W @4ohm 2x 100 + 1x 300 @ 4 ohm
Variable Filter: Low-pass 30-500Hz High-pass 50-1000Hz
Freq. Resp: 15Hz-40KHz
Input sensitivity: 200mV ~ 6V
Afmetingen: 220 x 450 x 60mm
2ohm stabiel in stereomode
inschakelvertraging
ingangsniveau regeling
beveiliging tegen oververhitting en kortsluiting
Bass & Treble Boost 0-18dB

High performance Subwoofer
whit flashing LED in logo
Phatt 900
30cm 900W

meer waardes kan ik niet vinden op internet van de sub.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 4 mar, 2009 22:37

ow, sorry, gemist denk ik?

Ik weet niet of je in de toekomst wil gaan upgraden? En wat is je budget voor de compo en wat is de reden dat je achterin ook nog extra geluid wilt?
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

tha pip
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door tha pip » wo 4 mar, 2009 22:54

ik had het al eens verteld in een andere topic over meer decibel geloof ik. maar boeie..dat waren peak waardes.. nu ben ik me wat meer aan het verdiepen.

upgraden weet ik nog niet.. als het zo is dat ik met een extra versterker heeel veel verder kom..misschien

de reden voor geluid achterin is voor de mensen achterin en opvulling...ik ben echt gewend dat ik rondom geluid heb in de auto. ik was de gene met die ovaaltjes achterin :P die heb ik laatst ingebouwd, kom ik erachter dat de tweeter in het midden zo los zit dat ie kan draaien en hij piept bij een beetje meer volume. k@t dus... dus nu wilde ik weer wat nieuws. ik zat te denken aan een compo set...hoorde daar goeie verhalen over. nu effe uitzoeken wat voor..

ben trouwens met een zeer handige vriend van me bezig om een digitale db meter in een oude verweerde fietslamp te maken. lijkt me wel dik.

de sub is trouwens van climax...

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 5 mar, 2009 09:31

wat je kunt doen, goedkoopste oplossing......

Je tweeters van je ovalen piepen, gewoon niet aansluiten dan. Dan de ovaal gewoon op je radio aansluiten en je compo set voor op de 2 kanalen van je versterker die nu de ovalen aansturen.

Dan heb je echt "rearfill" en je het lekkerste geluid komt dan waar het hoort, van voren. De eventuele achterpassagiers hebben dan een beetje meer dan alleen sublaag achterin, maar jij hebt dan gewoon een auto vol geluid.

Hoeveel tijd wil je kwijt zijn aan inbouw van een compo set? Er zijn erg mooie setjes te koop namelijk die wel eenvoudig in je deur passen, maar die zijn qua prijs soms wat duurder dan de wat meer gangbare maten. Wel makkelijker in te bouwen, een nieuw deurpaneel maken is eenvoudiger dan bv het maken van kickpanels etc.

Dus, nogmaals, wat zou je budget zijn?
Als je gaat voor een wat meer kwalitatief setje, dan is de stap naar een betere versterker en subwoofer later een enorme verbetering. Koop je nu weer wat extreem goedkoops, dan is die stap later weer niet optimaal en kun je m net zo goed achterwege laten.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Deuche Fester » do 5 mar, 2009 17:35

hey, pip hier..effe bij me broer.. ik wil indd niet dat ik later een andere betere sub koop en het dan geen zin heeft dus een beetje kwaleit is wel geeist. ik heb geen idee wat het kost, afhankelijk daarvan kan ik bepalen of ik het doe..

een nieuw paneel in je deur bouwen? is daar ruimte voor?
ik had een idee om ze in kistjes te bouwen, dan ipv op de grond hem op een paaltje te zetten bij je voeten links zodat je daar nog wel je voet kwijt kan en onder he plankje rechts op een paaltje.. goed idee of zeg je nee niet doen.

dus voor 1 composetje van goeie kwaliteit voor voorin wat ben je dan kwijt? ik denk dat ik zo'n 200 / 250 wil besteden. marja.. vind ik op marktplaats dat setje voor minder...beter! thnx voor de hulp trouwens

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 5 mar, 2009 18:32

heey tha pip.

voor je kistje moet je gewoon kijken wat je mooi vind maar je moet wel aan je lister komen in je kistje dus je zit ook met de ruimtje.
bij mij zit der een audio system compo setje voor in op de grond en klinkt echt super geloof dat dat setje 200 euro kosten maar dan heb je ook wat vind ik. mij voet past net op het bendaal als ik geen breden schoenen aan heb. maar dat daarvoor zou je de maten van je kickpanel weer kunnen veranderen. ben benieuwt hoe het word bij je.

suc6 der mee

greets dukw

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 5 mar, 2009 19:28

Als idee.

Toevallig (of niet) van Audio-System, de flatline (er zijn meerdere merken, maar deze ken ik toevallig zelf ook)

Is een compo set, en in geval van inbouwen in de deuren, kun je meteen voor de 16 cm gaan ipv 13. Voordeel is gewoon dat je meer kickbass uit je speaker haalt omdat de oppervlakte nou eenmaal groter is. De prijs van een 16 of 13 cm flatline compo is gelijk, namelijk 150 euro. Dan hou je nog wat over om je deur te dempen en een mooi deurpaneel te bouwen, waar je meteen een mooi deurvak in kunt maken dan.

Voordeel van in de deur maken is dat je geen ruimte verlies hebt in je voetenruimte net als bij Bart en bij mij (zie mijn site voor pix)

Nadeel is dat je een deurpaneel moet maken, maar dat zal alles bij elkaar net zoveel werk zijn als het maken van goede kistjes.

Ik heb wel wat ideeen voor een deurpaneel en als het je wat lijkt, dan wil ik daar best eens een tekening of voorbeeld van maken. Op die manier kun je echt een erg goed geluid uit je deuren krijgen, ook bij een eend, en door een specifieke platte speaker te gebruiken, voorkom je dat je een "pukkel" op je deurpaneel krijgt die ver uitsteekt. De platte compo van AS is slechts 4.2 cm diep, dus als je die netjes wegbouwt, komt het maar een heel klein beetje naar binnen. Ik zou eens een deur moeten pakken om te meten hoeveel, maar zeker niet veel. Zeker niet als je wat steviger hout neemt (immers een deurvak moet wel stevig zijn).

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 5 mar, 2009 20:21

Bij mij zitten ze in de deur. En dat gaat goed. Moet wel zeggen dat mijn deurpaneel 10mm MDF is geworden en op de plaats van de speaker zit nog een extra stuk MDF van ik meen 18mm dik. Verder is de deur bekleed met een matje en zit er een speaker in met een inbouwdiepte van: 63mm.

Namelijk de instapversie van AS van 16,5cm (100,-)

Afbeelding

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 5 mar, 2009 20:30

En, die set is de instap, de flatline is net iets beter, en de tweeter is zeker een klasse hoger, net als het filter. Ga maar na, als Dolf 18 mm nodig heeft om de speaker te plaatsen, kom jij met een inbouwdiepte van 4.2 cm erg mooi uit, scheelt bijna die 2 cm die zijn set dieper is

Man, als je er dan je best voor doet, maak je toch een deurpaneel wat strak is.
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

tha pip
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door tha pip » vr 6 mar, 2009 00:08

om je eerlijk te zijn...goeie oplossing voor in de deur maar mooi vind ik het niet, maar das mijn smaak.. het liefst zou ik het ook op de grond naast m'n koppeling doen.. tis alleen zo jammer dat het dan je plek voor je voet in neemt. daarom dacht ik het op een paaltje/steuntje of hangend te maken. mocht dit niet lukken, fuck die voet

liever in een kistje dus, ik heb ook het idee dat dat het meest uit de speaker haalt..of heb ik dat mis?

maar als ik zelf ga zoeken naar een compo set...wat zijn dan de merken nu die echt de shit zijn..wat is middelklasse en wat is instap, die ik niet wil dus. ik begrijp ook dat instap meestal budget is?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 6 mar, 2009 00:12

Zoals Tjerk al zei. Als je een speaker pakt met een geringe inbouwdiepte, dan kun je dat stuk MDF wat ik gebruikt heb om ruimte te winnen achterwegen laten.

Aangezien ik zelf schoenmaat 45 heb, en graag op een comfortabele manier grote afstanden afleg ben ik erg tevreden met mijn deurbakken. Gesloten kistjes zou een (iets) beter geluid kunnen geven, maar mijn benen in mijn nek tijdens het rijden lijkt me ook niks. :lol:

Lijkt me moeilijk te zeggen wat budget is en wat instap. hangt ook sterk van het merk af. Bij een goed A-merk is instapserie misschien wel gelijk dan de toplijn van een B-merk.

Wat is je budget voor een composetje? :roll: Aan de hand daarvan is een beter advies te geven.

Neem waardens van vermogens ook soms met een korreltje zout he. Met name de goedkopere merken strooien hiermee alsof het niks is. Het is alleen de vraag of ze de opgegeven RMS waardes ook halen. 150 Watt RMS bij een Climax versterker zal eerder 50 Watt zijn. En bij een Kicker of Audio System zal 50 Watt RMS ook echt 50 Watt RMS zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie