APK afgekeurd
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
APK afgekeurd
Afgelopen donderdag ging ik vol goede moed op weg naar de garage voor een verse apk. Ik dacht nog dat wordt een appeltje-eitje.
Maar wordt ik een uurtje later gebeld met de mededeling: "Dat wordt helemaal niets meer"
Blijkt dat mijn imitatie chassis van 8 jaar oud van binnen uit helemaal aan het doorroesten is. Terwijl ik zo mijn best had gedaan om de buitenkant en de balken goed te behandelen met anti roest middelen.
Toen ik de offerte hoorde, om de chassis wissel te laten doen, vond ik dat geen goede optie gezien de prijs. Maar ja daar sta je dan met een diploma Eendelogie op zak en verder nog weinig kluservaring. Maar na uitgebreid het forum doorgespit te hebben en de eendenclub geraadpleegd te hebben, kreeg ik toch meer moed om alles zelf te gaan doen.
Gisteravond heb ik een nieuw gegalvaniseerd chassis besteld (met RDW goedkeur) en gelijk maar nieuwe schokbrekers, rvs remleiding, nieuwe uitlaat, hoofdremcilinder en nog veel meer klein grut. En dan ben ik nog steeds veel voordeliger uit dan als ik alleen de chassis wissel had laten doen.
Binnenkort kan ik alle bestelde spullen ophalen. Daarna nog even langs de RDW voor een schouwing (moet ik met mijn oude en nieuwe chassis langskomen). Daarna ga ik beginnen met de grote klus.
Ik krijg er al steeds meer zin in.
Maar wordt ik een uurtje later gebeld met de mededeling: "Dat wordt helemaal niets meer"
Blijkt dat mijn imitatie chassis van 8 jaar oud van binnen uit helemaal aan het doorroesten is. Terwijl ik zo mijn best had gedaan om de buitenkant en de balken goed te behandelen met anti roest middelen.
Toen ik de offerte hoorde, om de chassis wissel te laten doen, vond ik dat geen goede optie gezien de prijs. Maar ja daar sta je dan met een diploma Eendelogie op zak en verder nog weinig kluservaring. Maar na uitgebreid het forum doorgespit te hebben en de eendenclub geraadpleegd te hebben, kreeg ik toch meer moed om alles zelf te gaan doen.
Gisteravond heb ik een nieuw gegalvaniseerd chassis besteld (met RDW goedkeur) en gelijk maar nieuwe schokbrekers, rvs remleiding, nieuwe uitlaat, hoofdremcilinder en nog veel meer klein grut. En dan ben ik nog steeds veel voordeliger uit dan als ik alleen de chassis wissel had laten doen.
Binnenkort kan ik alle bestelde spullen ophalen. Daarna nog even langs de RDW voor een schouwing (moet ik met mijn oude en nieuwe chassis langskomen). Daarna ga ik beginnen met de grote klus.
Ik krijg er al steeds meer zin in.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Zorg dat je het nieuwe chassis ook weer goed tegen roest behandeld
zie www.cats-citroen.net en dan naar 2cv en dan maar chassis gaan
dan zie je hoe het chassis in elkaar zit en hoe je dus alle vakken en zijdes
kan inspuiten
zie www.cats-citroen.net en dan naar 2cv en dan maar chassis gaan
dan zie je hoe het chassis in elkaar zit en hoe je dus alle vakken en zijdes
kan inspuiten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Brielle? das in de buurt
Maaruh, 8 jaar, ik ken het, heb hetzelfde met mijn chassis, is ook puin nu, was ook 8 jaar geleden helemaal gaar, wat eerder al weer, ook na diverse behandelingen.
Maaruh, welke eend rij je dan?
Greatnix Spookeend, ook uit brielle
Maaruh, 8 jaar, ik ken het, heb hetzelfde met mijn chassis, is ook puin nu, was ook 8 jaar geleden helemaal gaar, wat eerder al weer, ook na diverse behandelingen.
Maaruh, welke eend rij je dan?
Greatnix Spookeend, ook uit brielle
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Je schrijft het zelf al: van buiten goed behandeld. Maar zo een chassis roest dus ook van binnenuit.
Gegalvaniseerd is in jouw geval de juiste keus. Zeker ook omdat de meeste nu ook RDW toegelaten zijn.
Overigens kan zo een imitatie chassis langer mee gaan als je m goed behandelt.
Ik heb zelf ook een niet-gegalvaniseerd chassis omdat destijds dat de enige waren die RDW waren toegelaten. Ik gebruik mijn eend niet dagelijks, alleen met mooi weer en staat altijd in de garage. Dus meer dan 8 jaar ga ik wel redden
In elk geval succes met de chassiswissel. Pak t gelijk goed aan. Mocht er aan de bodemplaten of voetenbak iets zijn dan kun je er nu gelijk goed bij.
Gegalvaniseerd is in jouw geval de juiste keus. Zeker ook omdat de meeste nu ook RDW toegelaten zijn.
Overigens kan zo een imitatie chassis langer mee gaan als je m goed behandelt.
Ik heb zelf ook een niet-gegalvaniseerd chassis omdat destijds dat de enige waren die RDW waren toegelaten. Ik gebruik mijn eend niet dagelijks, alleen met mooi weer en staat altijd in de garage. Dus meer dan 8 jaar ga ik wel redden
In elk geval succes met de chassiswissel. Pak t gelijk goed aan. Mocht er aan de bodemplaten of voetenbak iets zijn dan kun je er nu gelijk goed bij.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
Het nieuwe gegalvaniseerde chassis ga ik zeker nog behandelen tegen roest. Misschien is het niet nodig, maar kwaad kan het zeker niet. Welk merk hij is weet ik nog niet. Ik heb hem besteld bij een eendenboer.
De oude imitatie heb ik pas 1,5 jaar en ben dus pas 1,5 aan het smeren met anti roest. Maar waarschijnlijk was dat al te laat. Ik hoorde ook al verhalen dat ze na 3 jaar al doorgerot kunnen zijn, dus schijnbaar valt het nog mee.
Hij heeft trouwens wel wat te verduren want ik rijd 's winters gewoon door en er is aardig wat gepekeld.
edit NP, specifieke verwijzing naar eendenboer verwijderd
De oude imitatie heb ik pas 1,5 jaar en ben dus pas 1,5 aan het smeren met anti roest. Maar waarschijnlijk was dat al te laat. Ik hoorde ook al verhalen dat ze na 3 jaar al doorgerot kunnen zijn, dus schijnbaar valt het nog mee.
Hij heeft trouwens wel wat te verduren want ik rijd 's winters gewoon door en er is aardig wat gepekeld.
edit NP, specifieke verwijzing naar eendenboer verwijderd
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik vind het ook tegen vallen hoeveel roest er al op mijn chassis zat toen ik na 1,5 jaar de boel moest demonteren om dat ik hem krom heb gereden. Ik had hem toch dik in de tectyl bodycoating gebluberd en van binnen een paar bussen tectyl ml leeg gespoten. Nu ook een gegalvaniseerd chassis gekocht wat is opgebouwd uit stalen profielen. Kijken hoe dat bevalt het ziet er inelkgeval zeer degelijk uit.
Der Fransoze toevallig?Erikjan schreef:Ik vind het ook tegen vallen hoeveel roest er al op mijn chassis zat toen ik na 1,5 jaar de boel moest demonteren om dat ik hem krom heb gereden. Ik had hem toch dik in de tectyl bodycoating gebluberd en van binnen een paar bussen tectyl ml leeg gespoten. Nu ook een gegalvaniseerd chassis gekocht wat is opgebouwd uit stalen profielen. Kijken hoe dat bevalt het ziet er inelkgeval zeer degelijk uit.
Ik ben nu ook met de opbouw bezig van een 2cv met gegalvaniseerd chassis. Mijn zwager rijdt nu 7 jaar met een gegalvaniseerd chassis. Is niet getectyleerd en er zit echt nergens roest.
Ik heb de binnenzijde van mijn Der Fransoze wel behandeld met Tectyl ML. Puur voor de zekerheid. Makkelijk want de bovenste plaat kun jer er zo afhalen. De buitenkant doe ik niet. Zo kan ik het prima in de gaten houden. Met een laag zwarte zooi erop kan ik niet zien wat eronder zit. En de ervaring is dat het spul dus niet roest.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
Yes, ik heb weer apk.
Het nieuwe chassis is helemaal goedgekeurd. Ik had vandaag 2 afspraken met de RDW. Een voor herinslag van mijn VIN nummer. En daarna nog een afspraak voor de apk keuring. En ze vonden alles goed.
Dat ze mijn gegalvaniseerde chassis moesten goed keuren vonden ze wel een foutje van hun eigen juridische medewerker die de rechtzaak daarover had verloren. Maar ze deden er verder niet moeilijk over.
Vanavond ga ik eens lekker met een biertje op de bank hangen. Dat vinden mijn vrouw en kinderen ook wel eens leuk na bijna 2 weken in de garage gewoond te hebben.
Het nieuwe chassis is helemaal goedgekeurd. Ik had vandaag 2 afspraken met de RDW. Een voor herinslag van mijn VIN nummer. En daarna nog een afspraak voor de apk keuring. En ze vonden alles goed.
Dat ze mijn gegalvaniseerde chassis moesten goed keuren vonden ze wel een foutje van hun eigen juridische medewerker die de rechtzaak daarover had verloren. Maar ze deden er verder niet moeilijk over.
Vanavond ga ik eens lekker met een biertje op de bank hangen. Dat vinden mijn vrouw en kinderen ook wel eens leuk na bijna 2 weken in de garage gewoond te hebben.
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
Hier staan de foto's die ik gemaakt heb tijdens de wissel:
http://www.mijnalbum.nl/Album=QFGPIX33
http://www.mijnalbum.nl/Album=QFGPIX33
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
- Locatie: Vuren
- Contacteer: