Ik zag dat m'n schokbreker linksvoor flink aan het lekken is. Je merkt het ook tijdens het rijden, hij deint links veel meer dan rechts.
Nu had ik ergens gelezen dat je niet zomaar een schokbreker kunt vervangen, maar dat je altijd voor en achter tegelijk zou moeten doen. Klopt dat.
En ik vroeg me ook af hoeveel die dingen eigenlijk kosten. Ik wil de gewone simpele, geen avo's of iets dergelijks.
Schokbrekers
-
- Veelvuldig poster
Schokbrekers
Eend voor allen, allen voor eend..
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Voor en achter vervangen als alleen voor kapot is zou ik niet doen.
Beter is beide schokdempers van de vooras vervangen in jou geval.
Kosten, LIPS, welke veel gebruikt worden kosten een euro of 30 het stuk
Vervangen is zo gebeurd
Beter is beide schokdempers van de vooras vervangen in jou geval.
Kosten, LIPS, welke veel gebruikt worden kosten een euro of 30 het stuk
Vervangen is zo gebeurd
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
Nou, dat vervangen voor 't weekend gaat het niet worden. Heb maandag en dinsdag iets te hard gewerkt en zit nu thuis met een niet zo geweldige rug.
Maar om op de schokbrekers terug te komen; in het boek "How to restore Citroen 2cv" van Lindsay Porter staat over de schokbrekers het volgende:
"Its important to note that dampers must only ever be replaced in complete sets. On a conventional car, they should only be replaced in axle-pairs but, because 2cv suspension is linked front-to-rear, only complete sets should be replaced."
Of bedoeld de beste man daarmee dat ik alle (4) schokbrekers moet vervangen?
Maar om op de schokbrekers terug te komen; in het boek "How to restore Citroen 2cv" van Lindsay Porter staat over de schokbrekers het volgende:
"Its important to note that dampers must only ever be replaced in complete sets. On a conventional car, they should only be replaced in axle-pairs but, because 2cv suspension is linked front-to-rear, only complete sets should be replaced."
Of bedoeld de beste man daarmee dat ik alle (4) schokbrekers moet vervangen?
Eend voor allen, allen voor eend..