Verschillen in cilinder koppen

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » zo 25 jan, 2009 20:21

Goed, ik heb toch een mooi setje koppen gevonden die beiden deze plaatjes hadden. Ik ga er even vanuit dat dit loodvrij koppen zijn, al zou dat eerder afhangen van de kleppen en diens onderdelen. Verharde kleppen en klepgeleiders/klepseals?

Die plaatjes houden zowiezo de cilinder op de cilinderkop. Je kunt deze niet van elkaar af krijgen als de plaatjes niet verwijderd worden. Dit is wat ikzelf in elk geval concludeer. Wat nou het effectieve nut is weet ik ook niet.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 26 jan, 2009 00:55

Volgens mij moet het voor extra koeling zorgen. Helemaal precies weet ik het ook niet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 26 jan, 2009 07:31

Ik heb geen idee,maar misschien in andere landen,waar bv veel meer
zand ligt.

Charleston 88
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 164
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Bericht door Charleston 88 » ma 26 jan, 2009 11:17

Hoezoe zand?, wat is dan de relatie met deze plaatjes? Is er invloed op de koeling?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 26 jan, 2009 15:08

Frankrijk had nog kolonieen in Noord Afrika en daar lag behoorlijk wat
zand dat schade aan de aluminium pijpjes kon aanrichten en langs de
koppen was de grootste luchtstroom

jeroen-2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 13 okt, 2008 11:20

Bericht door jeroen-2cv » di 10 mar, 2009 22:57

Die A06/635 is toch de laatste motor uit de 602cc serie
_________________
41 jaar bij Citroën gewerkt en nu in de A.O.W
Tel 0181-633104 tot 18.00

Klopt niet helemaal Gerard.
Ik ben in het bezit van een rode 2CV Club van juli 1990 met een 06/664 motor (uit Duitsland geimporteerd).
Volgens het orginele Duitse instructieboekje mag er zelfs 91 octaan in.
Ik heb dit bij onze oosterburen ook diverse malen getankt en met 95 en 98 merk ik geen verschil.

Dus ook de site van jeroen-cats is hierin niet volledig.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 11 mar, 2009 07:51

Sorry Jeroen,Je heb helemaal gelijk

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 1 apr, 2009 13:00

'k heb btw ook wel eens gehoord dat die kapjes ervoor zijn om te voorkomen dat er oliedampen in de kachel/koeltunnel komen, mij leek dit alleen niet heel logies, want die kapjez zijn niet gasdicht. Maar dat had ik hier ook een keer gelezen, ik weet alleen niet meer waar.

tot sinas!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie