Verschillen in cilinder koppen
-
- Regelmatige poster
Goed, ik heb toch een mooi setje koppen gevonden die beiden deze plaatjes hadden. Ik ga er even vanuit dat dit loodvrij koppen zijn, al zou dat eerder afhangen van de kleppen en diens onderdelen. Verharde kleppen en klepgeleiders/klepseals?
Die plaatjes houden zowiezo de cilinder op de cilinderkop. Je kunt deze niet van elkaar af krijgen als de plaatjes niet verwijderd worden. Dit is wat ikzelf in elk geval concludeer. Wat nou het effectieve nut is weet ik ook niet.
Die plaatjes houden zowiezo de cilinder op de cilinderkop. Je kunt deze niet van elkaar af krijgen als de plaatjes niet verwijderd worden. Dit is wat ikzelf in elk geval concludeer. Wat nou het effectieve nut is weet ik ook niet.
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
Die A06/635 is toch de laatste motor uit de 602cc serie
Ik ben in het bezit van een rode 2CV Club van juli 1990 met een 06/664 motor (uit Duitsland geimporteerd).
Volgens het orginele Duitse instructieboekje mag er zelfs 91 octaan in.
Ik heb dit bij onze oosterburen ook diverse malen getankt en met 95 en 98 merk ik geen verschil.
Dus ook de site van jeroen-cats is hierin niet volledig.
-
- Heavy user
'k heb btw ook wel eens gehoord dat die kapjes ervoor zijn om te voorkomen dat er oliedampen in de kachel/koeltunnel komen, mij leek dit alleen niet heel logies, want die kapjez zijn niet gasdicht. Maar dat had ik hier ook een keer gelezen, ik weet alleen niet meer waar.
tot sinas!
tot sinas!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break