Nee tuurlijk niet!
Die eend verkoop ik niet zo snel meer, heb um onderhand al zo'n 7 jaar in mijn bezit.
Maar bedankt iig!
De motor is helaas met een romanties weekendje (aug. 2010) naar Blankenberge overleden. Dat heb je bij te weinig onderhoud.
Zuigerveer gebroken dus motor maakte een hoop lawaai en liep nog maar op één cillinder. Gelukkig waren we dicht bij de camping dus vriendin achter het stuur en hop naar de camping geduwd.
Mijn vader bebeld en afgesproken dat hij ons maandag met de berlingo en auto-ambulance zou komen halen. Zo konden we lekker ons weekend afmaken zonder stress.
Wel hilarisch om zo de camping op te komen en na een weekend weer te verlaten.....
Dus wat er nu in de planning zit is van 2 motorblokje 1 goede maken.
Dus heb de 2 beste cillinders uitgezocht en gehoond. Straks ga ik hier dan 2 goede zuigers inzetten met nieuwe zuigerveren.
Cillinderkpjes zijn al helemaal uit elkaar en worden straks met nieuwe klepjes en sealtjes terug in elkaar gezet.
Krukas is is gecontroleerd door mijn vaste eendenboer en die was nog prima in orde. Samen gaan we dan het blok in elkaar zetten en de koeldelen heb ik inmiddels al even netjes in de lak gezet.
Zodra het blok inelkaar zit gaat het weer terug in de eend en wil ik hem eerst even aanbieden voor de keuring.
Als de APK gelukt is wil ik me nog met wat opleuk ideetjes bezig houden.
Zo komt na jaren van afwezigheid de achterbank er weer terug in (uiteraard voor de kleine)
En wil ik nog wat met de wielen doen, maar weet nog niet wat....
Ook de uitlaat, interieur en misschien wel de lak komt aan de beurt.
Maar eerst de motor.