V-Power

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

V-Power

Bericht door Casonline » do 21 okt, 2004 17:08

Net bij de shell wezen tanken (doe ik normal nooit is net iets duurder, maar kon ff niet anders) daar stonden ze V-power te promoten. Ik pak uit automatisme gewoon euro 98 maar, de man in de V-Power overal kwam naar mij toe en vroeg mij waarom ik geen V-Power tank. Ik zeg omdat mijn motertje geen 95 lust. Hij wist me te vertellen dat V-power 97 was (wist ik eigenlijk wel maar moest die vent toch ff uit testen) en er voor zorgde dat mijn kleppen en de rest van de moter weer schoon wordt. Ik vertrouw dat dan niet zo, volgens mij brand dat V-power alle zooi en muk die ervoor zorgt dat het niet gaat lekken los er ben je nog veel verder van huis (letterlijk en figuurlijk). En met 97 heb je toch net iets meer kans op pingelen dan bij 98. Of zou dat allemaal onzin zijn?? En kan ik de volgende keer toch 20 cent :!: :!: :P :roll: besparen omdat V-Power 1 cent :!: :!: goedkoper is.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » do 21 okt, 2004 17:20

ik tank altijd gewoon euro

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Casonline » do 21 okt, 2004 17:23

***edit***

kwam dit net tegen
Toch maar geen Shell V-Power tanken!
Startproblemen met de 'nieuwe' - schonere - benzines zijn schering en inslag. De benzine is anno heden in iedergeval niet meer wat het geweest is. Shell heeft dat nu toch ook maar toegegeven. Schoorvoetend. Hun wondermiddel V-Power, zo enthousiast gepromoot door de Zandvoorts Wereldkampioen Allard Kalff, dient u niet in uw vervoer van voor 1990 te kieperen. Althans wanneer er geen motormanagmentsysteem aanwezig is en de fabrikant Super 98 voorschrijft. Auto's van 14 jaar en ouder waarvoor Euro 95 is voorgeschreven, geven geen problemen. Blijft natuurlijk de vraag waarom je daar nu die V-Power in zou gooien...

De vent aan de kassa vroeg ook waarom ik geen V-Power tank, en wist me ook te vertellen dat euro 98 er binnenkort uit gaat. Ik zeg dus dan kom ik toch niet meer bij jullie tanken. Waarop hij antwoorde dat het overal zo was :? . Wat moet ik dan tanken???

***edit**

Christian
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Christian » do 21 okt, 2004 18:26

Lijkt me niet vreemd dat 98 eruit gaat. Alle moderne auto's rijden op 95. Voor die drie oldtimers per dag is een extra pomp niet rendabel, denk ik zo.
Oudere auto's die wel 98 nodig hebben, zullen dan 95 moeten tanken en er octaan booster uit een flesje bij moeten doen.
C'est la crème de la crème...

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 21 okt, 2004 18:39

ik tank altijd euro 95, dat deed ik al met m'n 2cv6 blok (180 d km en nog lang niet op) en tank het nu nogsteeds (visablok) heb verder nergens last van. alleen op vakantie en als ik veel in de bergen rij, probeer ik wel 98 te tanken.

Heb jij trouwens een S6 blok? die schijnen er wat beter tegen te kunnen
(S6 staat wel\niet op je kenteken achter het type, bijv: 2CV6 club S6)

je zou het anders gewoon eens moeten proberen, je blok zal er echt niet snel van kapot gaan, hooguit iets minder goed lopen, is dat het geval dan kun je het beste 98 blijven tanken.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Casonline » do 21 okt, 2004 18:44

heb in het begin nog wel 95 getank, ben toen eens een paar weken op 98 gaan rijden en de prestaties gingen zeker voor uit, zeker op de snelweg, ben toen maar niet weer terug gestapt.

Maar waar het me om gaat is of er in die v-power nou zooi zit die alle muk los maakt waardoor de boel gaat lekken of niet??? Anders kan ik voortaan gewoon V-Power gaan tanken. Wie weet dit, ik kan er eigenlijk nergens iets over vinden wat er nou precies in die V-Power zit.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 21 okt, 2004 18:56

ik zou het voor die 20 cent per tank niet riskeren! als je eend lekker loopt op 98 zou ik dat mooi blijven tanken. (trouwens voorlopig stopt alleen SH#LL met de verkoop van 98, bij veel Total (Esso?) stations is het en blijft het voorlopig verkrijgbaar!)

loopt ie na het afstellen van de ontsteking nogsteeds goed?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 21 okt, 2004 19:27

meen te hebben gehoord dat Shell langs de snelweg de 98 weghaalt en die vervangt door V-power diesel....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: V-Power

Bericht door Handjes » do 21 okt, 2004 19:42

Casonline schreef:Ik pak uit automatisme gewoon euro 98 maar.
Da's knap, dat bestaat namelijk niet ;). Ik neem aan dat je Super 98 bedoeld?

Volgens mij heeft V-Power weinig extra zin bij Eendjes. Ik dacht dat het juist goed werkte met injectiegestuurde auto's. Een Eend kan er wel op rijden, want het heeft een hoog genoeg octaangetal (97, voor Aca's en Dyanes nog altijd te laat trouwens).

Een Eend kan pertinent niet rijden op euro 95! Behalve als je over het zeldzame motorblok A06/664 of /665 beschikt.
La vie est belle.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Casonline » do 21 okt, 2004 19:56

V-Power Diesel bestaat wel degelijk, het is nieuw.
Maar lijkt me sterk dat ze dan 98 benzine gaan vervangen door diesel???
Maar ja je weet het maar nooit. :?

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 21 okt, 2004 19:59

V-power werkt vooral bij de FSI en CGI van resp VW en Mercerdes....
2003 Audi A2 1.4i

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » do 21 okt, 2004 20:02

Tom Duckpower schreef:V-power werkt vooral bij de FSI en CGI van resp VW en Mercerdes....
HPI van PSA ook dan neem ik aan. En de GDI van Mitsubishi. Maar het schijnt ook de uitlaat-(?)klepjes te zuiveren. En die hebben Eendjes natuurlijk ook.
Casonline schreef:V-Power Diesel bestaat wel degelijk
Wie zei er dat het niet bestond dan? Schone(re) diesel wordt al een tijdlang door ik dacht Esso geleverd.
La vie est belle.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 21 okt, 2004 20:19

Handjes schreef:
Tom Duckpower schreef:V-power werkt vooral bij de FSI en CGI van resp VW en Mercerdes....
HPI van PSA ook dan neem ik aan. En de GDI van Mitsubishi. Maar het schijnt ook de uitlaat-(?)klepjes te zuiveren. En die hebben Eendjes natuurlijk ook.
V-power helpt vooral bij Direct ingespoten benzine motoren, en dat heeft een eend niet...:wink:
2003 Audi A2 1.4i

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » do 21 okt, 2004 22:56

Christian schreef:Lijkt me niet vreemd dat 98 eruit gaat. Alle moderne auto's rijden op 95. Voor die drie oldtimers per dag is een extra pomp niet rendabel, denk ik zo.
Oudere auto's die wel 98 nodig hebben, zullen dan 95 moeten tanken en er octaan booster uit een flesje bij moeten doen.
Er worden nog steeds veel moderne motoren gebouwd die alleen 98 lusten. Ondanks uitgekiende verbrandingskamervormgeving etc moeten moeten moderne motoren (compressie van VW 1.6 11,5:1) soms toch 98 gebruiken. Zolang blijft het dus ook aan de pomp verkrijgbaar.
Ik geloof niet in al die ´merk´benzine, met een hogere klopvastheid ga je niet harder wanneer je de ontstekig er niet op aanpast. De verbrandingswaarde van super en euro 95 is hetzelfde.

B.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 21 okt, 2004 23:43

Casonline schreef:De vent aan de kassa vroeg ook waarom ik geen V-Power tank, en wist me ook te vertellen dat euro 98 er binnenkort uit gaat. Ik zeg dus dan kom ik toch niet meer bij jullie tanken. Waarop hij antwoorde dat het overal zo was :? . Wat moet ik dan tanken???
Hadden ze het niet over 98 met plumbum (lood) vervanger. Dat hebben ze mij ooit vertelt, de 98 zonder deze vervanger zou wel blijven.

Bij ons in de buurt heeft alleen de BP nog de Loodvervanger 98, de rest alleen zonder. :cry:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten