kreukeldak
ik heb ooit iemand horen zeggen dat, van die goedkope(re) dakjes, de gekleurde slechter (= minder waterdicht) zijn dan de zwarte, weet niet wat hiervan waar is...
Ik had in't begin ook wel dat m'n dakje wat kreukte vanachter, heb het opgelost door de ovale gaatjes in dat grijsmetalen achterste stukje van je dak een een stukje uit te vijlen zodat je het dus langs achter beter kunt opspannen
Ik had in't begin ook wel dat m'n dakje wat kreukte vanachter, heb het opgelost door de ovale gaatjes in dat grijsmetalen achterste stukje van je dak een een stukje uit te vijlen zodat je het dus langs achter beter kunt opspannen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ik heb vorig jaar een orgineel dak gekocht. Ook plooien en lekken door de rubber van de achterruit.
Netjes kunnen omruilen bij de leverancier, wel minder plooien maar nog steeds lekkage tussen de rubbers van de ruit. Leverancier gebeld dat ik weinig vertrouwen had in nog een omruil en dat het waarschijnlijk een batch fout is.
Ik zit nog steeds op een antwoord wachten..... zal ook wel niet meer komen. Over een kleine 6 weken zie ik de leverancier weer....even kijken wat hij te melden heeft.
Wat mij wel opviel aan het dak, je kan de ruit en rubber bijna een centimeter binnen het raam werk bewegen. Dus, of het frame is te groot of de ruit te klein.....
Waar ik wel van baal, hiervoor heb ik met een imitatiedak gereden die niet heel mooi viel maar wel waterdicht was en nog steeds is. Deze begint echter op te raken. Waarom is de kwaliteit van zowel de imitatie daken als de originele zo dramatisch geworden.
Ik zit echt aan zo'n duits dak te denken, maar is deze niet dikker als deze opgerold is? Iemand foto's?
Netjes kunnen omruilen bij de leverancier, wel minder plooien maar nog steeds lekkage tussen de rubbers van de ruit. Leverancier gebeld dat ik weinig vertrouwen had in nog een omruil en dat het waarschijnlijk een batch fout is.
Ik zit nog steeds op een antwoord wachten..... zal ook wel niet meer komen. Over een kleine 6 weken zie ik de leverancier weer....even kijken wat hij te melden heeft.
Wat mij wel opviel aan het dak, je kan de ruit en rubber bijna een centimeter binnen het raam werk bewegen. Dus, of het frame is te groot of de ruit te klein.....
Waar ik wel van baal, hiervoor heb ik met een imitatiedak gereden die niet heel mooi viel maar wel waterdicht was en nog steeds is. Deze begint echter op te raken. Waarom is de kwaliteit van zowel de imitatie daken als de originele zo dramatisch geworden.
Ik zit echt aan zo'n duits dak te denken, maar is deze niet dikker als deze opgerold is? Iemand foto's?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
Tom
Het opgerold duits dak is volgens mij maar een klein beetje groter .
Kan het nu niet proberen (staat buiten in de regen)
Ik zal er eens een foto van nemen als het droog is .
Het opgerold duits dak is volgens mij maar een klein beetje groter .
Kan het nu niet proberen (staat buiten in de regen)
Ik zal er eens een foto van nemen als het droog is .
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Dat het achterraampje lekt is erg makkelijk op te lossen hoor, ik heb het ook gehad, komt eigenlijk omdat het rubber nog niet is gezet naar het dakje. Je pakt gewoon een potje vaseline en smeert de rand lekker in met een goeie klodder vaseline. Later als de vaseline weg is dan blijft het gewoon lekker dicht. Bij de achterruit hoort geen kit te zitten, het rubber moet het waterdicht houden.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Klopt. Ik had 4 jaar geleden ook daar een lekkage. Insmeren met Vaseline ook in de naad en nooit geen last meer van gehad.backfire schreef:Dat het achterraampje lekt is erg makkelijk op te lossen hoor, ik heb het ook gehad, komt eigenlijk omdat het rubber nog niet is gezet naar het dakje. Je pakt gewoon een potje vaseline en smeert de rand lekker in met een goeie klodder vaseline. Later als de vaseline weg is dan blijft het gewoon lekker dicht. Bij de achterruit hoort geen kit te zitten, het rubber moet het waterdicht houden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Ik vind het toch een hele hoop geld. Dat het een goede koop is die z'n geld waard is neem ik gelijk van je aan.
Ik heb ook weinig zin om nog een keer een dak te wisselen, maar om de leverancier nog een kans te geven doe ik het maar. Zij kunnen er tenslotte ook niet veel aan doen, ze zijn neem ik aan niet door hun zelf gemaakt.
Ik heb ook weinig zin om nog een keer een dak te wisselen, maar om de leverancier nog een kans te geven doe ik het maar. Zij kunnen er tenslotte ook niet veel aan doen, ze zijn neem ik aan niet door hun zelf gemaakt.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 305
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 08:32
- Locatie: Turnhout ( Belgie)
Ik kan je maar een ding zeggen,de prijs valt al bij al nogal mee vind ik persoonlijk,we hebben ze met 3 daken in een keer afgenomen wat ons een korting opleverde van 50€ per dak,met die Alexander Assbock valt goed te praten,ik bekijk het op lange termijn en dan is het zeker de moeite,je kan de foto's zien op onze website.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!