kreukeldak

Alles in, over, rond en op de koets.
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » di 24 mar, 2009 10:17

ik heb ooit iemand horen zeggen dat, van die goedkope(re) dakjes, de gekleurde slechter (= minder waterdicht) zijn dan de zwarte, weet niet wat hiervan waar is...

Ik had in't begin ook wel dat m'n dakje wat kreukte vanachter, heb het opgelost door de ovale gaatjes in dat grijsmetalen achterste stukje van je dak een een stukje uit te vijlen zodat je het dus langs achter beter kunt opspannen

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 24 mar, 2009 14:52

Ik weet wel dat gekleurde daken minder goed bestand zijn tegen UV-straling en daardoor poreus worden. Maar lekken na enkele dagen mag niet. Het lijkt erop dat het dakje slordig in elkaar gezet is bij de fabrikant. Gespaard op een beetje kit? Zou ik niet accepteren.
diverse Citroens, wat anders.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » di 24 mar, 2009 14:54

Binnen een paar uur zelfs...
Eend voor allen, allen voor eend..

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 24 mar, 2009 21:05

Dat is snel ;-(
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 25 mar, 2009 09:11

Wordt weer tijd dat we zonder dak kunnen rijden, Het lijkt wel herfst en in jou geval ook in de eend met lek dak.

Al contact gehad met de leverancier? Dan meteen maar inruilen op een mooi zwart dak van zware kwaliteit
Citroén rolls better than a Rolls!

Tom
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Tom » za 28 mar, 2009 09:21

Ik heb vorig jaar een orgineel dak gekocht. Ook plooien en lekken door de rubber van de achterruit.

Netjes kunnen omruilen bij de leverancier, wel minder plooien maar nog steeds lekkage tussen de rubbers van de ruit. Leverancier gebeld dat ik weinig vertrouwen had in nog een omruil en dat het waarschijnlijk een batch fout is.

Ik zit nog steeds op een antwoord wachten..... :evil: zal ook wel niet meer komen. Over een kleine 6 weken zie ik de leverancier weer....even kijken wat hij te melden heeft.

Wat mij wel opviel aan het dak, je kan de ruit en rubber bijna een centimeter binnen het raam werk bewegen. Dus, of het frame is te groot of de ruit te klein.....

Waar ik wel van baal, hiervoor heb ik met een imitatiedak gereden die niet heel mooi viel maar wel waterdicht was en nog steeds is. Deze begint echter op te raken. Waarom is de kwaliteit van zowel de imitatie daken als de originele zo dramatisch geworden.

Ik zit echt aan zo'n duits dak te denken, maar is deze niet dikker als deze opgerold is? Iemand foto's?

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » za 28 mar, 2009 09:26

Tom

Het opgerold duits dak is volgens mij maar een klein beetje groter .
Kan het nu niet proberen (staat buiten in de regen)
Ik zal er eens een foto van nemen als het droog is .
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » za 28 mar, 2009 10:10

Maar die was dan weer een behoorlijk stuk duurder, toch? En ik kan me niet voorstellen dat alle daken niet goed meer zijn.
Ik ga zo mijn leverancier maar weer eens bellen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 28 mar, 2009 12:39

Dat het achterraampje lekt is erg makkelijk op te lossen hoor, ik heb het ook gehad, komt eigenlijk omdat het rubber nog niet is gezet naar het dakje. Je pakt gewoon een potje vaseline en smeert de rand lekker in met een goeie klodder vaseline. Later als de vaseline weg is dan blijft het gewoon lekker dicht. Bij de achterruit hoort geen kit te zitten, het rubber moet het waterdicht houden.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 28 mar, 2009 12:40

backfire schreef:Dat het achterraampje lekt is erg makkelijk op te lossen hoor, ik heb het ook gehad, komt eigenlijk omdat het rubber nog niet is gezet naar het dakje. Je pakt gewoon een potje vaseline en smeert de rand lekker in met een goeie klodder vaseline. Later als de vaseline weg is dan blijft het gewoon lekker dicht. Bij de achterruit hoort geen kit te zitten, het rubber moet het waterdicht houden.
Klopt. Ik had 4 jaar geleden ook daar een lekkage. Insmeren met Vaseline ook in de naad en nooit geen last meer van gehad. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » za 28 mar, 2009 13:38

Net gebled met de leverancier, ik krijg een nieuwe. Dus even afwachten nog. Zou het derde dakje zijn, drie maal is scheepsrecht zullen we maar denken.

michel08
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door michel08 » za 28 mar, 2009 20:38

Ik hoop het voor jou,ik rij met een sonneland dakje en kan maar en ding vertellen,zalig,sluit goed af en ligt lekker strak,vandaag heel de dag rond gereden en geen druppel binnengekregen
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » za 28 mar, 2009 20:54

Ik vind het toch een hele hoop geld. Dat het een goede koop is die z'n geld waard is neem ik gelijk van je aan.
Ik heb ook weinig zin om nog een keer een dak te wisselen, maar om de leverancier nog een kans te geven doe ik het maar. Zij kunnen er tenslotte ook niet veel aan doen, ze zijn neem ik aan niet door hun zelf gemaakt.

michel08
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door michel08 » za 28 mar, 2009 22:01

Ik kan je maar een ding zeggen,de prijs valt al bij al nogal mee vind ik persoonlijk,we hebben ze met 3 daken in een keer afgenomen wat ons een korting opleverde van 50€ per dak,met die Alexander Assbock valt goed te praten,ik bekijk het op lange termijn en dan is het zeker de moeite,je kan de foto's zien op onze website.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » ma 30 mar, 2009 18:40

waar maken wij ons zo druk om? als het maar water dicht is is de winter want in de zomer isie toch open! :D
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Plaats reactie