nieuwe euro 95???
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
nieuwe euro 95???
ik hoor al 2 dagen dat shell met en nieuwe euro95 gaat komen en de oude er uit gaat
wat heeft dit voor invloet op de eend motor??
wat heeft dit voor invloet op de eend motor??
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Niets, Octaangehalte blijft hetzelfde.
http://www.shell.nl/home/content/nld/ab ... 00309.html
voor meer info
http://www.shell.nl/home/content/nld/ab ... 00309.html
voor meer info
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik heb de afgelopen 3 maanden (3600km) mijn benzine verbruik ik een excel document gezet. Als die nieuwe benzine er is zal ik die gaan tanken als hij echt het zelfde kost. Dan kan ik na een 3600 km vergelijken. Zo kijg je een goede vergelijking over een langere tijd. Zo maar 1x een tank bijhouden heeft geen zin er zit altijd verschil in het verbuik net of je een stuk snelweg hebt gehad of even een keer hebt zitten planken. Het schommeld mommenteel tussen de 1:12 en 1:12,7. En dat verschil is al groter dan die 1 liter die ze zeggen te besparen op een tank. Ik rijd dan nu wel in een marbella maar dat maakt voor de vergelijking niet uit natuurlijk.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zou het nog uitmaken voor het verbruik of het zomer / winter is???Erikjan schreef:Ik heb de afgelopen 3 maanden (3600km) mijn benzine verbruik ik een excel document gezet. Als die nieuwe benzine er is zal ik die gaan tanken als hij echt het zelfde kost. Dan kan ik na een 3600 km vergelijken. Zo kijg je een goede vergelijking over een langere tijd. Zo maar 1x een tank bijhouden heeft geen zin er zit altijd verschil in het verbuik net of je een stuk snelweg hebt gehad of even een keer hebt zitten planken. Het schommeld mommenteel tussen de 1:12 en 1:12,7. En dat verschil is al groter dan die 1 liter die ze zeggen te besparen op een tank. Ik rijd dan nu wel in een marbella maar dat maakt voor de vergelijking niet uit natuurlijk.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Dat onderzoek is gemakkelijk onderuit gehaald toendr tijd.AZL57 schreef:Ja behoorlijk. Op een franse site hebben ze dat eens getest. Het gemiddelde verbruik liep door het jaar uiteen van 1:9 tot 1:16. Kouder meer, warmer minder.
Winter, donker en koud, en de test auto was niet voorzien van airco.
Dus, in de winter, veel verwarming aan, met name achterruitverwarming,
ruitenwissers worden veel vaker gebruikt, lichten veel meer aan dan in de zomer (het is in Frankrijk bv niet verplicht overdag met verlichting aan te rijden) en niet te vergeten dat 90% van de mensen hun wagen starten voordat ze de auto sneeuw of ijsvrij maken. Al dit is buiten beschouwing gelaten in deze seizoenstest.
Ik verzin dit niet, maar stond een hele tijd geleden in het boekje van de ANWB, daar hadden ze het ook over zo'n test, en het is gemiddeld zo dat er in de winter meer brandstof wordt verbruikt. Bij auto's met airco en in erg warme zomers in tegenstelling tot weer koudere (met evt. meer neerslag) is het resultaat weer heel anders.
De conclusie was dan ook meer dat er naar buitentemperatuur gekeken zou moeten worden bij dergelijke tests dan het afgaan op seizoenen.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Dan wordt mijn test redelijk betrouwbaar, aangezien ik altijd met licht op rijd en de ventilator van de kachel draait ook standaard op stand 1. Hoger is niet nodig en op stand 1 hoor je hem niet dus blijft hij aan staan. De temperatuur wordt geregeld met een mechanische klep dus warm of koud scheelt niets in benzine verbruik. Blijven alleen de ruitenwisser en achteruit verwarming over.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Geinig, want het is ook toen gedaan door renault of peugeot. En daar was toen een vraag over in de kampioen en een reactie van de redactie van dat blad, vandaar mijn antwoord...............AZL57 schreef:De test die ik bedoelde was met een eend gedaan door iemand van de elzas-2cv club.
Zou het dan liggen aan schraler weer, minder vocht in de lucht ofzo?
Ik weet van mijn brommer nog, dat als ik in de zomer over water reed (brug over de maas) dat kreng opeens echt gang kreeg, en daarna weer inzakte.
Ook met vochtige lucht, net wel net geen mist zeg maar liep die brommer als een gek
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed