2cv carburateur op visa?

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

2cv carburateur op visa?

Bericht door Nicky » vr 23 jan, 2009 09:37

Kan je een standaard 2cv6 Solex 26/35 CSIC carburateur zo aanpassen dat deze op een Visa motor werkt?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 23 jan, 2009 09:55

Ik zou niet weten waarom niet, al zal je denk ik wel de sproeier bezetting moeten aanpassen omdat je nu 650cc achter je carburateur hebt zitten.

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 23 jan, 2009 10:02

Dat vermoeden had ik ook al. De behuizing is zo goed als hetzelfde, afgezien van de diverse openingen die ik toch al dicht gemaakt heb.
Dus als ik de sproeiers van mijn visa carburateur overzet naar die van een 2cv6 zou het goed moeten gaan?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 23 jan, 2009 12:10

Bleu comme le ciel schreef:Dus als ik de sproeiers van mijn visa carburateur overzet naar die van een 2cv6 zou het goed moeten gaan?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Ik denk dat dat iets te kort door de bocht is, maar je kan het proberen.

Visa sproeiers zijn veel groter als 2cv sproeiers, dus of dat goed loopt weet ik niet, benzine verbruik zal in ieder geval behoorlijk zijn.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 12 feb, 2009 22:25

ik wil dit evt ook gaan proberen!
omdat ik maar een halve visa carbu heb!

weet iemand de maten van de primaire en secundaire sproeiers? (630)

dank

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 13 feb, 2009 07:51

Dit is de sproeierbezetting van een Solex 26/35 CSIC merkteken 209 zoals gebruikt op een V06/630.
Misschien kom jij eerder aan een test toe dan ik. Hou ons op de hoogte.
Afbeelding
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 13 feb, 2009 07:58

ik zat te denken je kan ook een 2cv carb monteren en dan naar de rollerbank,

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » do 5 mar, 2009 13:57

Ik heb een klant waarbij een dubbeltraps 2cv carb op een visa zit, maar de auto loopt er niet best op hoor!

leen

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 2cv carburateur op visa?

Bericht door Jesper » ma 9 mar, 2009 17:20

Bleu comme le ciel schreef:Kan je een standaard 2cv6 Solex 26/35 CSIC carburateur zo aanpassen dat deze op een Visa motor werkt?
Ja, het kan, maar je mist wat. Deze beschrijving van Jeroen Cats moet je even lezen:

http://www.geocities.com/RodeoDrive/Out ... /visa.html

Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 10 mar, 2009 08:38

Leen schreef:Ik heb een klant waarbij een dubbeltraps 2cv carb op een visa zit, maar de auto loopt er niet best op hoor!

leen
ik ken ook iemand die dit geprobeerd heeft, maar na heel veel moeite met afstellen toch maar weer de visa carb erop, en alle problemen opgelost! er zijn toch meer dingen anders dan je denkt bij een visa carb. (en visamotoren houden van veeeeeeel lucht!!! ->>> open filterspons en turbotube!! maar dan moet je de ontluchting van de carburateur wel dichtstoppen; net als op een 6 carbu)

suc 6

greetzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Bericht door Le Patron » vr 3 apr, 2009 14:26

Bleu comme le ciel schreef:Dat vermoeden had ik ook al. De behuizing is zo goed als hetzelfde, afgezien van de diverse openingen die ik toch al dicht gemaakt heb.
Dus als ik de sproeiers van mijn visa carburateur overzet naar die van een 2cv6 zou het goed moeten gaan?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Het kan wel. Met wat sproeiers veranderen.

Je hebt toch niet het pijpje boven op de carburateur afgesloten?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 3 apr, 2009 15:20

Het gaatje boven op de carburateur gaat met een slang terug naar het rubber tussen de carburateur en het luchtfilter.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

slangetje

Bericht door Le Patron » vr 3 apr, 2009 16:24

De plaats van het slangetje op het rubber is ook van invloed op het mengsel. En een te arm mengsel kan voor hoge temperatuur zorgen.

Het slangetje is niet voor de benzinedampen af te voeren zoals de meeste denken.

De aansluiting dient er voor om het peil in de sproeier te rgelen.
Als je luchtfilter verstopt zit krijg je meer onderdruk in het luchtinlaatrubber, hierdoor krijg je wat minder druk boven de vlotterkamer waardoor dus het peil in de sproeiers zakt en de motor dus mider benzine krijgt.
Dus verstopt luchtfilter minder lucht dan heb je ook minder benzine nodig. De plaats komt erg nauwkeurig en 2 cm te dicht bij de carburateur geeft al een te arm mengsel.
Onze oplossing hier is een zo goed mogelijk filter en het slangetje niet aansluiten op het rubber.

De 2cv carburator heeft ook zo'n systeem maar dan inwendig, het pijpje wat je ziet als je boven in de carburator kijkt. Men noemt dit de balanspijp.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 3 apr, 2009 19:12

Ik kreeg ook al het idee dat ie beter reed als ik het slangetje niet aansluit op de carburateur.

Afbeelding
Afbeelding

P.S. er zit nu een open luchtfilter op.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

zonder slangetje

Bericht door Le Patron » za 4 apr, 2009 09:36

Ik zou zonder slangetje gaan, zeker als hij dan beter rijd.

En misschien scheelt het ook met de temperatuur.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Plaats reactie