Ineens wil hij niet meer...

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Ineens wil hij niet meer...

Bericht door Clau (°\=/°) » za 11 apr, 2009 18:23

Is er visite, wil ik een rondje rijden... slaat ie na 2 meter af ( ik moet achteruit keren, dan weer vooruit)
Ik kreeg hem niet meer aan de praat. Anders nooit problemen!
Toen proberen te duwen en ik liet hem opkomen in zn 2 en een klein schokje en verder niets. Maar ook niet meer in zn 2, dus ik kon de koppeling laten opkomen maar hij rolde gewoon verder zonder in actie te komen.
Wat kan dat zijn?
Als ik hem dus ook start in zijn twee, koppeling dus niet ingetrapt geeft hij ook geen kik meer.
Iets meer aan de hand misschien? Zou de koppeling kapot kunnen zijn?
Hij had soms wel momentjes dat hij wat schokkerig in zn achteruit was, maar verder had ik nog geen problemen gehad.
Wat kan ik proberen nu?

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » za 11 apr, 2009 18:45

wat raar :shock:

ik zie alleen geen verband tussen de startmotor (electrisch) en koppeling (mechanisch)

de enige overeenkomst die ik zie is dat de ontsteking (electrisch) in beide gevallen moet werken/in actie komen.
dus dan zou het in de onsteking moeten zitten lijkt mij...


2cv Freak / Lars
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
Bluespirit
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
Locatie: Brielle

Bericht door Bluespirit » za 11 apr, 2009 22:30

Ik zou het eerder zoeken in de bobine of startmotor. Maar als hij al draaide toen hij afsloeg is het ook niet de startmotor. Misschien nog je electronische ontsteking (als je die hebt).

Succes met het opsporen van het probleem.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 11 apr, 2009 23:01

klinkt mij als een draadje op de bobine los.

1. Hij starte de eerste keer gewoon, dus accu/laadstroom etc. zou ok moeten zijn, anders had ie moeilijk aan geslagen de eerste keer

2. dat je m door de compressie duwt in zijn 2e versnelling, dat merk vooral de eerste slag, als je maar blijft duwen, dan rolt ie gewoon door, stop je met duwen, rolt wel iets door, maar zeker niet zover als in zijn vrij.....

3. je hebt vast nog meerdere keren geprobeerd te starten, dus zou het best kunnen dat je accu nu wel goed leeg is, en dus niets meer aan de startmotor geeft? (wat zou verklaren dat je eend ook in de 2e versnelling niet rolt wanneer je de startmotor rond laat gaan, of de koppeling moet aardig op zijn)

Ik vermoed dus een versleten koppeling in combinatie met een los bobine draadje. Dat zou de meest simpele probleem combinatie zijn denk ik?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Malle Babbe
Moderator
Berichten: 1323
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
Locatie: Wormer
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » zo 12 apr, 2009 00:24

Bij mij was het een paar keer dat de accuklemmen niet goed zaten.
Beetje geoxydeerd.
Even schoongemaakt en ze liep weer.
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 12 apr, 2009 00:53

krijgt ie benzine'???

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 12 apr, 2009 10:20

Ik heb ook eens zo lopen zoeken. Had een of andere grapjas een draadje van de bobine losgehaald....
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 12 apr, 2009 15:01

zitten de stekkers op je contactslot nog vast?
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 12 apr, 2009 20:34

AZL57 schreef:zitten de stekkers op je contactslot nog vast?
precies, door het schokkerige achteruitrijden is er wat losgeraakt, lijkt mij.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 13 apr, 2009 09:19

Sorry mensen, ik had even eerder moeten antwoorden. De volgende ochtend startte hij dus gewoon weer.
Ik had de avond ervoor inderdaad even de stekkers van de bobine wat harder aangedrukt, maar ik denk dat ik het gewoon flink had verzopen.
Ik heb de auto nog niet zo heel lang en hij start over het algemeen vrij goed. Meestal de tweede keer. Maar ik twijfel dus elke keer of ik nou de shoke moet gebruiken of niet. Ik start eigenlijk zonder shoke, met een klein beetje gas. Dan als hij aanslaat geef ik een klein beetje shoke omdat hij vrij eh... hoe zeg je dat, laag staat afgestelt? Zo dat het steeds lijkt alsof hij af gaat slaan ( maar dat doet hij niet) Hij loopt stationair dus plop plop plop rustig door. Als je licht gas bijgeeft dan gaat hij 'mooier' lopen. Zoals een stofzuiger zeg maar. Maar ik ga 8 mei die sleutelcursus doen in Frankrijk dus ik weet nog niet zo goed over het hoe en wat allemaal.

Bedankt voor alle reacties weer!



Ik zal die contactstekkers nog even nalopen trouwens, thanks



oja, hij rolde dus in zijn 2 wel akelig ver hoor, het leek wel of hij in zn vrij stond. Ik ken dat helemaal niet, dan staat een auto toch normaal helemaal stil?! Of is dat met een eend toch anders?
Mijn eerste eendje had een kapotte startmortor. Die duwde ik zelf in de straat aan. Hobbel op, snel dr in springen en in zn 2 wegrijden. Maar deze leek wel niet zo goed 'aanduwbaar'.

Oja, nog iets anders, als ik de rem intrap, loslaat en weer intrap remt hij veel 'hoger' op het pedaal. Ik kan hem dus minder diep intrappen en hij remt beter lijkt wel. Ook normaal? ;-)


Edit: J.C: van 3 berichten 1 gemaakt

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » ma 13 apr, 2009 10:42

waggel schreef:Oja, nog iets anders, als ik de rem intrap, loslaat en weer intrap remt hij veel 'hoger' op het pedaal. Ik kan hem dus minder diep intrappen en hij remt beter lijkt wel. Ook normaal? ;-)
Nee, niet normaal! :shock:
Je eend moet bij de eerste keer intrappen meteen goed remmen. Als je pedaal bij de tweede keer intrappen "harder"(jij zegt "hoger") wordt betekent dit dat er of lucht in je remvloeistof zit of dat je remvloeistof oud aan het worden is. In het eerste geval zou je de vloeistof moeten ontluchten en in het tweede gaval de vloeistof vernieuwen (en die ook ontluchten!).
Doen hoor! Met veiligheid van jezelf en van anderen moet je niet wachten.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » ma 13 apr, 2009 10:47

waggel schreef:
Oja, nog iets anders, als ik de rem intrap, loslaat en weer intrap remt hij veel 'hoger' op het pedaal. Ik kan hem dus minder diep intrappen en hij remt beter lijkt wel. Ook normaal? ;-)

Je rempedaal word harder als je hem voor de tweede keer intrapt dat is normaal, maar als het rempedaal echt zacht is bij normaal gebruik (edit: en je dus twee keer moet drukken voor dat er echt effectief geremd word) zou ik je remboel even laten nakijken.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 13 apr, 2009 11:13

Dit heeft te maken met je remcylinders. Deze zakken langzaam. Als je remt zetten ze uit en gaan ze traag terug naar de begin positie. Als je hem dan vrij direct weer indrukt dan hoef je maar een klein beetje olie de cylinder in te drukken om hem weer compleet uitgedrukt te krijgen, dus je pedaal weinig in te drukken. Dit is dus normaal.

Nadat ik vorig jaar mijn achter remmen had laten reviseren had ik dat ook, na haastig naar de garage terug te zijn gegaan bleek daar dat het normaal was.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 17 apr, 2009 10:31

Hij remt de eerste keer goed hoor, maar het viel me ineens op. Bij de keuring waren de remmen ook prima, maar ik zal het nog even nakijken als ik die sleutelcursus heb over een paar weken. (zin in!!)
*miep miep* (°\=/°)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 18 apr, 2009 01:39

bij sarten geen gas of choke

zodra ie aanslaat beetje pompend gas geven na 1 minuut half chokE en dan moet ie het goed doen

Plaats reactie