Monteren van Robri / chrome sierstukken.
Monteren van Robri / chrome sierstukken.
Hallo,
Heb thuis de complete robri set voor een 2cv. Dus met chrome steenslag beschermingskapjes voor het voor en achterspatbord.
Wanneer ik deze monteer bestaad er dan geen gevaar dat er water tussen de robri en het plaatwerk komt te staan en hier roest kan ontstaan??
Want in dat geval kan ik ze beter niet monteren.
Nog een vraag zijn robri sierstukken door Citroen ontworpen en een officiele accesoire of zijn ze gewoon later door een ander bedrijf ontworpen en dus niet orgineel.
Op deze foto zie je de robri's ik heb ze dan ook nog liggen voor achterkant voorspatbord en achterkant achterspatbord.
Heb thuis de complete robri set voor een 2cv. Dus met chrome steenslag beschermingskapjes voor het voor en achterspatbord.
Wanneer ik deze monteer bestaad er dan geen gevaar dat er water tussen de robri en het plaatwerk komt te staan en hier roest kan ontstaan??
Want in dat geval kan ik ze beter niet monteren.
Nog een vraag zijn robri sierstukken door Citroen ontworpen en een officiele accesoire of zijn ze gewoon later door een ander bedrijf ontworpen en dus niet orgineel.
Op deze foto zie je de robri's ik heb ze dan ook nog liggen voor achterkant voorspatbord en achterkant achterspatbord.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bij het monteren heb je altjd de kans dat er wat lak wegkrast. Dit zal het roestproces bevorderen. Je zou er wat Tectyl of Ml tussen kunnen spuiten om dit tegen te gaan. Ik heb ze ook op mijn eend zitten en heb er niks tussen gedaan. Bij een onderhoudsbeurt gewoon ff kijken hoe het eruit ziet. Roest zie je dan wel zitten zonder ze te demonteren.
Zover ik weet zijn Robri's niet van de schappen van Citroen. Ze worden voor meerdere wagen gemaakt zoals de VW Kever.
Nog een tip. Bij het monteren zul je merken dat het niet precies past. Met name de robri's op de achterschermen zitten er bij mij wat geforceerd op. Maar door de bouten omstebeurt aan te draaien krijg je ze wel moi passend op je eend. Gebruik wel wat langere bouten, anders lukt deze truc niet. En plaats grote revette aan de binnenkant van de spatborden, zodat de kracht wat verdeelt wordt.
Het fleurt natuurlijk je eend wel op.
Zover ik weet zijn Robri's niet van de schappen van Citroen. Ze worden voor meerdere wagen gemaakt zoals de VW Kever.
Nog een tip. Bij het monteren zul je merken dat het niet precies past. Met name de robri's op de achterschermen zitten er bij mij wat geforceerd op. Maar door de bouten omstebeurt aan te draaien krijg je ze wel moi passend op je eend. Gebruik wel wat langere bouten, anders lukt deze truc niet. En plaats grote revette aan de binnenkant van de spatborden, zodat de kracht wat verdeelt wordt.
Het fleurt natuurlijk je eend wel op.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
hoi
ik zou ze met een heleboel kit vastzetten, zodat er geen water/vuil tussen robri en carroserie kan komen, want dan gaat het heel hard roesten, zeker omdat je verschillende metalen hebt, als ze goed genoeg passen zou ik ze zelfs met kit vastzetten zodat je geen elektrisch contact hebt tussen robri en carroserie, hierdoor heb je geen last van galvanische corrosie.
groet Frank
ik zou ze met een heleboel kit vastzetten, zodat er geen water/vuil tussen robri en carroserie kan komen, want dan gaat het heel hard roesten, zeker omdat je verschillende metalen hebt, als ze goed genoeg passen zou ik ze zelfs met kit vastzetten zodat je geen elektrisch contact hebt tussen robri en carroserie, hierdoor heb je geen last van galvanische corrosie.
groet Frank
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dat wilde ik net zeggen ja. Het begint hier een beetje op het Burton-forum te lijken zo. Daar wordt ook zoveel geouwehoerd over niks eigenlijk.
Als het beestje (in dit geval ringetje) maar een naam heeft.
@LE: Ja om Robri's te monteren moet je gaten boren in je plaatwerk. Kitten was bij mij niet mogelijk. De Robri's passen namelijk nooit feiloos en zitten er dus onder enige spanning op. Dit zal kit nooit kunnen houden.
Als het beestje (in dit geval ringetje) maar een naam heeft.
@LE: Ja om Robri's te monteren moet je gaten boren in je plaatwerk. Kitten was bij mij niet mogelijk. De Robri's passen namelijk nooit feiloos en zitten er dus onder enige spanning op. Dit zal kit nooit kunnen houden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!