plaatmateriaal
- deuchevootje
- Gebruiker
plaatmateriaal
Hoi iedereen,
Ik ben nu bezig met mijn eendje helemaal op te knappen. Hij is nu helemaal gestript en de hele carrosserie wordt onder handen genomen. Uiteraard is er het een en ander rot aan de bodemplaat. Linksvoor van de voetenbak, daar z it nu een 'gaatje' waar mijn voet doorheen past, foto's komen later.
Er moet dus flink wat geflext en gelast worden. Plaatmateriaal is vrijelijk te verkrijgen in alle soorten maten en kwaliteit. Nu zit ik met de volgende vraag: Moet het plaatmateriaal per se al die gaten (die inderdaad noodzakelijk zijn voor het een en ander) en welvingen, of kan ik ook een goede kwaliteit plaatstaal gebruiken en die op maat knippen/zagen en boren en dat erin lassen?
Mijn vader is werktuigbouwkundige en die kan me dus een paar goede platen staal bezorgen
Ik ben benieuwd naar de menigen en tips!
Ik ben nu bezig met mijn eendje helemaal op te knappen. Hij is nu helemaal gestript en de hele carrosserie wordt onder handen genomen. Uiteraard is er het een en ander rot aan de bodemplaat. Linksvoor van de voetenbak, daar z it nu een 'gaatje' waar mijn voet doorheen past, foto's komen later.
Er moet dus flink wat geflext en gelast worden. Plaatmateriaal is vrijelijk te verkrijgen in alle soorten maten en kwaliteit. Nu zit ik met de volgende vraag: Moet het plaatmateriaal per se al die gaten (die inderdaad noodzakelijk zijn voor het een en ander) en welvingen, of kan ik ook een goede kwaliteit plaatstaal gebruiken en die op maat knippen/zagen en boren en dat erin lassen?
Mijn vader is werktuigbouwkundige en die kan me dus een paar goede platen staal bezorgen
Ik ben benieuwd naar de menigen en tips!
2CV6 Club '85------Vandaag is Rood....de kleur van mijn Eendje
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik zou jezelf een hoop extra werk uitsparen en het goed doen met nieuwe bodemplaten ed. Ik denk al met al dat het straks in de prijs niet zoveel zal gaan schelen. Vooral niet als het gaten zijn ter grote van je voet. Voor iets meer dan 50,- heb je al een bodemplaat.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- deuchevootje
- Gebruiker
Wat is dan eigenlijk het probleem met niet-originele platen? Als ik goede kwaliteit staalplaat kan krijgen (gratis!) en deze passend maak en anti-roest behandel, welke problemen zouden er in de toekomst dan kunnen ontstaan als ik deze gebruik ipv originele bodemplaten?Ik zou jezelf een hoop extra werk uitsparen en het goed doen met nieuwe bodemplaten ed
Ben benieuwd...
-
- Moderator
Hij stijgt in ieder geval in waarde als die gaten dicht zijn..siemen schreef:problemen niet
orgineel is het niet
dus
zou je je eend willen verkopen daalt hij eennorm in waarde.
maar als je dat niks uit maakt, ach waarom niet
Dat zal qua waarde wel iets schelen idd als er geen compleet nieuwe bodemplaat inzit, maar als de bodem netjes hersteld wordt en hard is zal dat verschil niet heel groot zijn.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- deuchevootje
- Gebruiker
Aah...op die manier. Hij inderdaad in waarde stijgen zodra alle gaten dicht zijn en het hele beestje is opgeknapt. Maar is dan inderdaad minder origineel. Mijn grootste zorg was of het technisch een probleem zou zijn als er standaard plaatmateriaal gebruikt word.
Anywayzzz....bedankt....mijn vragen zijn beantwoord!!
Anywayzzz....bedankt....mijn vragen zijn beantwoord!!
- deuchevootje
- Gebruiker
-
- Moderator