klapraamclipje aan deur
klapraamclipje aan deur
Beste sleutelaars,
Het clipje dat bovenaan de deur zit en dat het omhooggeklapte raam vastzet is kapot.
Hoe wordt zo'n clipje officieel genoemd???
Heeft misschien iemand nog zo'n dingetje liggen of zijn die nog gewoon te koop???
Bij voorbaat dank voor de informatie.
Vriendelijke groet,
Hassie.
Het clipje dat bovenaan de deur zit en dat het omhooggeklapte raam vastzet is kapot.
Hoe wordt zo'n clipje officieel genoemd???
Heeft misschien iemand nog zo'n dingetje liggen of zijn die nog gewoon te koop???
Bij voorbaat dank voor de informatie.
Vriendelijke groet,
Hassie.
even gezocht, en hier noemen ze ze raamopenhouders 
http://www.burton2cvparts.com/pages/nl/ ... -links.asp
links en rechts allebei te bestellen

http://www.burton2cvparts.com/pages/nl/ ... -links.asp
links en rechts allebei te bestellen
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Er zijn 2 soorten op de markt. De goeie en de slechte.
Waar je naar moet kijken is dat het ijzertje waar het raam achter blijft hangen. Dit zie je vanaf de bovenzijde van de klem. Het ijzeren staafje moet gelijk lopen met het plastic van de behuizing en niet diagonaal, want dan heb je de slechte te pakken en die klemmen dus niet. Heb al een keer met mijn vingers tussen een dichtgeklapte ruit gezeten.

Waar je naar moet kijken is dat het ijzertje waar het raam achter blijft hangen. Dit zie je vanaf de bovenzijde van de klem. Het ijzeren staafje moet gelijk lopen met het plastic van de behuizing en niet diagonaal, want dan heb je de slechte te pakken en die klemmen dus niet. Heb al een keer met mijn vingers tussen een dichtgeklapte ruit gezeten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Mensen, dank voor jullie info. Heb er ondertussen één besteld bij Burton.Punky schreef:Er zijn 2 soorten op de markt. De goeie en de slechte. :wink:
Zal bekijken wat voor soort het is.
Groeten,
Hassie.
P.S. Heb ook nog even gekeken hoe het geval in elkaar zit. Maar begreep dat de ronding van het veertje rond een plastic palletje zit en dit kan alleen maar zo zitten als het door het gieten van het plastic opgesloten zit. Dacht er namelijk aan om het verende gedeelte van een veiligheidsspeld er in te zetten. gr.H.
-
- Veelvuldig poster
volgens mij zijn ze zo gemaakt dat dat niet kan om te voor komen datie er zomaar uitvalt.Sjoerdje schreef:Is dat pinnetje opnieuw te gebruiken in een andere deur??
en dat als je hem demonteert dat je dan de de rommel moet slopen.
maar bij het nieuwe clipje zit er een bij

2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!