restauratie azu

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 26 apr, 2009 13:55

die komen mischien wel in het hagel wit , over contrast gesproken dan ;-)
see you when you see me

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 26 apr, 2009 14:17

nee dat is het orgineele chassis van de azu
ook deze azu heeft geen bateurs!
orgineel hoort hier een 2cv4 motor in.
deze is er nog wel bij en die komt later er wel eens weer in ,eerst wil ik er een dyane motor en bak inhebben aangezien als ik de auto klaar veel mee ga rijden
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » zo 26 apr, 2009 14:28

AZL57 schreef:Siemen ik zie een oud chassis (model 18pk met zijpootjes) en moderne techniek en carrosserie, was dat origineel zo?
Korte besteleenden hebben tot het eind aan toe zijpootjes gehad !

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 26 apr, 2009 18:07

Ah, leuk dat wist ik niet... zo leer je altijd weer wat nieuws. ;-)
Een 2cv4 is een mooie motor, een stuk stiller dan een 2cv6, waarschijnlijk door de kleinere ventilator.
diverse Citroens, wat anders.

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » zo 26 apr, 2009 22:30

2CV4 stiller dan een 2CV6 ????? Als hij stationair draait zeker ???
Vroeger bij 't Eendeëi noemden we een viertje gewoonlijk een giertje, omdat het motortje zo enorm gilde als je er mee reed, enorme toerentallen ! Dus stil, mwahhhhhhhhh, daar heb ik andere herinneringen aan.
Maar misschien is het mijn geheugen dat scheurtjes gaat vertonen, hahaha.
Ben dezer tijden alleen gewend aan 425CC 1966 en Dyane6-blok met dubbele carbu, die in mijn 250 zit (vanwege de voormalige lange vakantereizen, nu met 500 km/jaar kan er eigenlijk wel weer een 435CC blok in ;-) )

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 26 apr, 2009 23:59

Geen idee, ik had ooit een 2cv4 die liep heel prettig stil. Maar ik rij dan ook niet snel, misschien hielp dat ;-)
Op de autoweg kan ie ook wel eens lekker over toeren gaan. Het schijnt trouwens dat 2cv4 blokken hier niet erg tegen bestand zijn. Klopt dat?
diverse Citroens, wat anders.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 27 apr, 2009 23:44

zo de velgen zijn gespoten
net als de koplampen en de bumpers
en ik heb het gespoten
conclusie best wel goed gelukt hoor voor de eerste keer
alleen 1 velg is verknalt en moet opnieuw

ik laat de rest wel over voor de echte spuiter!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 3 mei, 2009 16:50

nu kunnen we weer hard aan de slag met de azu
deze 2 weken de motor aanpakken en het chassis opbouwen
daarna kan ik beginnen met schuren...

op citromobile was een besteleend te zien met een blauwe kleur
deze kleur maakte mij sprakeloos.
super mooie kleur

nu alleen er achterkomen wat voor kleurcode

Afbeelding
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 3 mei, 2009 16:51

Die kleur is Bleu Petrel, AC 643.
Verbruik: Afbeelding

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » za 9 mei, 2009 02:10

Wat een mooi besteleendje....inderdaad AC643........jammer van die zwarte rondjes om de knipperlichten, zou grijs moeten zijn, verder helemaal TOPPPP, had nog geen foto's van deze besteleend gezien. Te koop ? Of gewoon op show ?

Sander Aalderink had een fraaie 250 in Bleu Myosotis (vergeetmenietjes-blauw) ook heel mooi !
Ik had 20 jaar een 74-er 250 in AC639, Bleu Lagune, ook erg fraai ! Deze eend rijdt nog steeds vrolijk rond, was ook op Citromobile.
AC 635 heeft ook op de AZU250 gezeten, Bleu Camargue. Heb er ook één gehad in die kleur, maar die was met een kwast wat donkerder blauw geschilderd.....tijdje terug verkocht....hopelijk komt die ook eens terug op Citromobile......

En er was een AZU-L op Citromobile.......gelukkig was ik niet daar, want anders..............................

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » za 9 mei, 2009 02:18

AZL57 schreef:Geen idee, ik had ooit een 2cv4 die liep heel prettig stil. Maar ik rij dan ook niet snel, misschien hielp dat ;-)
Op de autoweg kan ie ook wel eens lekker over toeren gaan. Het schijnt trouwens dat 2cv4 blokken hier niet erg tegen bestand zijn. Klopt dat?
Gemiddeld gingen de 2CV4 blokken amper 100.000 km mee. Ik heb diverse 2CV4 ervaringen. Had ooit een Dyane 435 met een gereviseerd blok, die reed echt prima, kon gewoon mee op de snelweg, behalve bij storm tegen, koppel is te laag.
En een AZU250 met gewoon een goed 2CV4 blok, die reed prima, ben er mee op vakantie geweest zomer 1986, lange trip door Frankrijk, geen probleem.
Heb ooit een 250 1977 gekocht van de eerste eigenaar, 150 gulden ;-) die reed nog maximaal 60 km/u, he-le-maal OPPPPP.
Nu 23 jaar later staat deze auto hier voor de deur in redelijke staat, rijdend, verzekerd en met APK. Maar wel met de motor en bak van een gesloopte Dyane6 1980 met schijfremmen.
Heb nu geen 435cc 2CV meer.....dus is er een grote kans dat deze 250 ooit weer helemaal origineel wordt met 435CC en trommelremmen ;-) Heb zat blokken en bakken 435CC....

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 9 mei, 2009 15:59

Ik heb nog een motor met bak liggen, van die mooie stille 2cv4. De rest van de auto is donor geworden voor een 2cv Sahara !! ;-)
diverse Citroens, wat anders.

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » di 12 mei, 2009 00:02

Van 2CV4 naar Sahara.....ohhhhhhh, dan bun je wel eev'n beeeeezig ;-)

Hoop dat ze de carrosserie niet hebben hoeven aanpassen, maar een Sahara carrosserie hebben kunnen gebruiken. Denk dat het minder werk is een kuis verrot Sahara-koetsje te restaureren dan een zeventiger jaren koetsje helemaal aanpassen. Maar het klinkt interessant. Hoop dat het wat moois is geworden :-)

Gezien het feit dat ik anno 2009 geen enkele 435CC eend meer heb, zal het er ooit van komen mijn 77-er 250 weer te voorzien van het originele blok. Twintig jaar terug vond ik een dyane6 blok wat prettiger voor de lange vakantieritten met zijn tweeën en een bult kampeerbagage. Bovendien was de originele 435CC motor met ruim een ton op de klok echt he-le-maal OP.
Schijfremmen leken me wat prettiger voor het lange winterstallen (gaat niet zo snel lekken). Maar inmiddels is de auto een klassieker geworden en moet het toch wel weer origineel worden voor het beste resultaat !

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 12 mei, 2009 09:08

Ja het was een hele klus, maar we hebben indeerdaad een 70er jarn koets verbouwd tot sahara koets.
Heel leuk geworden, we hadden wel een originele als meet-voorbeeld ter beschikking ;-)
diverse Citroens, wat anders.

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door McTommi » di 12 mei, 2009 17:56

AZL57 schreef:Ja het was een hele klus, maar we hebben indeerdaad een 70er jarn koets verbouwd tot sahara koets.
Heel leuk geworden, we hadden wel een originele als meet-voorbeeld ter beschikking ;-)
Potjandorie wat een heldenmoed :-) Maar waar een wil is, is een weg !

Vind het zelf alweer genoeg gedoe om een koets met 3e zijruit om te bouwen naar zonder, wegens het ontberen van een juiste carrosserie :-(

Plaats reactie