
Roest?
Er wordt weldegelijk vanvoor bedoeld.
Ik zou zeker checken of deze nog goed is, hiervoor moet je de kas er wel even af heffen aagezien het stuk dat gaat eerst gaat roesten tegen het chassis ligt.
Moest hij niet goed zijn gaat de kas op termijn over het chassis heen zakken aangezien deze hierop steunt.
Ik zou zeker checken of deze nog goed is, hiervoor moet je de kas er wel even af heffen aagezien het stuk dat gaat eerst gaat roesten tegen het chassis ligt.
Moest hij niet goed zijn gaat de kas op termijn over het chassis heen zakken aangezien deze hierop steunt.
Je voetenbak is een dubbele plaat. Staat als een soort driehoek tegen elkaar. Binnenste kan hard zijn. Buiten kan weggerot zijn. Zoals gezegd het deel dat op je chassis staat.Thijs86 schreef:voetenbak weg? je bedoeld toch de voetenbak aan de voorzijde van de auto? deze is namelijk hard..siemen schreef:takel deze eend maar van het chassis af!
je voetenbak is waarschijnlijk ook al weg!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
ik heb nog weer eens gekeken, aan de binnenzijde (het schuine gedeelte) zit een soort isolatie spul op, de binnenste plaat kan ik dus niet beoordelen. (vlakke gedeelte wel/is hard) Het schuine gedeelte vanaf de buitenzijde is zover ik heb kunnen beoordelen hard. Heeft iemand nog een tip hoe je verder de voetenbak kan beoordelen.
vloerplaten + bodemplaten (koets) zijn aan de voorzijde hard.
vloerplaten + bodemplaten (koets) zijn aan de voorzijde hard.
Kameraad van mij is kenner, zal hem nog eens vragen er naar te kijken.Twécévé schreef:Waar woon je Thijs? Kan misschien geen kwaad als iemand dat wat meer ervaringen met eenden er eens naar kijkt.
Zie vanaf de buitenzijde wel las naden, koest is in 2001 er af geweest vanwege nieuw chasis. Dus kan best zijn dat ze het toen meegenomen hebben.
over roest gesproken, ik heb zojuist een prima eend gekocht. 1300 euro met een hard chassis harde bodemplaten, eigelijk is alles nog wel goed, alleen een beetje doffe lak, en
er alleen een beetje roest in alle hoekjes van de spatborden, hoe kan ik dit nu het best behandelen, welke middelen zijn er zo wel om roest te stoppen?
en hoe kan ik de eend in z'n geheel het best behandelen tegen de winter...?
mvg
Folkert
er alleen een beetje roest in alle hoekjes van de spatborden, hoe kan ik dit nu het best behandelen, welke middelen zijn er zo wel om roest te stoppen?
en hoe kan ik de eend in z'n geheel het best behandelen tegen de winter...?
mvg
Folkert
Het principe van roestomvormer houdt in, dat je er niet mee kunt repareren. Het nut is beperkt, maar het spul komt wel van pas op plekken die aangeroest, maar niet doorgerot zijn. Daar krab en schuur je de roest zo goed mogelijk weg, maar je houdt in het blanke staal nog wat pitjes en putjes over. Die komen op den duur weer door je primer heen. Die ellende kun je vertragen met roestomvormer. Zelf zie ik wel iets in Brunox (roestomvormer en epoxyprimer in één pot). Heb het onlangs voor het eerst geprobeerd, ziet er goed uit (mooie gesloten primerlaag) maar het is nog te vroeg om te juichen. Meer ervaringen?Yannick schreef:Het principe van roestomvormer blijft mij een raadsel. Zoals ik het kan zien heb jij heel veel roest laten zitten waar je de roestomvormer gekwast hebt. Het resultaat is dat je nu een zwarte laklaag hebt i.p.v. een bruin geheel. Misschien is het dan wel psychologisch, dat het beter voelt om het zo te hebben dan gewoon blote roest. Kan zijn, maar het doet niks. De roest blijft gewoon zitten en komt binnen de kortste keren weer door je denkbeeldig roestwerende laag heen. Je moet eens de roestomvormer wegkrabben nu, dan merk je hoe hard het spul de roest omgevormd heeft. Helemaal niet dus. Als je daar dan polyester overheen doet kan alles verder zijn gang gaan zonder dat jij het snel in de gaten krijgt. Allemaal leuk maar het blijft verrot en het blijft een zwak punt in de auto, wat je er ook op smeert.
Enfin, een nieuw binnenspatbord steken lijkt mij een beter idee. Is trouwens veel minder werk.
Yannick