afgekeurd op co-waarde
afgekeurd op co-waarde
Mijn eendje is apk-afgekeurd, niet op roest, niet op remmen banden enz, nee ... op de co- waarde, te hoog, de kwik -fucked kon t niet bijstellen....
verder constateerde de keurmeester een benzinelek bij de carb. (volgens mij is dat t overloopje maar goed....) Naar de mening van de keurmeester stond de vlotter te hoog.
Wie weet hoe ik mijn eendje door de keuring krijg, wie kan t eventueel voor mij doen? ik wil zo langzamerhand eindelijk wel eens rijden !!
verder constateerde de keurmeester een benzinelek bij de carb. (volgens mij is dat t overloopje maar goed....) Naar de mening van de keurmeester stond de vlotter te hoog.
Wie weet hoe ik mijn eendje door de keuring krijg, wie kan t eventueel voor mij doen? ik wil zo langzamerhand eindelijk wel eens rijden !!
Tja.....duzzz
-
- Heavy user
CO = koperen/messing schroefje op je carburateur. Als de kwikflut daar niet eens aan kan draaien, vraag ik me af of ze zelfs ook maar een rijbewijs hebben.
Over de vlotter kan ik weinig zinnigs zeggen, aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad.
Maarruh ... Ik heb nog nooit iets positiefs over de kwikflut gehoord. Nu is goed nieuws gelijk aan geen nieuws, maar ik heb ook geen slecht nieuws over andere garages gehoord, dus mijn tip: ga naar een garage in plaats van zo'n debielenbewaarplaats.
Over de vlotter kan ik weinig zinnigs zeggen, aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad.
Maarruh ... Ik heb nog nooit iets positiefs over de kwikflut gehoord. Nu is goed nieuws gelijk aan geen nieuws, maar ik heb ook geen slecht nieuws over andere garages gehoord, dus mijn tip: ga naar een garage in plaats van zo'n debielenbewaarplaats.
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
je co-schroef dicht draaien en waarschijnlijk je gasklep iets verder open zetten anders slaat ie af, mijn ervarng is dat je dat het beste tijdens de keuring kan doen, omdat je dit alleen goed kan afstellen als die co-meter er aan hangt, is echt een minuut werk meer niet.
Na het afmelden kan je dan de boel weer terug stellen als je motortje niet zo lekker stationair loopt

Na het afmelden kan je dan de boel weer terug stellen als je motortje niet zo lekker stationair loopt

2cv az 1968
-
- Heavy user
Nou raars niet direct maar het is geen goede oplossing want het is wel belangrijk dat de vlottehoogte goed is anders krijgt de motor constant teveel of te weinig benzine (niet alleen bij stationair dus) en zal niet goed en onzuinig lopen.Lelijke Eend schreef:CO schroef is wel het simpelste. Krijg je het daarmee niet in orde, dan kan je altijd nog aan je vlotter sleutelen.
Of zeg ik nu iets heel raars ?
Dus: eerst de vlotterhoogte afstellen en dan een schroevendraaiertje menemen naar de APK om de CO evt bij te stellen als dat dan nog nodig is.
Dit alles onder voorbehoudt dat de onsteking goed staat en de bougies nieuw zijn, anders kunnen die ook tot hoge CO waarden leiden.
/Aryan
ok de motor is van 87. De co schroef is door de kwikflut keurmeester aangedraaid, maar daar kreeg tie het niet mee geregeld. De vlotterhoogte wilde ze daar niet aan. Dat lijkt te veel op echt monteurswerk denk ik.
Maar ja ze zijn wel goedkoop, en mijn panda hadden ze ook fijn goedgekeurd, dus ....
De vlotterhoogte stellen, es daar nog een handige procedure voor, of kan dat net zoals bij je brommertje (gewoon lager tot de motor niet meer oppakt)
heb een haynes manual, maar een verslag van een ervaringsdeskundige in het nederlands kan nooit kwaad!
Bedankt alvast.
ps. ontsteking is wel ok dacht ik, bougies zijn nieuw. blok loopt als een zonnetje!

De vlotterhoogte stellen, es daar nog een handige procedure voor, of kan dat net zoals bij je brommertje (gewoon lager tot de motor niet meer oppakt)
heb een haynes manual, maar een verslag van een ervaringsdeskundige in het nederlands kan nooit kwaad!
Bedankt alvast.
ps. ontsteking is wel ok dacht ik, bougies zijn nieuw. blok loopt als een zonnetje!
Tja.....duzzz
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
CO te hoog = te rijk mengsel, dus te veel benzine.
Kan komen door een te hoog vlotter niveau , maar stationair draaiend lijkt me dat sterk.
Zet er eerst eens nieuwe bougies in. als deze te veel inwendige weerstand hebben , krijg je (vooral stationair) een slechte verbranding , en dus ook een te hoog CO.
Nog een tip, laat volgend jaar je auto door een garage keuren.!
Daffy
Kan komen door een te hoog vlotter niveau , maar stationair draaiend lijkt me dat sterk.
Zet er eerst eens nieuwe bougies in. als deze te veel inwendige weerstand hebben , krijg je (vooral stationair) een slechte verbranding , en dus ook een te hoog CO.
Nog een tip, laat volgend jaar je auto door een garage keuren.!
Daffy

Vlotterhoogste stellen is makkelijk zelf te doen.Stieno schreef:ok de motor is van 87. De co schroef is door de kwikflut keurmeester aangedraaid, maar daar kreeg tie het niet mee geregeld. De vlotterhoogte wilde ze daar niet aan. Dat lijkt te veel op echt monteurswerk denk ik.Maar ja ze zijn wel goedkoop, en mijn panda hadden ze ook fijn goedgekeurd, dus ....
Bedankt alvast.
1 Haal hijt knietje tussen carb en luchtfilter weg (en vervang die rot bandjes klemmen meteen door 2 grote slangklemmen) maak de benzine slang ook los.
2 Schroef de 6 schroeven los van het carb deksel en let op hoe alles zat (chokekabel enzo)
3 Till het deksel voorzichtig op, probeer de pakking niet te scheuren en de chokeklep haakt een beetje vast en onthou hoe dat zit
4 Hou het deksel met vlotter op zijn kop, de afstand van het centrum van de vlotters (die ronde zwarte dingen) tot de pakking/onderkant deksel moet 18 ± 1 mm zijn. Als het niet klopt buig je voorzichtig aan het lipje dat het ventieltje sluit an als ze ongelijk zij aan aan de vlotters zodat ze gelijk zijn. De vlotters mogen ook zijdelings niet in de vlotterkamer aanlopen. Kijk ook of het ventieltje goed afsluit, hou hem op zijn kop en blaas zo hart je kunt op de slang aansluiting, het ventiel mak niet lekken.
Maak nu meteen de vlotterkamer schoon en zet het weer in omgekeerde volgorde inelkaar. Wees voorzchtig dat je de vlotter niet verbuigt bij het inelkaar zetten. En vergeet de benzine slang niet

De eerste start duurt nu natuurlijk langer dan normaal omdat de vlotterkamer weer gevult moet als je dieschoongemaaakt hebt.
Als je toch bezig bent monteer dan maar zo'n benzinefitertje in de benzineslang voor de carb, dan krijg je nooi een verstopte sproeier door vuil.
/Aryan
-
- Regelmatige poster
maar waarom zou er iets mis zijn met het niveau van de vlotterkamer????????? alleen omdat de monteur van de kwikfit het zegt????????????? check gewoon of je luchtfilter schoon is (haal hem er desnoods effe uit) zorg dat je blok goed warm is en hang hem dan eens aan een co meter, en probeer dan eventueel aan de schroef te draaien. Maar bedenk eendjes hebben meenstal een erg laag co (eigen ervaring)
succes Frank
succes Frank
Als het nivveau zo hoog is dat de benzine er via de oveloop er weer uit komt, tenminste dat stond er toch, zou ik het wel even willen nakijken.Frank Munneke schreef:maar waarom zou er iets mis zijn met het niveau van de vlotterkamer????????? alleen omdat de monteur van de kwikfit het zegt?????????????
Luchtfilter, onsteking (puntjes, condensator, bobine bougiekabels) en zelfs kleppen kunnen het co gehalte verder natuurlijk ook nadelig beinvloeden.
/Aryan
-
- Heavy user
Heb je er ook foto's van ?aryan schreef: (...) Vlotterhoogste stellen is makkelijk zelf te doen.
1 Haal hijt knietje tussen carb en luchtfilter weg (en vervang die rot bandjes klemmen meteen door 2 grote slangklemmen) maak de benzine slang ook los.
2 Schroef de 6 schroeven los van het carb deksel en let op hoe alles zat (chokekabel enzo)
3 Till het deksel voorzichtig op, probeer de pakking niet te scheuren en de chokeklep haakt een beetje vast en onthou hoe dat zit
4 Hou het deksel met vlotter op zijn kop, de afstand van het centrum van de vlotters (die ronde zwarte dingen) tot de pakking/onderkant deksel moet 18 ± 1 mm zijn. Als het niet klopt buig je voorzichtig aan het lipje dat het ventieltje sluit an als ze ongelijk zij aan aan de vlotters zodat ze gelijk zijn. De vlotters mogen ook zijdelings niet in de vlotterkamer aanlopen. Kijk ook of het ventieltje goed afsluit, hou hem op zijn kop en blaas zo hart je kunt op de slang aansluiting, het ventiel mak niet lekken.
Maak nu meteen de vlotterkamer schoon en zet het weer in omgekeerde volgorde inelkaar. Wees voorzchtig dat je de vlotter niet verbuigt bij het inelkaar zetten. En vergeet de benzine slang nietAls je die vergeet ontstaat er al gauw een aardige plas benzine onder je eend als je probeert te starten, brandgevaar.
De eerste start duurt nu natuurlijk langer dan normaal omdat de vlotterkamer weer gevult moet als je dieschoongemaaakt hebt.
Als je toch bezig bent monteer dan maar zo'n benzinefitertje in de benzineslang voor de carb, dan krijg je nooi een verstopte sproeier door vuil.
/Aryan
Afblijven.
Nee niet zo bij de hand, ik heb wel fotos van het huis dat blijft zitten en een zelf gemaarkte verstelbare sproeier http://korridor.se/aryan/acadiane/sproe ... oeier.html maar niet van de vlotter.Lelijke Eend schreef: Heb je er ook foto's van ?
Maar volgens mij kom je er met bovenstaande beschrijving best uit, of waar zou je een foto van willen zien?
/Aryan
-
- Regelmatige poster
of de monteur heeft bij niet lopende motor op het gaspedaal gedrukt en de hierdoor onder uit de carbarateur lopende benzine aangezien als iets anders.aryan schreef:Als het nivveau zo hoog is dat de benzine er via de oveloop er weer uit komt, tenminste dat stond er toch, zou ik het wel even willen nakijken.Frank Munneke schreef:maar waarom zou er iets mis zijn met het niveau van de vlotterkamer????????? alleen omdat de monteur van de kwikfit het zegt?????????????
Luchtfilter, onsteking (puntjes, condensator, bobine bougiekabels) en zelfs kleppen kunnen het co gehalte verder natuurlijk ook nadelig beinvloeden.
/Aryan