Als mijn 2cv even stilstaat (dag of twee) dan wil ze niet starten omdat de benzinepomp niet lijkt te werken. Als ik den zelf benzine in het leidingkje spuit vanaf de benzinepomp start ze onmiddelijk en als ik dan gas geef gaat de benzinepomp ineens weer..
Dit lijkt me twee mogelijkheden
1: benzinepomp kapot
2: lek in het systeem waardoor er lucht bijkan en dus de benzine terug naar onder stroomt en de pomp dus lucht pompt..
Weet niet of dit laatste mogelijk is maar hoe check ik dit?
Mvg
Louis
Benzinepomp kapot of iets anders?
-
- Gebruiker
Benzinepomp kapot of iets anders?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
Er is laatst ook een topic geweest over teruglopen van de benzine richting de tank. Schijnen meer eenden last van te hebben.
Als er een lek in zou zitten dan lijkt me dat het dan het stukje tussen de benzinepomp en de carburateur is. Deze zou je simpel kunnen vervangen door een nieuwe. Dan weet je zeker dat die goed is.
In zo een benzine pomp zit een membraam. Deze kan ook een scheurtje vertonen. De pomp kun je openschroeven. Dan kom je bij het membraam. Moet je m er wel even afhalen.
Een nieuwe benzine pomp (valeo) kost rond de 30 euro.
Als er een lek in zou zitten dan lijkt me dat het dan het stukje tussen de benzinepomp en de carburateur is. Deze zou je simpel kunnen vervangen door een nieuwe. Dan weet je zeker dat die goed is.
In zo een benzine pomp zit een membraam. Deze kan ook een scheurtje vertonen. De pomp kun je openschroeven. Dan kom je bij het membraam. Moet je m er wel even afhalen.
Een nieuwe benzine pomp (valeo) kost rond de 30 euro.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker