Restauratie 2CV4
- Matthijs75
- Beginner
Restauratie 2CV4
Eindelijk! Na 7 jaar ga ik beginnen aan mijn allereerste 2CV, een 2CV4 uit '74. Om het eea. te verduidelijken, op mijn achttiende (nu 33) kreeg ik mijn allereerste auto van mijn vader voor 5o gulden, deze 2CV4 uit '74.
Toen met alle middelen en kennis die ik had de eend opgeknapt en een paar jaar heerlijk meegereden.
Na diefstal van de eend, was de schade aanzienlijk en heb ik de eend gestald met het idee deze ooit weer eens op te gaan knappen.
Het idee is om de eend op te knappen naar een originele 2CV4 uit '74, maar de grote vraag is, hoe ziet een 2CV4 uit '74 er precies uit???
Mocht er iemand afbeeldingen, tips etc. hebben dan hoor ik het graag.
Toen met alle middelen en kennis die ik had de eend opgeknapt en een paar jaar heerlijk meegereden.
Na diefstal van de eend, was de schade aanzienlijk en heb ik de eend gestald met het idee deze ooit weer eens op te gaan knappen.
Het idee is om de eend op te knappen naar een originele 2CV4 uit '74, maar de grote vraag is, hoe ziet een 2CV4 uit '74 er precies uit???
Mocht er iemand afbeeldingen, tips etc. hebben dan hoor ik het graag.
-
- De Forumbelg
Voor september '74 zo:

Na september '74 zo:

Beetje gek, dat tweespakige stuur op die laatste, dat hoort niet. Voor de rest zou alles zowat bruin moeten zijn vanbinnen, al hangt er veel af van de kleur.
Heb je dus meer info zoals datum van eerste inschrijving, kleur? Foto's zijn ook altijd welkom, ook van 't interieur. Ik weet niet hoever je indertijd gegaan bent met opknappen maar van het origineel zal nog wel iets over zijn, niet?
Yannick
Na september '74 zo:
Beetje gek, dat tweespakige stuur op die laatste, dat hoort niet. Voor de rest zou alles zowat bruin moeten zijn vanbinnen, al hangt er veel af van de kleur.
Heb je dus meer info zoals datum van eerste inschrijving, kleur? Foto's zijn ook altijd welkom, ook van 't interieur. Ik weet niet hoever je indertijd gegaan bent met opknappen maar van het origineel zal nog wel iets over zijn, niet?
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Matthijs75
- Beginner
Er is zeker nog wel wat over van het originele, ik heb inderdaad een tweespakig stuur zoals op de laatste foto, in het bruin. Verder was de eend toen in het blauw, maar ik ben toen overgegaan naar het oranje(deze kleur staat ook op het kenteken), vooral in combinatie met het bruine interieur erg seventies
.
Het gekke is, dat alles wat ik dacht dat origineel was, ik kom op de buitenkant van voor september '74. En de binnenkant op na september '74.
Ik ga de eend morgen ophalen van de stalling, dan neem ik gelijk wat foto's, et is voor mij ook alweer 6 jaar geleden dat ik de eend heb gezien!!!!
Net even snel gekeken bij RDW, hoe die in hun systeem staat (weet niet of dit zo betrouwbaar is. Maar daar staat AZ4 BL 2CV4.

Het gekke is, dat alles wat ik dacht dat origineel was, ik kom op de buitenkant van voor september '74. En de binnenkant op na september '74.
Ik ga de eend morgen ophalen van de stalling, dan neem ik gelijk wat foto's, et is voor mij ook alweer 6 jaar geleden dat ik de eend heb gezien!!!!
Net even snel gekeken bij RDW, hoe die in hun systeem staat (weet niet of dit zo betrouwbaar is. Maar daar staat AZ4 BL 2CV4.
-
- De Forumbelg
Dat stuur kan in de fabriek nog altijd gebruikt geweest zijn omdat ze het nog hadden liggen, niet echt een referentie. Maar als ik het zo lees heb je één van voor september '74. Die zijn erg charmant met al het gris rosé, de smalle koplampsteun en de driebalkengrille.
We wachten op de foto's!
Yannick
We wachten op de foto's!
Yannick
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ah, een az4bl! dan is ze inderdaad van productiejaar 1973-1974!
die gekke omschrijving is niet zo heel lang gebruikt; voor september 1973 was het een AZ-A2; en na september 1975 'gewoon' 2cv4 of soms ook AZ-A2.
als je me een pm-stuurt met je e-mail kan ik je wel wat groot formaat foto's sturen van een 2cv die qua uiterlijk (niet qua kleur) volledig voldoet aan een modeljaar 1973-1974.
die gekke omschrijving is niet zo heel lang gebruikt; voor september 1973 was het een AZ-A2; en na september 1975 'gewoon' 2cv4 of soms ook AZ-A2.
als je me een pm-stuurt met je e-mail kan ik je wel wat groot formaat foto's sturen van een 2cv die qua uiterlijk (niet qua kleur) volledig voldoet aan een modeljaar 1973-1974.
- Matthijs75
- Beginner
Net het kentekenbewijs erbij gepakt, maar het kenteken is uitgegeven op 1-11-'74. Dus na september. Ik denk dat het een beetje een radjetoe is geworden van wat ze nog hadden in die tijd.
Ik heb net wel al de kleur bepaald wat het gaat worden, en ik denk dat ik voor Ivoire borely ga. Staat wel chic dacht ik zo.
Zo dan zoiets moeten worden:

Ik heb net wel al de kleur bepaald wat het gaat worden, en ik denk dat ik voor Ivoire borely ga. Staat wel chic dacht ik zo.
Zo dan zoiets moeten worden:

- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Matthijs75
- Beginner
Voor de geïntereseerden, ik heb ook maar even een website in elkaar geknutseld om de restauratie voor het nageslacht
vast te leggen.
Je vindt de website hier
Oftwel http://www.bloem.bz

Je vindt de website hier
Oftwel http://www.bloem.bz
-
- Moderator
Nice! Je kunt je site ook nog plaatsen in websitepromotie: http://forum.2cv.nl/viewforum.php?f=26
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Ter vergelijk de uitvoering van mijn eerste eend:
Een oranje 2cv4 (Orange Ténéré). Op het kenteken stond 5 januari 1975. Typecode weet ik niet, ik kopiëerde toen nog geen kentekenpapieren
Hij had oranje stoffen bekleding een een voorbank.
Dashboard was bruin met zo'n aluminium plaatje met ronde ruitenwisserschakelaar en een startknop.
Groot tweespakig bruin stuur. 3-Balkengrille met chevrons erboven.
Een oranje 2cv4 (Orange Ténéré). Op het kenteken stond 5 januari 1975. Typecode weet ik niet, ik kopiëerde toen nog geen kentekenpapieren

Hij had oranje stoffen bekleding een een voorbank.
Dashboard was bruin met zo'n aluminium plaatje met ronde ruitenwisserschakelaar en een startknop.
Groot tweespakig bruin stuur. 3-Balkengrille met chevrons erboven.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
- Matthijs75
- Beginner
Fotoossss!!!
(die vindt je op mijn website)
Restauratie dag 1 staat op de website. Tegenvaller is wel dat ik een nieuwe carrosserie moet hebben, dat wordt zoeken. Tips zijn van harte welkom.
De oude koets mag weg in ieder geval.
Oh ja... de website nog maar een keer ter promotie... http://www.bloem.bz

Restauratie dag 1 staat op de website. Tegenvaller is wel dat ik een nieuwe carrosserie moet hebben, dat wordt zoeken. Tips zijn van harte welkom.
De oude koets mag weg in ieder geval.
Oh ja... de website nog maar een keer ter promotie... http://www.bloem.bz
-
- De Forumbelg
Als ik de foto's zo zie, heb je toch het model van na september '74. Ik zie dikke zwarte rubbers in de bumpers, rechthoekige koplampen én een aluminium gegraveerd 2cv4-plaatje op het kofferdeksel i.p.v. de oudere gechromeerde "geschreven" plaatjes. Is de motorkap origineel? Kan je wel zien als er nog blauw onder zit.
Dat schutbord is wel ver heen zeg. Uiteindelijk is de originele carrosserie best te redden, het is maar hoe ver je zelf wil gaan natuurlijk
Yannick
Dat schutbord is wel ver heen zeg. Uiteindelijk is de originele carrosserie best te redden, het is maar hoe ver je zelf wil gaan natuurlijk

Yannick