Restauratie van mijn rode eend.
-
- Veelvuldig poster
Ziet er goed uit.
Alleen die voetenbak, ALS er water tussen komt, kan het ook echt niet meer weg, dat is ook de reden dat velen de orginele rubbermat eruit hebben gehaald.
Het zou zonde zijn als je noeste arbeid binnen afzienbare tijd weer wegroest. Ik zou het eraf halen en goede primer, kit en lak gebruiken.
Alleen die voetenbak, ALS er water tussen komt, kan het ook echt niet meer weg, dat is ook de reden dat velen de orginele rubbermat eruit hebben gehaald.
Het zou zonde zijn als je noeste arbeid binnen afzienbare tijd weer wegroest. Ik zou het eraf halen en goede primer, kit en lak gebruiken.
Eend voor allen, allen voor eend..
Nee hoor, deze rubber laag is brandend en goed gesmolten op het metaal aangebracht, daar kan echt geen primer en kit tegen op. Water/vocht kan er al helemaal niet tussen. Ik denk dat de voetenbak er nog zal zijn als de rest ooit verrot is. Dat is het probleem met de rubber matten, het vocht komt ertussen en kan niet weg. Daar heb ik dus nu geen last meer van.
Anatra rossa
Vanmorgen hebben we de koets weer herenigd met het nieuwe chassis. Alhoewel herenigen in dit geval niet het juiste woord is. In ieder geval de koets staat er weer op. Gelukkig paste alles heel netjes. Is toch afwachten of de gaten met de klemmoertjes op de juiste plekken zitten. Maar dat was allemaal perfect Dus bram, ik ben heel tevreden met het chassis. Alles zit goed vastgebout, nu nog afkitten en de voorruit er in. Ik heb ff snel geprobeerd of het stuur/koets juist zit ten op zichte van het chassis en stuurhuis. Alle draait heel soepel dus ik ga er van uit dat het goed zit. Zo nu kan ik de rest aansluiten, remmen ontluchten. Volgende week benzine er in en starten ??? Ze staat er weer fris en hoog op de poten bij. Nog even doorzetten en dan naar de Belgische keuring. Ik houd jullie op de hoogte.

De koets gaat terug dankzij de enorme spierkracht van Koen

Weer mooi op zijn plaats

Zelfs Baccio is blij met zijn nieuwe hok
Edit J.C. Reclame verwijderd

De koets gaat terug dankzij de enorme spierkracht van Koen

Weer mooi op zijn plaats

Zelfs Baccio is blij met zijn nieuwe hok
Edit J.C. Reclame verwijderd
Anatra rossa
-
- Veelvuldig poster
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Hallo Baccio.
Het lukte me niet om je eerder te schrijven maar ik neem aan dat je het
gemerkt heb,dat het gewicht van de carosserie de stangen zo ver aantrekken dat ze weer vrij komen
Het lukte me niet om je eerder te schrijven maar ik neem aan dat je het
gemerkt heb,dat het gewicht van de carosserie de stangen zo ver aantrekken dat ze weer vrij komen

Laatst gewijzigd door Gerard2cv op ma 25 mei, 2009 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben nu de hele middag aan het proberen de verlichting aan te sluiten. Ergens zit iets mis maar wat. Wie kan me helpen. Als ik het licht, met de schakelaar, inschakel dan gaan de twee rode lampjes op het dashboard branden ??. (Staat niet op contact) Op stand 1 brandt keurig het rechter parkeerlicht en het rechter achterlicht.Het parkeerlicht links en het achterlicht links doen het niet. De overige verlichting, op stand 2 en 3, doet het wel. Wat doe ik fout ? De spanning terug naar het dashbord daar zit ergens de kneep denk ik. Wie brengt er licht in de duisternis.
Anatra rossa
Bedankt voor het mee denken. Ik heb het gevonden. Had nog lang kunnen zoeken. Heb destijds het zekeringenkastje ontvet en schoongemaakt. Hier niet goed opgelet en niet naar de gekleurde stekkerhoesjes maar naar de kleur van de kabel gekeken. Dus de groene kabel aan de de ene kant op de blauwe kabel met het groene hoesje aan de andere kant. Is echt ergelijk als je dat niet kunt vinden en je weet dat het eigenlijk iets simpels moet zijn. En ja !!! parkeerlicht en achterlicht doen het ook. Krijg je tenminste weer een beetje energie door. Zoiets doms houdt je bezig en houdt de zaak enorm op. Maar goed hij doet en ik kan verder. Nu moet het ook zo gebeurd zijn. De startmotor kreeg de zaak bijna niet rond. Deze heb ik gedemonteerd en uitelkaar gehaald. De witte oxyde rolde er uit maar de koolborstels, althans wat er van over was, niet. Ik heb meteen bij Citroparts een gereviseerd exemplaar besteld. De dag erna had ik hem binnen. Bedankt Bram.
Het is nu een kwestie van de laatste dingen in elkaar zetten Spatborden, bumpers motorkap.
Alleen ik heb een nieuwe koppelingskabel gemonteerd. Er was zoveel vrije slag dat de stelbus (die met de schroefdraad die de carrosserie in gaat) geheel uitgedraaid moest worden om wat weerstand in de koppeling te voelen. Hopelijk zithet goed daar binnen en moet ik niet weer de motor demonteren om de koppeling te repareren. Ik heb daar namelijk ook een nieuw exemplaar in gezet. Afwachten en hopen dat het goed zit.
Het is nu een kwestie van de laatste dingen in elkaar zetten Spatborden, bumpers motorkap.
Alleen ik heb een nieuwe koppelingskabel gemonteerd. Er was zoveel vrije slag dat de stelbus (die met de schroefdraad die de carrosserie in gaat) geheel uitgedraaid moest worden om wat weerstand in de koppeling te voelen. Hopelijk zithet goed daar binnen en moet ik niet weer de motor demonteren om de koppeling te repareren. Ik heb daar namelijk ook een nieuw exemplaar in gezet. Afwachten en hopen dat het goed zit.
Anatra rossa
Het is gelukt, de eend staat weer in elkaar. Gisteren een jerrycan benzine gehaald en de auto gestart. Nadat een tijdje starten, toen de benzine eenmaal de carburateur had bereikt, hoorde ik de eerste bemoedigende pruttel. Na even pompen met het gas kwam onze eend na 11 jaar weer uit zijn winterslaap. Wat een opluchting, vooral omdat ik een tijdje geleden dacht dat de motor kapot was omdat hij zo makkelijk met de hand ronddraaide. Na even warm gedraaid te hebben bleef hij ook nog mooi stationair draaien met het vriendelijke pluimpje aan de uitlaat. Ook de koppeling blijkt toch goed gemonteerd te zijn want ik kon kraakvrij de eerste versnelling inleggen. De eerste rit door onze straat. Heerlijk, wat leuk na al die jaren weer eend rijden. Alleen ik moet op zoek naar het oliereservoir van de stuurbekrachtiging, want na jaren van sturen met twee vingers, was ik het zware sturen van de eend eigenlijk vergeten. Moet trouwens niet vergeten gordels achterin te monteren want dat is hier wel vereist. Nu blijkt de claxon defect te zijn dus ook opzoek naar een nieuw exemplaar op de site. Verder moet ik toch de vering nog eens bekijken want het eerder omschreven probleem met de trekstangen is nog steeds niet opgelost. De stangen naar de voorzijde liggen nog steeds tegen de onderkant van de bussen. Wat is hier toch de oplossing voor. Ik kan toch niet blijven aandraaien want de wagenhoogte is perfect op 195 mm. Moet toch nog eens contact opnemen met Gerard2cv. Nu nog naar de douane om de auto in België in te voeren en naar de keuring voor het Belgische kenteken. Een eigen kenteken was trouwens wel leuk, zoiets als 2cv001 of gyt001, (geit is de Belgische naam voor eend) maar ik heb gezien dat dit 600 euro kost. Dus dan toch maar afwachten welke plaat er boven op de stapel ligt. Ik houd jullie op de hoogte.
Hieronder enkele fotos van het resultaat.
Hieronder enkele fotos van het resultaat.
Laatst gewijzigd door Baccio op ma 15 jun, 2009 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Anatra rossa