la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 29 mei, 2009 23:03

dyane_maniac schreef:ik weet, het stelt niet heel veel voor, maar een kinderhand is snel gevuld. de mijne op het moment iig wel. ik ben echt superblij met het resultaat van de opknapbeurt van het luchtfilterhuis. van een oud lor:

(...)

naar zgan!

(...)

gespoten in het niet originele maar ozo mooie beige albatros. alle grijze delen (velgen, stoelframe) worden deze grijs. het nieuwe luchtfilterdeksel welke ik een paar jaar terug voor zo goed als nix heb gekocht op CM staat er erg goed bij. ik wilde eerst een metalen deksel gebruiken, maar deze staat mooier vind ik zelf.
weet iemand of het luchtfilter wat hier in hoort (te zien op de tweede foto) hergebruikt kan worden als deze uitgespoeld wordt? of kan ik beter voor 15 euro een nieuw kopen?

ik heb op de citromobile nog een blik met spul gekocht om rubber en plastic weer mooi te krijgen en te verzorgen. ik ben zeer tevreden met dat spul. ik heb het dashbord heel mooi diep zwart gekregen. ook de oude, ranzige "turbo" slang is weer als nieuw.

(...)
Dat ziet er verdraaid mooi uit - ik ben onder indruk van dat
luchtfilterhuis. Mooi kleurkeuze dat beige albatros (AC087,
als ik me niet vergis).

Ook die turboslang lijkt wel nieuw. Zeker van dat spul gekocht dat het
rubber nu laat glimmen, maar over een week is de slang opgelost...? ;-)

Goed om te lezen dat je weer zin hebt om aan de Dyane te sleutelen, gaan
we elkaar weer vaker zien! :-)

Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 1 jun, 2009 12:09

jesper, die slang heb ik direct na de CM gedaan dus als ie oplost, dan iig niet na een week ;)

en het is nu niet zo dat ik geen zin meer had in de dyane, maar nu heb ik gewoon nog meer zin. helaas betekend dat niet dat ik meer tijd heb of vrij kan maken, dus de ratio dat ik in de loods kom blijft helaas gelijk. ik heb een hoop spul liggen op de berging dat weer even netjes zwart gespoten moet worden. dus ik kan me gelukkig ook bezig houden als ik niet in de loods an zijn. (waarsch. ga ik donderdag avond het karretje ophalen en dan maak ik er uiteraard een avondje loods van)

had je het karretje al gezien? (voor iedereen die niet bij mij in de loods komt; ik zal eerdaags even wat foto's maken van het eindresultaat als ik komend weekend ga kamperen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 4 jun, 2009 16:54

Leuk dat je er weer zin in hebt Douwe. Die kleine dingetjes lijken nu misschien een beetje nutteloos als bijvoorbeeld het chassis of de carrosserie nog niet klaar is maar details en afwerking maken een auto.

Ik heb ook weer zin in de Dyane, vlieg er deze zomer in!


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » do 4 jun, 2009 18:05

Bij mij zit ie zo:
Afbeelding
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 5 jun, 2009 11:14

Revi schreef:Bij mij zit ie zo:
Revi, ik krijg bijna pijn aan mijn ogen... ;-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » vr 5 jun, 2009 11:20

Yannick schreef:
Ik heb ook weer zin in de Dyane, vlieg er deze zomer in!

Yannick
Ga je er een vliegmachien van maken? :lol: Mijn koetsje is afgelast nu, afspraak met straler is gemaakt. Ben nu met chassis bezig.. Hoop dat ie aan het eind van de zomer weer mooi bruin is. Mijn streven is de nationale volgend jaar maar zal ik wel weer niet halen
dyane 4 68 en dyane 6 69

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 5 jun, 2009 14:35

Jaja, spruitstuk voor twee carburateurs met bijhorende compressors ligt al klaar! :lol: Laat jij ook alles stralen? Bij mij wordt het zowieso ook alles stralen en epoxyprimer, inclusief chassis. Zoveel mogelijk op voorhand strakzetten met tin. Ik koop toch alleen maar strak plaatwerk :wink: Maar da's voor later!


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » vr 5 jun, 2009 15:07

Yannick schreef:Jaja, spruitstuk voor twee carburateurs met bijhorende compressors ligt al klaar! :lol: Laat jij ook alles stralen? Bij mij wordt het zowieso ook alles stralen en epoxyprimer, inclusief chassis. Zoveel mogelijk op voorhand strakzetten met tin. Ik koop toch alleen maar strak plaatwerk :wink: Maar da's voor later!


Yannick
Ja, zoveel als mogelijk wel ja. mn witje krijg hier en daar een roestpukkeltje en dat gaat me echt aan het hart. Ik denk dat een ervaren plaatstraler een koetsje redelijk kan stralen alleen derde dichte zijruitje sla ik over. chassis ook cmpleet stralen, onderplaat is er af kan ie ook mooi van binnen worden gestraald. (plaatwerk op achterklep is nieuw)

Hoe staat het met uwe koets?
dyane 4 68 en dyane 6 69

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 6 jun, 2009 12:28

Ik laat alles stralen bij een oldtimerstraalbedrijf als het zover is. Die hebben wel meer met delicate zaken te doen. En uiteindelijk is een 2cv erg goed te stralen als de straler weet waar hij mee bezig is. En op dat vlak is een Dyane nog makkelijker dan een 2cv. Die deuren straal je zo snel niet kapot.

De koets is voor later, deze zomer het chassis. Ik heb al wel serieus wat nagedacht over het hoe en wat van die carrosserie. Ik ga het een beetje avontuurlijk aan moeten pakken denk ik. Als je iets van de structuur van een Dyane kent dan snap je meteen dat ik hier een groot probleem heb:

Afbeelding

Niet alleen is het achterspatbord verrot, ook hangt de C-stijl op dat punt niet meer vast aan de rest van de carrosserie. Ik kan het zo niet heel goed uitleggen, ik zal later in mijn topic wel meer foto's plaatsen.


Groet,
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 7 jun, 2009 20:55

oei, das idd "afpellen" en weer opnieuw opbouwen. bij een dyane zeker geen makkelijke klus, maar ach always look on the bright side of life: des te groter is de voldoening als het allemaal weer netjes in elkaar steekt.

ik ben wel blij dat het qua roest allemaal heel erg mee valt.

aan de koets hoeft "slechts" hetvolgende gedaan te worden:
-achterdeel, is al vervangen zie eerdere posts
-voorste deel. de paravan bak en raamstijl en aansluiting pakjesplank zitten slechte delen in. deze wordt verangen door een goed donordeel van halverwege de raamstijlen tot en met de voetenbak.
- 50cm dorpel
- stukje bodemplaat vooraan, hie ga ik zo'n kwart bodemplaat i nzetten.
- 2 gaatjes tergrootte van een euromunt (na wegslijpen slechte delen)

het chassis is hard en al helemaal kaal staal

plaatwerk is hard, maar sommge delen moeten uitgedeukt en strak gemaakt worden.

motor is bijna klaar. met name koelbeplating spuiten en in elkaar zetten en technisch afstellen.

maar even goed verwacht ik niet binnen 2 jaar klaar te zijn helaas, maar ik wil ook nog tijd voor andere dingen overhouden waaronder m'n dochtertje. :wink:

ach zo val ik ook niet zo snel in een leeg gat als de restauratie over is
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 7 jun, 2009 22:17

mooi werk
een dyane koets is makkelijk te restaureren.

ik snap dat je je eigen koets weer wilt op knappen , ik zou een andere kopen!
of je koopt er een andere er bij voor het donorplaatwerk!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » do 11 jun, 2009 21:34

Siemen, alleen de beschikbaarheid van (goed passende) vervangingsdelen is soms een ramp.

Douwe je heb pb, weet alleen niet of ie ook aangekomen is omdat ik geen bericht zie in mijn outbox
dyane 4 68 en dyane 6 69

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 11 jun, 2009 23:08

ja dat klopt
bodemplaten aanpassen enz
maar ze zijn lang niet zo slap als een 2cv dat is echt mooi van zo'n ding!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 4 okt, 2009 18:48

een tijdje terug de bestelde compressor opgehaald en weer eens bij het dvn magazijn geweest. daar heb ik oa twee carburateurs gekocht. op de foto heb ik de ene al met een tandenborstel bewerkt. de ander heb ik inmiddels ook al schoon. deze moeten allebei binnenkort ultrasoon gereinigd worden en met een revisiesetje weer in elkaar gezet worden.

Afbeelding

ondertussen ben ik ook "druk" bezig de koelbeplating te spuiten zodat dadelijk het blok iig compleet en hopelijk goed werkend is. de frontbeplating zit er op en de zijbeplating ligt geschuurd klaar om gespoten te worden. als deze erop zitten dan kan ik ook definitief checken of het luchtfilter dat ik opgeknapt heb (zie hier ergens boven) nou past of niet, maar ik ben bang van niet. de aansluiting naar de olievulpijp komt bijna tegen de oliepeil stok aan :roll:

Afbeelding

Afbeelding

de 123 uni is gemonteerd - weet iemand waarom de uni aan de bovenkant is afgevlakt ala een origineel onderbreker huisje en of je dan nog dat plaatje zoals dit origineel achter het onderbrekerhuis gemonteerd zit moet gebruiken? mn broertje is dit jaar naar zweden geweest en die heb ik de halve biltema -biltema rules!- leeg laten kopen en heb nu ook een stroboscoop voor weinig.

gister heb ik een slecht stukje in het chassis gelast en kon zodoende ook even in het chassis kijken en daar werd ik heel vrolijk van. alles zat nog zonder roest in de smurrie. nu nog debalk waar de handrem hefboom zit een vervang stuk inlassen voor een moderne handremhefboom en de laatste 30 cm van de achterpootjes fixxen en dan is het chassis klaar voor de straler. dan laat ik gelijk de assen, draagarmen, remtrommels ed mee stralen waarvan ik nu de beste aan het uitzoeken en demonteren ben.

het zal nog wel even duren, maar ik ben toch al weer wat dichter bij een rollend chassis. en met name dat opbouw werk is erg leuk en zal derhalve ook wel wat sneller gaan hoop ik
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 4 okt, 2009 20:04

De uni is ook geschikt voor 6 volt met de dynamo op de krukas.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie