Zelfmoorddeuren in nieuwe koets
-
- Beginner
Zelfmoorddeuren in nieuwe koets
Ik kan via via een paar zelfmoorddeuren krijgen voor mijn 2cv. Nu heb ik een koets uit 1985 waar deze niet standaard in passen. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de b-stijl te vervangen en dan deze deuren erin te plaatsen.
Zijn de deuren kwa maten hetzelfde?
Alvast bedankt voor de reactie
-
- Regelmatige poster
Re: Zelfmoorddeuren in nieuwe koets
De deuren zijn qua maat precies hetzelfde. Wel moet inderdaad de B-stijl vervangen worden. Krijg je de b-stijl er bij?Joris Woudberg schreef:Ik kan via via een paar zelfmoorddeuren krijgen voor mijn 2cv. Nu heb ik een koets uit 1985 waar deze niet standaard in passen. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de b-stijl te vervangen en dan deze deuren erin te plaatsen.
-
- Beginner
Jacobus_XIII schreef:Allereerst bedankt voor de snelle reactie.Joris Woudberg schreef:Krijg je de b-stijl er bij?
De B-stijl krijg ik er niet bij. Bij franzose kunnen ze de b-stijl nieuw leveren.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/A ... /ANR15281/
Ik zal foto's van de restauratie maken en deze regelmatig posten.
-
- Regelmatige poster
Joris Woudberg schreef:Als het goed is zit er zelfs in je koets bij de a-stijl nog een deukje waar de deursluiting van het zelfmoordportiertje achter hoort te vallen.Jacobus_XIII schreef:Allereerst bedankt voor de snelle reactie.Joris Woudberg schreef:Krijg je de b-stijl er bij?
De B-stijl krijg ik er niet bij. Bij franzose kunnen ze de b-stijl nieuw leveren.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/A ... /ANR15281/
Ik zal foto's van de restauratie maken en deze regelmatig posten.
Succes met je project!
-
- Beginner
Jacobus_XIII schreef:Bedankt!!Joris Woudberg schreef:
Succes met je project!
-
- Beginner
Inderdaad... Het gaat trouwens niet om de koets, maar om het kenteken. In 1985 mochten auto's met zelfmoorddeuren niet meer nieuw worden verkocht. Je mag dus eigenlijk niet rondrijden met zelfmoorddeurtjes, en de keurmeester zou er ook moeilijk over kunnen doen.
Dit is trouwens precies de reden waarom Franse hy's altijd zelfmoorddeuren hebben gehouden, terwijl Nederlandse vanaf de jaren '60 gewone deuren hebben.
Dus ik zou dit even goed uitzoeken, voor je auto erop wordt afgekeurd!
Dit is trouwens precies de reden waarom Franse hy's altijd zelfmoorddeuren hebben gehouden, terwijl Nederlandse vanaf de jaren '60 gewone deuren hebben.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
-
- Beginner
Dat ga ik zeker doen. Morgen even bellen met de APK keurmeester. Bedankt voor de tip.Jaspersch schreef:Inderdaad... Je mag dus eigenlijk niet rondrijden met zelfmoorddeurtjes, en de keurmeester zou er ook moeilijk over kunnen doen.
Ik zal even posten zodra ik meer weet.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Gordeleisen zijn heel gemakkelijk:
er is geen verplichting voor wat voor soort gordel er in een auto gemonteerd zit. Zo mag er in een moderne auto ook een tweepuntsgordel gemonteerd zijn. Het gaat erom dat er een in zit en deze onbeschadigd is en goed werkt.
Wat betreft de zelfmoorddeuren, bij productievoertuigen ná 1967 is het verboden. Maar ik weet dat er kitcars zijn (voglietta) die wel met zelfmoorddeuren geleverd worden. Ook nieuwe moderne auto's hebben dergelijke deuren, maar dan op de achterportieren.
Het is weer toegestaan, MITS er een veiligheidsvergrendeling op zit. De oude 2cv zelfmoorddeuren hebben dit niet, moderne 2cv deuren wel. Die tweede vergrendeling is dus noodzakelijk.
er is geen verplichting voor wat voor soort gordel er in een auto gemonteerd zit. Zo mag er in een moderne auto ook een tweepuntsgordel gemonteerd zijn. Het gaat erom dat er een in zit en deze onbeschadigd is en goed werkt.
Wat betreft de zelfmoorddeuren, bij productievoertuigen ná 1967 is het verboden. Maar ik weet dat er kitcars zijn (voglietta) die wel met zelfmoorddeuren geleverd worden. Ook nieuwe moderne auto's hebben dergelijke deuren, maar dan op de achterportieren.
Het is weer toegestaan, MITS er een veiligheidsvergrendeling op zit. De oude 2cv zelfmoorddeuren hebben dit niet, moderne 2cv deuren wel. Die tweede vergrendeling is dus noodzakelijk.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Beginner
Ik heb net gebeld met de APK keurder en hij vertelde mij dat zelfmoord deuren voor de APK geen probleem zijn. Enige voorwaarden is dat de deuren van beide kanten te openen zijn.Captain Krimson schreef:ik meen me te herinneren dat zelfmoord deuren voor ook weer zijn toegestaan
groetjes Krimson
Iig bedankt voor al jullie posts op dit topic.